Vyrobili? Wau tak to sú nielen IT-čkári, ale aj technici. Pozerám web firmy Mikomat a dozvedám sa, že oni tie žlté automaty na zastávkach MHD vyrobili. Aj to ma prekvapilo. ?
Hovor prijímajú na aparáte, ku ktorému je pridelená konkrétna klapka. Ber to ako presmerovanie na hotline.
Napr. pri volaní na dané mobilné číslo má ústredňa nastavené presmerovanie prichádzajúceho hovoru na interné číslo (klapku) 333 (príklad). Aparát, ktorý je pripojený (cez spleť káblov a zásuviek) na klapke 333, začne zvoniť. Je jedno, čo je to za aparát - presmerovať sa to dá ako v rámci budovy, tak na iný mobil alebo inú pevnú linku.
Keď máš doma pevnú alebo pri sebe mobil a nastavíš si presmerovanie hovorov, je to niečo podobné. Kľudne to môže byť presmerované aj každých 8 hodín na iné číslo - kto má práve službu, pričom žiadny aparát medzi nimi nekoluje a nemusia ani sedieť v konkrétnej kancelárii.
Z praxe - ak sa zasekneš vo výťahu, malo by tam byť číslo na vyprosťovanie uviaznutých osôb - pevná alebo mobil. Keď tam zavoláš, automaticky Ťa ich systém presmeruje na niekoho, kto má pohotovosť, pričom to môže byť pevná alebo mobil, ktorého číslo sa nikdy nedozvieš.
Ani hasiči nemajú na žiadnom pulte číslo 150, ale toto skrátené číslo je presmerované v závislosti od lokality volajúceho na konkrétnu pevnú linku regionálneho dispečingu. Je to komplikovanejší systém, ale princíp je zhruba rovnaký.
Hmm tak keď je SIM karta v ústredni, tak dispečeri hovor na to telefónne číslo (v mobilnej sieti Orange Slovensko) reálne prijímajú na pevnej linke (príp. VoIP telefóne) alebo na mobile bez SIM karty?
Ďakujem. ? TransData servisuje na železničných staniciach automaty aj označovače?
Ten zoznam automatov sa mi podarilo [po prečítaní tvojho príspevku] nájsť tak, že som si na webe ZSSK hľadal otváracie hodiny pokladnice v ŽST DNV (či sa náhodou niečo nezmenilo - žiaľ nezmenilo) a našiel som aj link aj na automaty kde je zas link na web IDS BK: https://www.idsbk.sk/listky-ceny/predaj/automaty
Vďaka, skúsim si to zohnať v papierovej verzii. Tak sa mi to bude pohodlnejšie čítať. ? Na to servisovanie som sa pýtal pre zaujímavosť, lebo sa zaujímam o verejnú dopravu. ?
Pokiaľ zastavíš B kabínou priamo pri označníku, tak máš zberač priamo na sekcii. Stále však platí, že lepšie je zastať pred označníkom v rámci zastávky, ako za označníkom, čo sa už počíta ako vlak mimo zastávky, ak by sa niečo stalo vo voze a niekto by to začal oficiálne riešiť. Na tom videu však zastal úplne zbytočne v strede zastávky a k tomu ešte na áčkovú kabínu.
Naozaj?
- multifunkčný červený AUTOMAT s dotykovou obrazovkou sa nachádza vo vestibule ŽST DNV a umožňuje kúpu klasických (papierových) cestovných lístkov a PCL.
- multifunkčný červený OZNAČOVAČ s dotykovou obrazovkou sa nachádza na nástupišti ŽST DNV a umožňuje kúpu elektronických cestovných lístkov (eCL). Ten je zboku odfotený v mojom predchádzajúcom príspevku.
Príjemne ma prekvapilo, že tie multifunkčné červené automaty umožnia aj nákup CL za tarifu ZSSK [na vlaky Os, Zr a REx). Pravdepodobne však márne dúfam, že v ponuke bude aj MPS s Rakúskom a CL do Viedne... Totiž je dosť zlé, že pokladnica v ŽST DNV je otvorená iba do 17:50 h (v sobotu dokonca len do 16:50 h + v nedeľu ráno až od 06:40 h). Ľudia si tak tesne pred cestou nemajú ako kúpiť CL do Rakúska. Aspoň, že do Viedne je už možné kúpiť si CL cez internet. ?
Ozaj, keďže CL do Rakúska majú pevné ceny (na rozdiel od CL do Česka), tak vraj vlakvedúci ZSSK doprevádzajúci vlak až po Marchegg ich dokáže predať. Nikdy som však nezažil kontrolu CL v úseku "Devínska Nová Ves - Marchegg". Navyše na predaj viacerým cestujúcim je to dosť krátky úsek.
Ja som tam samozrejme ešte nebol ale z odkazovanej fotky od Solidera som sa počítaním stĺpov dopracoval k tomu, že sekcia by pri dvojičke 29/30T bola medzi vozmi.
K PS 2 - telefónna ústredňa s GSM modulom, v ktorom je SIM karta s uvedeným číslom. V ústredni je DISA karta, ktorá zabezpečuje spustenie hlásky a spojenie s operátorom. Ak je to IP ústredňa, zabezpečuje to namiesto DISA karty interný software.
Sekcia je v strede zastávky, takže pri zastavení pri označníku bezpečne za zberačom. Skôr by som to videl tak, že zastavil tam, kde boli ľudia. Nie je to síce podľa predpisu ale je to prozákaznícke a v Nemecku by to bolo podľa predpisu - označník je v strede zastávky a zastavuje sa pri ňom stredom vlaku, takže sólo 29 R zastaví v strede zastávky, dvojička až čelom vedúceho HDV na konci ostrovčeka.
A) DPB spravuje nielen tie multifunkčné červené automaty v obchodoch (Billa, Tesco...) a na letisku, ale aj tie na železničných staniciach Nemôžem nájsť na ktorých staniciach sú? Videl som v DNV vo vestibule, na obrazovke svietil nápis, že ho pripravujú do prevádzky.
Rád by som to zhrnul: Klasické oranžové na zastávkach MHD spravuje DPB [rieši reklamácie a čo ešte?] a po technickej stránke servisuje zmluvná firma Mikomat, tak? Tie červené multifunkčné tiež spravuje DPB a servisuje TransData?
C) A ako je to s multifunkčnými dotykovými označovačmi vo vozidlách MHD? Spravuje DPB a servisuje TransData? Tie v prímestských autobusoch spravuje Slovak Lines a servisuje TransData?
D) Tie multifunkčné dotykové označovače na železničných staniciach prešli (neviem kedy) zo správy BSK do správy BID. Tá ich spravuje v akom rozsahu? Po technickej stránke ich servisuje TransData?
A ešte na iné témy:
PS 1: V Malackách pri nemocnici - to aj v minulosti tam bola zastávka (označník, tabula s CP a prístrešok) iba v smere na Rohožník? ? V smere do centra mesta tam nie je ani označník! A ani chodník. Som myslel, že takéto niečo je v súčasnosti iba v niektorých obciach...
PS 2: Zaujímavé, že tá nonstop linka DPB (sťažnosti) aj keď je to mobilné číslo 0917 101 102, tak po zatelefonovaní to ihneď zdvíha automatická hláska, ktorá hovorí "Dovolali ste sa na dispečing". ? Zároveň hovory aj tam zaznamenávajú.
Takže ak to nie je niečo operatívne v čom pomôže dispečing, tak oni sťažnosť zaznamenajú a prepošlú na oddelenie kontroly, ktoré to zas (v prípade sťažnosti na vodiča) preposiela na danú prevádzku ALEBO je to jednoduchšie? ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk