Reakcia na: Ámos #206789:
Neviem, či práve linky 25 a 92 by tam spravili nejaké terno, ale budiš. Linka 21 má v špičke interval 5 min., teda ponúka kapacitu 1800 cestujúcich. To by pomohlo skrátiť interval z 12 na 9,5 minúty. A to by v celej oblasti ostali akurát tak linky 20, 23, 24, 27 a 28.Samozrejme, mohol by sa k metru zvážať aj Lamač, tak by sme sa možno dostali k intervalu 6 minút za cenu výrazne dlhšej doby cestovania. Mlynskú dolinu a pod tam už ťahať netreba, asi by nemalo veľký zmysel ťahať kapacitu odtiaľ až do Dúbravky, poťažmo do DNV.
Celým chcem len preukázať, že predstavy niektorých metrofilov, že metro by jazdilo každé 2-3 min. v špičke a za 15 minút sa dostanú z Dúbravky do Rusoviec (takýto príklad hodil niekto k tomu článku v Nku) sú v BA proste odtrhnuté od reality.
Ámos
Samozrejme aj napriek tomu si myslim, ze ani Bratislava ani SR si tazke metro nemoze dovolit a ani ho nepotrebuje.
Metro A v Prahe malo priemerku 28km/hod (po otvoreni noveho useku 34) a reko Karlovky, Ruzinova a Vajnor sa pripravuje na priemerku 25km/hod minimalne.
Samozrejme priemerne rychlosti metra nezapocitavaju sfaranie do podzemia. Na najhlbsej stanici v Prahe stravis na eskalatore 3 minuty. To si pri elektricke uz na tretej zastavke. Pri ceste tam a spat je to 6 minut len na jednej strane tvojej cesty. Na druhej strane to tiez nieco trva...
Mesto a DPB by sa malo skor snazit implementovat vyhody metra do systemu elektrickovej dopravy. Vyhody segregacie, jednoduchost systemu - minimum liniek s dobrym intervalom, kapacitnost - nemat zatvorene hlavy, ze elektricka musi mat okolo 30 m maximalne. Ze sa daju na linky s vysokymi kapacitnymi narokmi kupit aj dlhsie vozidla. etc.