Reakcia na: S499.1023 #228007:
Uvedený predpis poznám. Za najväčšiu jeho vadu považujem že dopravcom umožňuje sa tváriť, že každý prestoj je odpočinok a teda sa neráta do výkonu. Výsledkom sú potom práve také divoké služby ktoré sú rozťahané na celý deň a vodič vstávajúci o tretej ráno ešte o ôsmej večer jazdí bez toho aby medzi tým mal nejaky reálny spánok (čo nikto príčetný nemôže považovať za bezpečné).
Vladimír
Režim 2 dni celodenka + 2 dni voľno je, naopak, režimom s najväčšou dispozíciou súkromného času. Poznám konkrétne prípady, kde nechať vodiča pracovať od rána do večera nechce ani tak firma ako samotní vodiči.
Z osobnej skúsenosti by som však povedal, že nič také ako objektívna "univerzálna šoférska pravda" (čo je dobré a čo je zlé) neexistuje. Skôr platí pravidlo, že každá zmena je z princípu zlá, namierená proti vodičom a najlepšie je to tak, ako to bolo odjakživa. Zaujímavé pritom je, že v rôznych mestách sú názory a predstavy aj celkom rozdielne. To, čo je v jednom meste posvätné neodňateľné právo, by v prípade zavedenia u iného dopravcu mohlo spôsobiť revolúciu.