Reakcia na: ufo #208453:
U DPB nie. Od nástupu po ukončenie okrem 30 min pauzy je všetko platené rovnako. Jazda je odlíšená iba kvôli celkovému času vedeniu vozidla (max. 10 hod) a hlavne prestávkam (po 4 hodinách jazdy) - teda kvôli CP. Ale nijako sa to neodráža na platoch.U SADiek sú iné sadzby. Tam je ako jazda platená iba jazda (štandardná sadzba), často iba jazdná doba bez vyrovnávacích časov a časov na prejazd obratiskom a pod..
Potom tam majú niekedy počas služby 20,30,40 min (závisí od SADky) niečo ako technologický čas vrátanie času na umytie vozidla (u SADiek relatívne časté že to majú na starosti vodiči), plus 15 min na odovzdanie tržby, príp. nejaký čas ráno na začiatok služby a ukončenie služby. Tieto časy sú zarátané do pracovného času ale sú brané ako ostatná práca. Môže byť že niekde sú platené ako jazda, inde ako pohotovosť a niekde ešte inou sadzbou.
A potom je celý čas medzi nástupom a ukonečním, ktorý nespadá ani do jazdy, ani do inej práce a ten je platený ako pohotovosť. To bolo u niektorej SADky 75% bežnej tarify, niekde 50 a niekde aj menej. A tiež pri niektorej SADke sa z pohotovosti nepočítali výkonnostné odmeny, odvody atď.. detaily už podľa zákonníka neviem.
Mike
Iná vec je že DPB ráta do času jazdy aj vyrovnanie a technologický čas, ale všetok ostatný čas do jazdy nepočíta, teda aj prerušenie na 3 min sa ako čas vedenia vozidla nepočíta.
Väčšina SADiek vykladá vetu "do pracovného času vodiča sa započítava aj prerušenie jazdy na dobu kratšiu ako 10 minút" tak, že aj to počítajú do času jazdy = vedenie vozidla.