Reakcia na: rasto.f #208331:
rasto.f, :ty to máš s tou ekonomikou trochu popletené. Regiojet nefunguje na báze prímestkej dopravy, tak klasicky ako Sl, alebo DPB. On funguje na báze ŽSR. Regiojet podpísal zmluvu vo verejnom záujme s ministerstvom dopravy, kde sa dohodli, že odjazdia podľa grafikonu, ktorý máju na trati 131 určitý počet vlakokilometrov ( zmluva visí na stránke MD ). Cena sa počíta nasledovne, na počet plánovaných vlakokilometrov dostane dotáciu podľa presného prepočtu podľa zmluvy, následne dostane dotáciu na prepravu osôb ( študenti, dôchodcovia , invalidi a podobne ) štát im tak ako ŽSR doplatí za bežnú cenu lístka, to všetko im platí štát, to znamená čím viac cestujúcich tým väčší zisk. Pozor, ale sú tam aj položky, ktoré musí RJ platiť ŽSR, a to za dopravnú cestu a réžiu. Najväčšia položka je položka to koľko má vlak náprav,čím viac náprav a čím viac súprav spojených dokopy tým drahšia cesta pre regiojet, malý vlak nastriekaný tak že ľudia stoja, veľký zisk pre RJ.Prímestká doprava je robená iným spôsobom, jednoducho povedané, podľa plánu obslužnosti tzv. ročný plán dopravy, dostanec vozo a miestokilometre na prevádzku. s prepočítavaním nákladom na jednu jednotku v € a tie máš na celú režiu. Dohoda uvádza, aký typ vozidla máš prevádzkovať, koľko krát za deň a v akých intervaloch máš premávať a za jaku cenu. V dotácií sú už zahrnuté zľavy, zlavy sa vykrývaju z uvedenej dotácií na kilometrre a nie z verejného záujmu, peniaze platia VUC,, alebo mestá.
A ináč pre ŽSR a RJ stanovuje grafikon, čiže odjazdenosť ,vyššia autorita na ministerstve dopravy, ktorá túto povinnosť presunula na ŽSR a MD to potom grafikón schváli.
marek31122