No bola to taká búrka, že sme všetci fest zmokli... . Dokonca sa konalo aj cca hodinové prerušenie súťaže. Za ten čas sa šli mnohí prezliecť. Ako prvá tak musela hneď ráno urobiť referentka koľajovej dopravy, ktorá sa pošmykla na koľajnici a spadla do vody s blatom. Ja som sa zase pošmykol pri nastupovaní do nákladnej električky na šmykľavých drevených schodoch tak "šťastne", že sa mi pod koleno zahryzla pomerne ostrá vodiaca koľajnička posuvných dverí. Inak to všetko dopadlo fajn a dážď, ktorý nám najprv vadil, nás napokon len viac zblížil, takže atmosféra bola priam kamarátska . Zlatým klincom programu bolo neplánované vybavenie reprezentatívnej jazdy s Albatrosom (T3 Mod), ktorý sme kvôli "zdochnutej" batérii museli naštartovať prostredníctvom kábla z vedľajšieho KT-čka, jazdu a brzdu si PC nastavil na level "kamikadze", dvere sa otvárali a zatvárali podľa "nepotreby", pri dosiahnutí rýchlosti 64 km/h PC vypínal jazdu a pod 11 km/h automaticky brzdil. Všetkých zúčastnených sme dostatočne vyšokovali .
Ja si myslím, že KE vyhrali súťaž zaslúžene. Vodiči celý týždeň trénovali a viacmenej išlo o zvládnutie postupnosti úkonov a jednotlivých disciplín, nie poznanie trate vo vozovni. Napokon, tú si mohol každý neoficiálne odjazdiť ešte pred súťažou. Aj ostatné družstvá mali možnosť trénovať, ale ako mi hovorili vodiči z rôznych miest, buď sa im trénovať nechcelo alebo niektorí sa rozhodli ísť súťažiť na poslednú chvíľu (napr. Plzeňáci, ktorí sa umiestnili na poslednom mieste). Samozrejme, najobjektívnejšie súťaženie by bolo v nejakých ústredných dielňach, kde trať nepoznajú ani domáci. Tie však v KE nemáme a tak snáď len toľko, že o objektívnosti rozhodovali vedúci družtiev všetkých zúčastnených družstiev, ktorí si vylosovali kontrolné stanovištia pri jednotlivých disciplínach.
Nakladna elektricka doprava fungovala v KE od r. 1913 do konca r. 1961 (kvoli vystavbe rychlodrahy), t.j. bezmala 50 rokov a KE boli poslednym mestom v Ceskoslovensku, ktore zrusilo nakladnu elektrickovu dopravu. Zachovali sa vsetky 3 nakladne elektricky z r. 1913 (Ganz&Co.) ev.c. 1 az 3.
Upozornenie
Vzhľadom na dôvodné podozrenie, že príspevky z diskusných fór na www.iMHD.sk sú zneužívané na špekulácie, sa prispievatelia iMHD dištancujú od akýchkoľvek e-mailov podobného obsahu odosielaných pod ich menom.
Nechcem byť zlý, ale myslím si, že tá súťaž bola vyhratá KE len preto, že nikto nevie jazdiť na takých tratiach. My ich máme o niečo lepšie a tak sme boli na druhom
Tú Persil elinu riadil ten chalan čo by všetkých znormalizoval. Nemala linkové tabuľe a keď z neho vybehli babenky s Persilom tak som bol dosť prekvapený. Jedna pani sa im tam pchala a druhá bola rozčúlená, že si nevšimla elinu za ňou a nenastúpila. Tak som jej povedal, že dve eliny za sebou môžu stáť, tak nech sa nesťažuje.
Aj moja babenka si jeden prášok odniesla a maminka ju doma pochválila, že ušetrili
Ale toto co som videl, asi bola reklamna akcia Persilu, v 7055 bola plna krabic tohto prasku,ale videl som to len tak na rychlo, lebo som bol na biku. Isla na hl.st. Ale vyzeralo to haluzne, fakt ako keby islo o nakladnu elektricku.
mimochodom, nakladna elektricka existuje, niekde v Nemecku to maju, ale nespomeniem si uz kde. Tusim tam vozi diely pre IGK z jednej fabriky v meste do druhej. Nazyva sa to "Cargo Tram".
Ufo: to vies, nosny system si musi nejako na seba zarobit
Aj v Kosiciach mali nakladnu elektricku (resp. parnu mestsku drahu).
Winterfresh sa rozdava na korculiach, nescafe peso, persilakov by na aute nepustili tak si "ukradli" elinu.
Vie mi niekto povedat kde by som nasiel rozpisane vsetky existujuce varianty Ikarusu 280-tky a ich popis ? (Napr.: 280.08, 280.10, 280.-- atd.) Diky
Zdravi Trencin
Zdenko: no vodic tam bol zavrety aspon hodinu . Ti co boli vzadu (Tebece, BM, ...) si "uzivali" dost dlho lebo sa nastupovalo prednymi. Standardnych 150 sa dnu derie cca 7 minut (vratane platenia) tak si to mozes vypocitat.
141 ludi v solo voze je u nas skoro beznych . Jednoduchou extrapolaciou dostaneme 249 ludi v 11m Karose, 261 ludi v TAM 232.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Kami
141 ludi v solo voze je u nas skoro beznych