Zdravim. Nerad vrtam ale zaujimalo by ma ako je mozne ze sa medzi nas prijmaju za soferov autobusov ludia ktori boli vyhodeni od slovaklines lebo napriklad kradli naftu. to sme ako odpadkovy kos ze bereme hocijakeho spinaveho zlodeja?
Mne sa tiez cestovanie do centra zo Bzovickej (Petr-juh) skomplikovalo. Dva nenadvazujuce prestupy (v sedle sa ako naschval tesne nestiha L3) su uz trochu moc. Ale neziadam znovuobnovenie povodnej L95 (chory napad), ale predlzenie L95 az na skutocny koniec Petrzalky alebo aspon k Antolskej. DBP si neuvedomil, ze sidlisko nekonci na Vysehradskej, ale pokracuje dalej smerom k Vozovni Petrzalka.
Dobry den,
pripojim sa aj ja. Mate pravdu, ze pre cast ludi sa cestovanie skomplikovalo - najma pre tych, ktori maju dost casu na okruznu jazdu a zaroven neradi prestupuju. A pre inu cast sa zase zrychlilo, lebo ako tu bolo spravne poznamenane, z okolia Safarikovho nam. je to aj s prestupovanim rychlejsie nez linkou 95 naokolo cez Most Apollo / Most SNP.
Zaroven suhlasim, ze kazdy prestup je pre menej mobilnych ludi zatazou. V tomto pripade ale existuje niekolko sposobov, ako sa dostat do ciela tak, aby ste prestupili na zastavke kde je lavicka na sedenie a kde prestupite "na hrane", takze nebudete musiet prechadzat cez krizovatku na inu zastavku.
Vo vysledku sa teda niekomu situacia zhorsila, inemu zlepsila a ako vidite na reakciach, minimalne tu panuje nazor, ze prinosy su vacsie.
Co sa tyka peticie, dotknem sa este jej obsahu: Ak by sme sa na to pozreli jednoducho, tak peticny vybor nenavrhoval elektricku zrusit ani obmedzit. Ani neurobil verejnu zbierku. Tym padom niet kde vziat peniaze na opatovne predlzenie linky 95.
Co by ste preto Vy, ostatni signatari alebo organizatori peticie navrhovali? Obmedzit nejaku inu linku? Co tak 75 z Krasnan na Dolne hony, ta je na opacnej strane mesta, tou Petrzalcania necestuju... Alebo mat linku 95 so spickovym intervalom 10 minut, do ktorej sa vlastne nezmestite? Alebo aby povedzme raz za 20-30 minut isiel spoj na okruznu jazdu okolo centra? Cakali by ste na takyto spoj na zastavke Panorama City, ak viete, ze na Einsteinovej / Moste Apollo moze byt zapcha a autobus moze kludne dalsich 5-10 minut meskat? Alebo by ste tak ci tak isli inak?
Ano, odpovedat mozete, ze to nie je Vas problem, odkial sa vezmu peniaze. Ale to je prave ten problem, ze vela veci nie je nikoho problem, a tak to tu obcas vyzera tak ako to vyzera...
"musite uznat, ze dostat sa z mesta je podstatne horsie, ako predtym ked 95 isla do mesta a tzv.zberala ludi aj od Malej sceny, Narodnej galerie a spod mosta SNP a smerovala do Petrzalky"
Prepáčte, ale nie, dostať sa do Petržalky z mesta teraz NIE JE podstatne horšie ako predtým. Ak Vy konkrétne pracujete v Eurovei, tak možno Vám konkrétne sa situácia mohla o niečo skomplikovať. Ale mesto nie je len Eurovea. Z Obchodnej ul. či Námestia SNP je teraz prístup do Petržalky jednoduchší ako predtým. Z Amerického námestia či Špitálskej ul. je teraz prístup do Petržalky jednoduchší ako predtým.
Nikto nespochybňuje, že konkrétne Vám nová situácia vyhovuje menej. Ale to neznamená, že to tak vnímajú všetci. Linka 95 bola od svojho zriadenia v súčasnej trase naprieč Petržalkou len dočasnou, dokým sa nepostaví električka. Keď sa po rokoch konečne električka postavila, očakávať, že ostane aj električka a ostane aj 95-ka, je absolútne nereálne. Nehovoriac o tom, že ako tu už bolo spomenuté, električka bola zaplatená cez eurofondy a jednou z podmienok projektu je tá, že nahradí súbežné autobusy.
Všetci vieme, že je trochu nešťastné, že električka do Petržalky sa robí na dve etapy, čo vlastne spôsobilo prestup medzi 95-kou a električkami na Farského. Ale aj to je len dočasný stav, kým sa električka predĺži až na koniec Petržalky a linka 95 sa definitívne zruší.
Tak to bolo roky vopred naplánované, bolo to naplánované dobre a na konci bude rozhodne lepšia doprava ako predtým.
Za eurofondy to bolo postavene a su tam urcite podmienky. Budete Vy, pan poslanec (meno som sa neobtazoval zapamatat) ci Petrzalka preplacat 58,8 miliona eur bez DPH (minus 15% co platilo mesto a stat), ak ich bude EU pozadovat spat?
A teraz peticia - 3000 podpisov z cca 120 000 obyvatelov je 2,5%. A teraz ked to mam poriadne pritiahnut za vlasy - oplati sa pre 2,5% obyvatelov Petrzalky (0,6% obyvatelov mesta) riskovat skoro 60 milionov eur, ktore by mesto polozilo takym sposobom, zeby muselo setrit vsade, aj na MHD, co by v konecnom dosledku mohlo sposobit obmedzenie MHD v celom meste?
Ak ale spravia preklad s linkou z Viedne, je možné, že sa tým naruší náväznosť na vlaky vo Wolfsthale. Hoci ak by bol rovnomerný 30 min takt busov, tak by v podstate bolo jedno v akých časoch pôjdu. Ďalšia vec ale je, že ako plné jazdia busy z/do Viedne? Má zmysel do nich pchať ďalších cestujúcich? V sobotu a hlavne v lete jazdievali 901ky dosť využité. Nebolo by lepšie, keby tieto spoje v Hainburgu nestáli, ale radšej obslúžili iné obce po ceste, napr. Petronell alebo Fischamend? Nemyslím si totiž, že relácia BA - Hainburg potrebuje dva spoje za hodinu.
Ešte ma zaujíma, prečo nemôžu tie spoje (rovnako ako aj teraz 901) stáť na Ungartore obojsmerne, hlavne keď hneď pri zastávke je nákupné stredisko.
Mohla by samozrejme stáť aj na zastávke L70, ale mám pocit, že RJ stojí obojsmerne v termináli a potom ide na ASMN cez Petržalku, tak ma napadlo, že možno bude tak jazdiť aj SL.
Samozrejme, asi to skartovali, a to je presne riesenie na slovensky sposob,ved si narod zvykne.
Mne sa paci skor ten svajciarsky sposob, ze na osadenie stlpa na ulici je pomaly vypisane referendum - netreba reakciu - napisala som to len pre ilustraciu
Cau
Vsetky trasy su riesitelne a vsetky som uz aj vyskusala,kedze som musela, vravela som o tom, ze sa situacia po zavedeni eliny pausalne nezlepsila - thats all
Prepacte, ze som sa odvazila nieco vobec napisat ,uznavam, ze ine mestske casti to maju horsie ako Petrzalka, ale ked sa podpisovala na tuto temu v Petrzalke aj peticia, tak to o niecom hovori.
Byvam v Petrzalke, nie inde, a tak sa vyjadrujem s Vasim dovolenim k tomu co sa tyka Petrzalky.
Dakujem
Dakujem za vycerpavajucu info, zial nie vsetko co pisete v/napr. v bode 6/je to o com som pisala.
Neda sa napisat vsetko , samozrejme kazdy si uz nejaku moznost najde, ale musite uznat, ze dostat sa z mesta je podstatne horsie, ako predtym ked 95 isla do mesta a tzv.zberala ludi aj od Malej sceny, Narodnej galerie a spod mosta SNP a smerovala do Petrzalky.
Vazim si Vas nazor, ale toto je klasicka situacia, ked niekto v reakcii hned zacina vetou - je hrozne,ked sa neodbornici miesaju do veci , ktorym nerozumeju - chapem to tak, ze nielen ja, ale zrejme aj mnohi ini nerozumeju vobec nicomu, Vy ale jednoznacne tomu rozumiete a to hned vsetkemu.
Ak ste si nevsimli, toto je otvorena diskusia, nie je to statotvorny problem.
Ale polepsim sa
Ak to má byť náhrada linky 901, tak také časy odchodov zvolili asi naschvál, lebo sú takmer rovnaké ako má dnes 901-ka. Neskôr to však, dúfam, spravia preklad s linkou do Viedne...
Tie 2 minúty nedá od mostu k ASMN ani keby boli totálne prázdne cesty a vypnuté všetky semafory. Navyše, ak pod mostom zastaví na výstupišti petržalských liniek, tak bude musieť ísť k ASMN cez Petržalku, lebo z obratiska sa nedá odbočiť doľava.
Inak linka idúca do Viedne cez Berg a Kittsee by mohla byť zaujímavá, ale zase sa mi nepáči myšlienka plnenia linky BA - W prímestskými cestujúcimi. Skôr by mohlo existovať viacero príhraničných autobusových liniek (aspoň na skúšku, ak by sa neosvedčili, tak by sa zrušili alebo zredukovali), okrem terajších 801 a 901 aj nejaká 902 s trasou Petržalka - Berg - Kittsee - Pama - Deutsch Jahrndorf. A 801 by mohli potiahnuť do Dunakiliti alebo až do Mosonmagyárováru. Takéto linky by ale nemal riešiť DPB (hlavne ak má problémy obsluhovať linky v meste), ale SL alebo nejaký súkromný dopravca.
Ad konkurenčná nevýhoda:
Keď sme tak 3-4 roky šli služobne na viedenské letisko, vodič sa pýtal, či máme preferenciu po diaľnici alebo po starej ceste. Mne aj ostatným cestujúcim to bolo jedno, tak rozhodol, že pôjde po starej ceste, ktorá je síce o pár minút dlhšia, ale že keď chytíme nejaký problém na diaľnici, tak tam stvrdneme aj na hodinu. A to bol vodič, čo na letisko jazdí minimálne raz týždenne.
Takže v tomto môže mať SL pravdu.
Ad jazdné časy:
A ty nevieš, že zápcha pred závorou je zvyčajne dlhšia v smere von zo stanice?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Halandova
Mne sa paci skor ten svajciarsky sposob, ze na osadenie stlpa na ulici je pomaly vypisane referendum - netreba reakciu - napisala som to len pre ilustraciu
Cau