Reakcia na: barack40 #223897:
Logicke to byt moze, ale v kazdom pripade je to blbe riesenie. Cestujuci sa vyberie na dialkovu cestu prvou triedou, este k tomu v kategorii vlaku ktora je u nas glorifikovana na nejaky nadstandard a na hodinu z toho skonci (bez akehokolvek upozornenia) v druhej triede so vsetkymi dosledkami (benefitom prvej triedy je najma to ze je v nej vacsi pokoj). Dufam ze tiez nebudu chybat tri kontroly listkov medzi Trnavou a Viednou.O kapacitu troch voznov druhej triedy by som sa nebal, kedze ten vlak ide v podstate v sedle.
barack40
V REX-e je naopak preznačenie za 2. triedu vcelku logické, nakoľko bežne v týchto REXoch sú radené 4 vozne, kým IC súprava má len 3 vozne druhej triedy. Navyše v Rakúsku v regionálnych vlakoch prvú triedu nepoznajú.
Inak niekde som čítal, že Herculesy môžu na Slovensku elektricky napájať iba 4 vozne, (aj) preto vraj viedenské REXy nikdy nie sú dlhšie. Pokiaľ to bola pravda, tak nevie niekto, prečo tomu tak bolo a čo sa zmenilo, že zrazu 5 vozňov nie je problém?