Čo sa týka dopytu, hlavné je, aby:
- sa pri dverách nachádzalo práve jedno tlačidlo a nie dve s rôznym významom (prípadné núdzové zastavenie je samozrejme zvlášť),
- aby tlačidlá mali jednoznačný význam: ak tlačidlo "Stop" znamená, že si musím dvere otvoriť zvlášť, tak ok, ale nech je to tak všade,
- stačenie ktoréhokoľvek tlačidla by malo znamenať, že vozidlo na zastávke na znamenie zastaví - vozidlo nie je krížovka, aby "dôsledný a prezieravý" (v reči DPB) cestujúci lúštil, v akom poradí má aké tlačidlá stlačiť a či modrý obdĺžnik v zeleno-žltom SU15 má iný význam ako zelené koliesko v červenom Citelise ale len ak je na ľavej bočnici nalepených minimálne šestnásť farebných štvrčekov, pretože inak vodič otvára všetky dvere centrálne.
- sa pri dverách nachádzalo práve jedno tlačidlo a nie dve s rôznym významom (prípadné núdzové zastavenie je samozrejme zvlášť),
- aby tlačidlá mali jednoznačný význam: ak tlačidlo "Stop" znamená, že si musím dvere otvoriť zvlášť, tak ok, ale nech je to tak všade,
- stačenie ktoréhokoľvek tlačidla by malo znamenať, že vozidlo na zastávke na znamenie zastaví - vozidlo nie je krížovka, aby "dôsledný a prezieravý" (v reči DPB) cestujúci lúštil, v akom poradí má aké tlačidlá stlačiť a či modrý obdĺžnik v zeleno-žltom SU15 má iný význam ako zelené koliesko v červenom Citelise ale len ak je na ľavej bočnici nalepených minimálne šestnásť farebných štvrčekov, pretože inak vodič otvára všetky dvere centrálne.
Viko
Navyse, ZSSK model je pri bratislavskych medzizastavkovych vzdialenostiach tazko realizovatelny. Odhlasit po rozjazde dvojjazycne "nasleduje zastavka" a nasledne s dostatocnym predstihom "blizi sa zastavka", nebodaj este "prosim pozor zastavka je na znamenie" sa na tristo metroch nestiha, to by mohol automaticky hlas mliet prakticky vkuse (co sa nehodi, lebo potom ho ludia zacinaju filtrovat)