Áno, riešenie z roku 1993 bolo čisto na papieri. Podstata zmeny bola v tom, že cestujúci nekupoval predtlačený kupón na definované obdobie, ale údaje PCL sa vytlačili na kupón až v momente predaja na základe požiadaviek cestujúceho (dátum od-do, rozsah platnosti).
PCL v čipe karty bol v DPB zavedený až na prelome milénia (tuším 2001). Medzičlánkom bolo ešte nahradenie papierového kmeňového listu (tá časť s fotkou) kontaktnou čipovou kartou (vydávané najskôr pre študentov 1996, neskôr aj pre dôchodcov a dospelých). Či sa do nej zapisoval aj kupón si už nepamätám, predajné zariadenia boli stále od Zeliska.
Ide o firmu ZELISKO. Rovnaký systém sa ešte v roku 1993 zaviedol aj v Prešove.
Vtedy to bola veľká vec, lebo sa tým zaviedla tzv. kĺzavá doba platnosti PCL. To znamená, že lístok mohol platiť mesiac, štvrťrok alebo rok od konkrétneho dátumu a nie na kalendárne mesiace, štvrťroky a roky ako dovtedy.
Prekvapilo ma, že v piatok išiel na linke Slovak Lines do Hainburgu nízkopodlažný autobus používaný v prímestskej doprave (Crossway). Nefungovala mu však platba BČK, tak ľudia si museli kupovať cestovné lístky v hotovosti. Druhý voz na linke bol klasicky ten čo v minulosti jazdil do Viedne (Evadys) a jemu fungovala platba z BČK. Ten nemá Wifi ani na území SR?
Vedel by mi prosím niekto objasniť nasledovné?
Myslel som si, že elektroniku predplatných CL odjakživa dodával Bratislave Emtest. Avšak na sérii agentúrnych fotiek k uvedeniu systému do prevádzky (od 15.03.93) vidno terminál, kde vykúka nápis __KO Austria: http://vtedy.tasr.sk/s/lrC45V3b35
Kto bol teda prvotný dodávateľ a ako prišlo k zmene?
Nezmysel? A či Ty nevieš, že lanovka zvyšuje kultúru cestovania? Znižuje emisie škodlivých látok do ovzdušia a eliminuje hluk? Skracuje vzdialenosti na polovicu, čím sa z jej fyzikálnej podstaty skracuje cestovný čas a teda zvyšuje rýchlosť? Zlepšujú sa prípoje a aj dĺžka mesačného svitu!
Potom by som ešte postavil zubačku na Kolibu, najlepšie v trase súčasnej 203 a pozemnú lanovku od nábrežia na Hrad. A súbežne s ňou by mohla byť zvážnica vedená z rokovacej sály NR SR priamo do koryta Dunaja pre poslancov, ktorí chcú definitívne ukončiť svoju politickú kariéru. Hore by nastúpili do klietky so závažím a šúúúp-ho po žľabe až do hlavného toku. A ani by to nevyžadovalo zdroj energie, o všetko by sa postarala gravitácia... Ešte by aj prázdnu klietku vytiahla z vody na kopec. ?
Presne tak, a ešte doplním, že čisto technicky nie je problém ani rýchlosť vetra (nepoužil by sa klasický jednolanový systém, ale dvojlanový 2S, alebo "trojlanový" 3S s vysokou odolnosťou proti vetru).
Čisto prakticky je to vážne celé nezmysel...
Pre objektivitu je potrebné povedať, že L41 išla z HLST, ale aj tak... Chceme podporovať verejnú dopravu, alebo budeme cestujúcich vnímať ako brblajúci substrát? Tá 41 unikala zo zastávok v čase, keď tam 64 zastavovala, žiaľ, dopravná situácia na Husákovej odbočke spôsobila, že sa navzájom vzdialili.
Veď sám DPB priznal že tam v špičke ani nedokáže urobiť nadväznosti. Šancová je poobede plná od Trnavského mýta po stanicu.
Preto v špičke urobil 15 min.int. a obnovil pár priamych spojov L41 po stanicu.
Tam sa to zlepší až po zatrolejovaní Drotárskej.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír