Inak nazval som to iPOP, lebo som si myslel, že takto sa to oficiálne volá (viem, že ide o rovnaké zariadenie, ako majú vlakvedúci) podobne ako terminály iKVC
Wau, tak to mi nenapadlo. ? Ani som o tom nikde nečítal. Skúšal som ten PDF dokument vygoogliť, ale nenašiel som ho.
A prečo to nazývaš iPOP? Veď to je, myslím, POP (prenosná pokladnica) taká istá akú používajú vlakvedúci pri predaji CL vo vlaku napr. v Záhorskej Vsi na linke S25 (bez príplatku, lebo tam nie je predajné miesto).
A potom to tak dopadá, že jedna vozovňa má náhle väčší počet vodičov PN a nevie ho vykryť, tak nevypravuje alebo vypravuje s ťažkosťami. Pôvodne sa uvažovalo, že od začiatku tohto roka bude víkendová výprava s výnimkou linky 2 kompletne nízkopodlažná so Škodovkami, pričom viacerí vodiči boli poslaní na kurzy na 29/30T, ale k realizácii tohto plánu nedošlo, títo vodiči nemali umožnené si odjazdiť službu na 29/30T a za tento rok už zabudli ovládanie týchto vozidiel. A zase naopak, desiatky nových vodičov už nejazdili na šlapacích vozoch (T3G), takže odpadol už jediný spoločný typ vozov medzi vozovňami, na ktorý mali vodiči oboch vozovní papiere.
V tejto súvislosti mi napadla stanica Lamač kde predaj zabezpečuje ŽSR a môžu odmietnuť predaj CL 5 minút pred skutočným odchodom vlaku. Predávajú iba vnútroštátne CL z POP-ky. Počul som (a vidím na idsbk.sk), že tam predávajú aj CL IDS BK. To tam majú vytlačené originálne aké má DPB v predajniach a novinové stánky alebo im nejaké lístky vopred vytlačí niektoré predajné miesto ZSSK s KVC? Totiž keby aj tie predávali z POP-ky, tak určite by sa nedali označiť v označovači. ?
Myslím si, že toto je dosť nevhodné prirovnanie, pretože DB (a predpokladám, že aj ÖBB, tam to tak detailne nepoznám) majú automat v každom tarifnom bode, v malom jednoduchší len pre regionálku s opciou p.c. pri nákupe ďalšieho lístka v uzle, vo väčšom plnohodnotný. A absolútna väčšina staníc je riadená diaľkovo, takže tam ten potenciálny provízny predajca ani nie je.
Som kazdopadne velmi zvedavy ako bude vyrieseny predaj CL v pripade ak sa v tych Rusovciach dohoda so ZSR nepodari, obzvlast vzhladom k tomu ze na linke ma byt zavedeny SVS.
To netvrdím, ale trend v tomto je jasný - riadenie dopravy striktne oddeľovať od iných obchodných činností.
Ako príklad - OBB INFRA nevykonáva takúto službu pre OBB PV, hoc sú dokonca v spoločnom holdingu... detto DB NETZ vs. DB PV...
Ak už niekde máš zriadenú pokladňu na stanici, tak zákazník automaticky očakáva (a oprávnene), že ponuka služieb je všade v republike obdobná, ak nie rovnaká - teda rezervácie, cezhraničné CL a rôzne doplnkové služby ktoré sú dnes ozaj pestré...
Rozsah, ktorý sa vykonáva cez provízne predaje (a nie len ŽSR), je tak obmedzený, že moderný multifunkčný automat je omnoho lepšou voľbou v takýchto prípadoch.
"Predajné miesto ZSSK ani zmluvné so ŽSR tam, predpokladám, nebude. A ani predajný automat ZSSK ani ten červený multifunkčný z BID."
Provízny predaj CL zamestnancom ŽSR v Rusovciach, je stále v štádiu rokovania medzi ZSSK a ŽSR.
Osobne predpokladám, že k dohode nepríde, nakoľko v Rusovciach by sa musela vykonať okrem iného aj určitá stavebná úprava v DK pre možný predaj výpravcom.
Naviac si myslím, že pri rozsiahlosti dnešného tarifného systému, či už ZSSK alebo IDS, by predávanie lístkov cez zamestnancov ŽSR ani byť nemalo. A už tobôž nie zamestnancami, ktorí sú tam za účelom riadenia dopravy!
Áno, muselo to byť ešte niekedy v 2016 alebo aj skôr.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
3pa3ck3
Inak nazval som to iPOP, lebo som si myslel, že takto sa to oficiálne volá (viem, že ide o rovnaké zariadenie, ako majú vlakvedúci) podobne ako terminály iKVC