Reakcia na: Quakeman #206521:
V čom zlyháva moje porovnanie? Pokojne sa môžeme preniesť na úroveň hotelov. Spotrebný materiál, ktorý sa môže kedykoľvek pokaziť, kdesi v sklade určite majú (návliečky, mydlá, uteráky, žiarovky). Silne však pochybujem, že majú sklad, kde majú uložené desiatky dverí, okien, záchodov, umývadiel pre prípad, že raz za rok sa jedna z menovaných vecí rozbije. Ak sa tak stane, izbu na určitý čas uzavrú. Kvôli vypálenej žiarovke by to bola blbosť.Ako často sa rozbijú na vozidle MHD dvere, utrhne sedadlo, rozbije okno? Ako často sa vypáli žiarovka, pokazí stierač, vozidlo dostane defekt? Ako cestujúci by si pochopil, keby ti neprišiel spoj z dôvodu, že vozidlu prasklo čelné sklo a čaká na nové a teda je odstavené? A pochopil by si keby bolo odstavené z dôvodu, že sa vypálila žiarovka obrysového svetla?
Podľa mňa je extrém oboje - mať sklad s desiatkami čelných skiel, dverami, nárazníkmi, blatníkmi, rovnako ako odstaviť vozidlo z dôvodu, že sa čaká na novú žiarovku. V oboch prípadoch vozidlo nie je spôsobilé jazdy v premávke. Lenže uskladnenie žiaroviek a čelných skiel je trocha rozdiel.
Mike
Jediný "pokrok" je, že už niektorí pečiatku nedajú, ale napíšu do knihy že "daná súčiastka nie je na sklade", prípadne "elektrikár je na OČR", alebo "nebol kanál" a najlepšia situácia je keď je "súčiastka už objednaná" (ale to je fakt málo krát). Teda pointa týchto odkazov je, že s tou napísanou poruchou sa dá jazdiť, tak s tým jazdite.
A ešte "lepší pokrok" dosiahol vozmajster (alebo vozmajstri?), ktorý po prečítaní kníh odstaví maximum vozov zo dňa na deň, čím dosiahne že kým jeden deň je vypravené všetko ako má byť, ďalší deň už chýba 5 vozov a pri ďalších 4 poradiach nie je dodržaná kapacita (sor 10.5 namiesto kĺbu). (To keby niekoho zaujímalo prečo to jeden deň ide a ďalší už nie..). Tento prístup sa podľa mňa už začína približovať správnemu; len škoda že jedna partia vie vozy iba odstaviť, a až iná, s tými istými možnosťami v tých istých priestoroch vie cca polku vozov aj opraviť...