Možno by stačilo vydať usmernenie, že každý vodič je povinný na konečnej spraviť obhliadku vozidla a v prípade, že je vybavené klímatizáciou, aby pozatváral okná a čo je dôležité, už na prvú zastávku prišiel s vychladeným autobusom. Zbytočne pozatvára okná, keď efekt klimatizácie sa prejaví až v polke trasy, kedy už sú všetky okná opäť pootvárané...
A tiež si treba uvedomiť jednu vec. Ak sú okná pozatvárané, nebodaj uzamknuté, tam výmena vzduchu funguje len cez dvere, čo je, si myslím, málo. Veľa razy som na to upozorňoval v dpb hlavne kvôli Mercedesom (83) - bez reakcie - že v prípade, že v autobuse síce nie je teplo, ale je tam zlý vzduch, dusno a nedá sa s tým nič robiť, lebo okná nejdú otvoriť. V takom prípade je nútená ventilácia znovu nevyhnutná...
A tiež si treba uvedomiť jednu vec. Ak sú okná pozatvárané, nebodaj uzamknuté, tam výmena vzduchu funguje len cez dvere, čo je, si myslím, málo. Veľa razy som na to upozorňoval v dpb hlavne kvôli Mercedesom (83) - bez reakcie - že v prípade, že v autobuse síce nie je teplo, ale je tam zlý vzduch, dusno a nedá sa s tým nič robiť, lebo okná nejdú otvoriť. V takom prípade je nútená ventilácia znovu nevyhnutná...
Mike
Nastúpili staršie dôchodkyne z kostola, jedna sa začala rozčulovať že "načo je tá klíma zapnutá, keď sú všetky okná pootvárané" a začala ich všetky zatvárať štýlom že do každého treskla dlaňou a potom sa zabuchli (čiže najhorší možný spôsob). Tak som ju upozornil, že tento autobus klímu nemá. Na čo odpovedala "nevyprávajte mi, samozrejme, že má, a čo to tu potom vrčí, keď nemá klímu.." Pričom tam neboli pustené ani stropné ventilátory, vrčal jedine motor..
Dôchodkyne po dvoch zastávkach (cca 800m, minúta a pol jazdy..) vystúpili..