Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #224336:
No ja ako Bratislavcan a uzivatel MHD vidim IDS v sucasnom stave ako absolutne zbytocny.
Prisposobeny otrasny sluzbam SL, kde by najradsej vydávali listky este na mechanickych strojcekoch. Ved uz aj v ZSSK su progresivnejsi ako SL. A to vsetko vdaka Frankesteinovi, ktory ich zabetonoval na dlhe roky a tak necitia potrebu sa zlepsovat.

Dnes zotrvavanie v IDS je pre financie aj cestujuceho, len a len zhorsenim.
Reakcia na: Ike #224339:
Ale IDS neznamená len zavedenie tarifnej integrácie. Tú si práveže BID mohla nechať na úplný koniec.
Takto máme pochybnú tarifnú integráciu a o ďalších dôležitejších krokoch integrácie (objednávanie výkonov, koordinácia, dispečing) nechce nikto ani počuť.
Reakcia na: 810zssk #224335:
Veď práve. Jediným hmatateľným výstupom z IDS je (žiaľ len) jednotný cestovný lístok, s ktorým sa mnohí cestujúci nestotožnili (hlavne teda sporadicko-jednorazoví). Ak si dopravcovia začnú poskytovať vlastné tarifné produkty, tak potom stratí opodstatnenie celá IDS. To asi nechceme, či hej?
Reakcia na: 810zssk #224334:
Pardon, nie z cipu, ale z toho strojovo citatelneho textu 🙂
Reakcia na: 810zssk #224334:
Presne, navyše keď sa k BMK a rovnako aj k platobným kartám musí revízorovi ešte ukazovať OP na preukázanie totožnosti, že ide o majiteľa platobnej karty.
Reakcia na: Ámos #224330:
Tento problém má tri roviny:
- šikovnosť DPB vs. nešikovnosť ostatných dopravcov,
- záujem byť v IDS vs. súťaživosť medzi dopravcami
- cestujúci vs. financie.

Nedá sa mať všetko.

Ja to vidím tak, že buď aktivita DPB nakopne ostatných k inovatívnym, moderným a smart riešeniam (čo je v rozpore s existenciu EP), alebo to bude viesť k rozpadu IDS.
Reakcia na: Ike #224328:
Narazal som na to ako dnes vyzera tarifny system v IDS BK, ako vysledok roznych kompromisov a cudesnych poziadaviek najma regionalnych dopravcov. Nehovoriac o tom, ze systemy ktore prevadzkuje BID nahodou dodava zasadne spolocnost sidliaca vo vedlajsej kancelarii, co ma dalsi dopad na ich uroven.
Reakcia na: Miro #224331:
OP ma strojovo citatelnu cast (na zadnej strane dole). Cize co by sa spravilo by bolo ze revizor by OP pretiahol cez citacku (resp. vlozil), system by z cipu precital napr. rodne cislo uzivatela a v databaze vyhladal PCL k tomuto rodnemu cislu.
Reakcia na: ufo #224329:
Suhlasim a toto som na tomto fore navrhoval uz asi 5 rokov dozadu.
Reakcia na: Miro #224331:
Však policajti žiadny čip ani nepotrebujú, len prejdú s OP cez čítačku a hneď im systém vyhodí všetko o tebe. Ten čip nemá žiaden význam, dáta sú na úložisku, ide len o identifikáciu a na tú stačí hociaký kód.
Reakcia na: ufo #224329:
Ale OP nemá bezkontaktný čip.
Reakcia na: Ike #224328:
DPB tak ale prichadza o obrovske peniaze. Keby sa dalo kartou kupit PCL ci JCL priamo vo vozidle, DPB nepotrebuje prerabat automaty na platbu kartou za statisice, rovnako ako platit proviziu za sms listky.
Reakcia na: 810zssk #224327:
Aha. Chválihodné od DPB. Ale pokiaľ tam nejde o platbu, mohli svoju myšlienku rozšíriť aj o OP, keď ide len o identifikátor. Ten má každý a elektronicky to fungovalo aj bez čipu s laminovanými OP s čítačkou kódu...
Reakcia na: 810zssk #224325:
Ako si predstavujes to do-krivko-vanie? Cestujuci si zaplati zony 100+101 a nebude moc vyuzivat PCL pri dvoch/troch dopravcoch? Ako mu to vysvetlis popri dalsich x vynimkach?
Reakcia na: ufo #224326:
BMK funguje na uplne inom principe. Kedze je vydavana priamo na tento ucel, ma na to usposobeny cip a PCL sa zapisuje priamo do neho. Cize funguje ako bezna karta vydana dopravcom.
Reakcia na: 810zssk #224325:
A týka sa to aj BMK? Tiež je to len klasická platobná karta, podľa popisu aj na tejto stránke je uznávaná v rámci BID, ako to teda je?
Reakcia na: Miro #224324:
Nie, v tejto faze malo ist len o nosic PCL. T.j. namiesto vybavovania si buzerkarty za 5 eur, by si si proste registroval platobnu kartu a pri kontrole sa preukazoval nou (data o CL by boli v cloude, karta by bola len identifikator podla ktoreho by sa vyhladali).

Problem je, ze DPB si to urobil ako partizancinu a teraz nevie zabezpecit platnost takeho PCL u ostatnych dopravcov. Ale zas ich aj trosku chapem, ani ja by som na ich mieste nemal chut aby mi pomerne dobre spraveny produkt dok*rvili ostatni dvaja dopravcovia s ich pristupom. Radsej neintegrovany kvalitny produkt, ako integrovany shit.
Platobné karty už mali platiť ako električenky, problém má integrovaná doprava

Čítajte viac: https://bratislava.sme.sk/c/20723128/platobne-karty-uz-mali-platit-ako-elektricenky-problem-ma-integrovana-doprava.html#ixzz52XacnK3l

Vie niekto povedať, ako presne by to malo fungovať? Mala by sa dať použiť bežná platobná karta na zaplatenie jednotlivého cestovného tak, ako to je v Ostrave? Alebo len predplatný CL zaregistrovať?
Všimol som si, že na Hydinárskej ulici pri Ligurčekovej je vybudované zastávkové stojisko, predpokladám, že pôjde o predĺženie linky 67. Nezbadal som tam však žiadne obratisko, tak zrejme sa ešte plánuje vybudovať...? Tiež by ma zaujímalo, či sa predĺženie tejto linky plánuje iba skrátka zo súčasnej Vinohradníckej, alebo linka pôjde nejakou inou trasou, aby mohla obslúžiť novovybudované časti.
Reakcia na: chodec #224321:
Tak najprv je potrebné definovať nosnosť. Podľa môjho názoru to môžeme nahradiť slovom "dôležitosť".

Keď sa pozrieš na mapu mesta a izochróny, uvidíš, že sú linky, ktoré vyslovene zabezpečujú základnú obslužnosť jednotlivých sídelných útvarov a sú linky, ktoré len zvyšujú komfort, aby MHD stála bližšie pri tvojom dome. Resp. tú druhú kategóriu by som nazval "doprava poslednej míle".

Netvrdím, že napr. linku 56 je možné zrušiť a linku 21 posilniť, ale ak by nastala v meste mimoriadna situácia (napr. by vyhorela polovica autobusov vo vozovni) a ja by som sa ako manažér mal rozhodnúť, či v nasledujúce ráno preriediť spoje rovnomerne, alebo zachovať interval len na linke 56 alebo len na linke 21, tak rozhodne by som zvolil druhú možnosť, lebo nevypravenie spojov by postihlo viac cestujúcich/zákazníkov/potenciálnych užívateľov IAD.

To sa dá aplikovať aj na dopravnú politiku mesta. Pri riešení preferencie MHD nastane prípad, kedy sú v kolízii dve linky MHD. Ktorú uprednostniť? No tú nosnú.

Kde stavať BUS pruhy (už keď sa na to pozrieme z pohľadu politika, že aj cestujúci IAD sú voliči)? Tam kde jazdí jedna linka s intervalom 15 minút, alebo tam, kde Ti ráno prejde 7.000 cestujúcich za hodinu?

Podľa mňa mesto už dávno malo mať zadefinované, ktoré linky sú nosné a ktoré nie a postupne implementovať politiku podpory MHD. Žiaľ vidíme, že ulice ako Šancová, Štefánikova či Lamačská cesta žiadnu preferenciu MHD nemajú, hoci to, že tu jazdia nosné linky nikto spochybniť nemôže.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.