Podľa tohto opisu mali potom celých päť minút červenú aj vozidlá idúce po hlavnej ceste od Námestia slobody na Mýtnu a naopak. Celkom fajn zdržanie pre L94 a L39/L31
Dnes som si všimol celkom vážne nedostatky pri riadení svetelnej križovatky Nám. Slobody x Mýtna.
Preferencia pre električky funguje špičkovo, ale mám pocit, že skôr na úkor chodcov ako ostatných vozidiel. Uvediem príklad, čo sa mi dnes stalo. Opis je z pohľadu chodca, ktorý chce prejsť z nárožia pri Slovenskom rozhlase na nárožie pri MDV. Cestná svetelná signalizácia je z pohľadu vodiča idúceho v smere od Predstaničného námestia. Situácia cez google streetview: https://goo.gl/maps/rUm1mwCeea62
1. Smer rovno a vpravo (Blumentál - Kollárko) dostal zelenú.
2. Smer rovno a vpravo dostal červenú.
3. Smer vľavo (Mýtna) dostal zelenú.
4. Smer vľavo dostal zelenú.
5. Teraz mala nasledovať zelená pre chodcov, ale do obvodu križovatky vošla električka na HLST.
6. Smer rovno a vpravo (ako nekolízny voči električke) dostal zelenú.
7. Po prejazde električky dostal smer rovno a vpravo červenú.
8. Smer vľavo dostal zelenú.
9. Smer vľavo dostal červenú.
10. Teraz mala nasledovať zelená pre chodcov, ale do obvodu križovatky vošla električka z HLST.
11. Smer rovno a vpravo dostal znova zelenú.
12. Smer rovno a vpravo dostal červenú.
13. Smer vľavo dostal zelenú.
14. Smer vľavo dostal červenú.
15. Teraz konečne mala nasledovať zelená pre chodcov, ale zase električka na HLST.
16. všetko ešte raz
17. Smer vľavo dostal červenú.
18. Chodci dostali zelenú.
Na križovatke som bez zveličenia stál asi 5 minút. Nie som fakt odborník na svetelné križovatky, ale nedalo by sa nastaviť, aby po prerušení signálneho plánu električkou pokračoval tam, kde bol prerušený? Musí začínať znova, alebo to bola len zhoda náhôd? Úplne ideálne by bolo, keby po prerušení električkou prioritne pustil chodcov v kolíznom smere.
Samozrejme, ze novinar je svina.
Ja som v tom nevinne, vobec som nechcel kliknut na clano a precitat si o mamicke roztahanej na 100 metrov po Karloveskej.
Preco tento narod hlada chyby vzdy v tych druhých?
"Veľká tragédia: V Karlovej Vsi zrazila električka mladú mamičku."
"V mestskej štvrti Karlova Ves sa v stredu 14. novembra v poobedných hodinách stala veľká tragédia."
"Privolanou službou rýchlej zdravotnej pomoci bola žena s ľahkým zranením prevezená na ošetrenie do jednej z bratislavských nemocníc."
V jednom jedinom mal Fico pravdu - a to v nazore na novinarov.
Áno je to pár metrov, ale vždy ma štve keď ten trolejbus je na Molecovej prvý. Ale podľa mňa nie je až také ťažké aby pri Vodárenskom múzeu trolejbus proste len otvoril dvere pritom ako čaká na zelenú.
Je tam vyjazd z bocnej ulicky + zastavka v zakrute tiez nie je plus. Teraz je to uz viacmenej useless vid to co pise MatejBa. Skor ci bude aj 139 a nocak N34 zastavovat aj na novej zdruzenej Molecke.
Kedysi tu bol o tom clanok, ked chceli "zrusit" Molecovu a vychadzalo to, ze na tych semaforoch by trolejbus stravil skoro 50% jazdnej doby, co ma teraz. Okrem toho sa Molecova bude kompletne prestavovat a nie je to taka vzdialenost, aby sa tam oplatilo urobit zastavku.
Plus ak ide clovek na Dlhe Diely, vie prestupit napriklad na Botanickej Zahrade na hrane, kde v spicke chodi L32 uz dost casto
Áno, takto by to bolo ideálne, ale po 30-tich rokoch zaužívaného systému nemôžeš čakať, že ľudia bez slova prijmú prestupy na vlak. Aj keď je to 3x rýchlejšie a šikovnejšie, neprijmú to už len z princípu. To ešte bude trvať dlhší čas, kým sacestujúci jednoducho vykašlú na tie priame spoje či linky. To isté platí pre IAD.
A je to takto lepšie, veď by to železnica kapacitne nezvládla (dnešný stav grafikonu), keby šoféri vo veľkom nechali svoje autá doma + väčšina autobusárov by sa natlačila do vlakov. S60 má problém už okolo 5:00 ráno - už v tom čase sú vlaky nepohodlne plné, preto sa zavádza nový REX aj Os v tom čase.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
IBBI