Reakcia na: Sarko #22113:
No, ja si myslím, že si Fobusta pocohpil zle. On hovorí, že nie masové dodávky preto, aby sme o dvanásť rokov neriešili zase problém, čo so 100 dosluhujúcimi autobusmi.My VIEME, že DP KE má zastúpenie Solarisu pre SR, ale takýmto tlačením za každú cenu ho moc nespropaguješ.
I.
J
46 preto, že máme 550 busov a ak by sme ich chceli pravidelne obmienať tak pri 12 ročnej životnosti je to práve tých spomínaných 46 vozov ročne. Avšak budúci rok sa má kupovať už za spomínaných 680mil a to je keby kupovali len 18m za 12mil je 57 vozov. Vozidlový park potrebuje veľkú investíciu a potom sa môže postupne obmienať. Napr. tento rok 80 vozov na vyradenie Ik280 a najhorších K732 a už od 2005 postupne obmienať. Zase aby sa ušetrilo by sa dalo kupovať 92 busov každé dva roky. Väčšia dodávka = menšia cena.
S499.1023: A čo je hovadina na CNG? To, že sa ušetrí na km od 4-5 Sk? To, že to má menšie emisie? Zázemie ako napr. plnička sa pripravuje a nové vozy, vydržia celý deň bez napĺňania.
Keď si zoberieš, že ročne vozy najazdia 26mil km a na jednom ušetria 5Sk tak to je 130 mil. a to je 14 SU12 prešovskej ceny. Samozrejme, že by sa za to nekupovali busy, ale mohlo by sa to využiť na rozvoj trolejbusovej siete a hlavne nákup nových vozov, bo mám pocit, že prevádzka takého CNG busu (nového nie K732) už je pomali lacnejšia ako prevádzka 14Trky.