Reakcia na: Viko #218756:
Tvoja neslušná argumentácia je mimo. Vždy je jedna koľajnica nižšie a pri užšom rozchode je električka viac nahnutá, čiže tlak na nižšiu koľajnicu je väčší. Tak pri užšom rozchode vznikajú prepady rýchlejšie. Chápeš?Od začiatku mám argument, že ak jedna električka stojí, stoja všetky. Dnes sa to v Bratislave udeje cca raz týždenne. Busy stojaci bus obídu. Toto nie je argument? Neuveriteľné, že hovoríš, že žiadny nemám....
Budúci rast ceny ropy nevieme spoľahlivo. Ja si myslím, že ropa výraznejšie rásť nebude, keďže spotreba bude skôr klesať, bude sa prechádzať na iné zdroje energie. A ropy je dosť, jej cenu na terajšej úrovni drží pripravenosť amerických producentov zvýšiť produkciu. Terajšia cena už začína byť pre nich zisková.
Ani cena ropy ani emisné kvóty však nie sú pre nás relevantné. Busy možno budú elektrobusy.
Buď trochu realista, prípadne nebuď zaslepený. Keď ľudia stratia prácu nebudú chodiť na úrad denne a nie všetci v tom istom čase....
Fakt škoda strácať čas ak stále len chcete neférovo dokazovať nutnosť električiek aj o 25 rokov. Píšte pravdu a nepodsúvajte mi, čo som nenapísal. Ja o budúcnosti koľajovej dopravy v mestách pochybujem, no vy viete naisto, že to je správne riešenie. Ste v oblakoch.
Mirtschi
Nazad k rozchodu: Naproti predošlej nevýhode, nemá 1000mm rozchod v podstate žiadnu, snáď akurát ešte stabilita vozidiel. Naopak výhoda je v možnosti niečo menších polomerov oblúkov. Za socializmu bol problém s rozchodom akurát taký, že ČKD veľmi nechceli na úzky rozchod vozidlá vyvíjať - KT8D5 vôbec, T6A5 s oneskorením. Dnes však sa vyrábajú električky pre každé mesto "na mieru" a výrobca mile rád vyvinie a vyrobí vozidlo na akýkoľvek rozchod. Už nie je socializmus, keď si ČKD mohlo dovoliť nezáujem, lebo mali zaručený odbyt v rámci RVHP.
Zaverom: 1000mm rozchod v súčasnej dobe nie je nijako zvlášť nevýhodný oproti 1435mm.