Reakcia na: Ámos #206517:
Viac menej ma pravdu kazdy, len kazdy tahate z druheho konca. Je jednoznacne potrebne mat na sklade ND, no ide najma o spotrebny tovar ktory prio beznehodovom stave sa musi menit tak ci onak. Spatne skla, ziarovky, brzdove oblozenia, uhliky motorov, uhliky na zberace (E+T) a pod kraviny sa proste minaju, tie maju byt. No veci na vymenu po nehode (celne skla, narazniky, casti karoserie a pod) je zbytocne drzat, najma pri rozmanitom vozoparku. Len take celne skla.... Co typ, to ine....co seria, to ine.... ine to bolo za cias minulych, kedy Skoda 14Tr, Karosa B732 ci Tatra T3 boli v principe co do dielov vo velkej miere zhodne vozidla. Dnes je doba ina....ale zas na druhu stranu, prave DPB ma vlastnu zeleznicnu vlecku napojenu na zst nove mesto. Pristup do kazdej vozovne hned z dialnice. Naozaj drzat diely je zbytocne, ako uz bolo pisane. Na dennom osetreni vidim, co uz konci z dielov, a naplanujem pri pravidelnej objednavke nove kusy na dany pocet. Pri nehodovm stave sa hajit tym, ze cakanim na diely voz stoji....A? je po nehode, da sa robit dalsich X veci. zatial kontroly a spojazdnenie vozidla, priprava karoserie (vratane lakyrnickych prac) na osadenie dielov, a vuala, farba este nezaschla a diely dorazili......
Ci je tu dakto, kto miluje system DPB "Na holy ram osadime okna v tesneniach, a potom karoseriu nastriekame........"
Mike
"Doby kedy budu plne sklady nahradnych dielov na ŠMky su davno prec." Nie su. Stale su plne sklady (resp. ešte pár mesiac dozadu boli) na tambusy, teraz sú na 400vkové ikarusy (lebo už to nemajú kam dať a ako to administratívne vyúčtovať..)
"moderne firmy maju minimalne skladove zasoby" - ano, toto zaviedli títo aj v DPB. Konkrétna súčiastka sa objedná na konkrétny voz, až keď sa tento jeden kvôli tomu odstaví (čiže paradoxne niekedy sa objednávajú diely po jednom, lebo dopredu nikto nič viac nenakúpi..) Dôsledok je potom ten, že na kĺbové karosy sú na sklade dokopy dva neony na osvetlenie interiéru, 3 ks brzdové doštičky, 1 ks vzduchový vankúš a pod.. A koľko jazdí karos si môžeš pozrieť tu vkatalógu a s akou pravdepodobnoťou bude nejaká potrebovať daný diel si domyslí asi každý.
"ze ci sa tie vozy nakoniec aj tak opravia" - áno, diely sa objednávajú na začiatku kvartálu, lebo vtedy sa rozdeľujú nové peniaze na divízií autobusy (ale platby DPB od mesta chodia mesačne..).
Čiže situácia v bus dielňach je stále nezmenená už desaťročia...
A záložáky obmedzilo toto vedenie v septembri 2013, kedy spravili systém že stačia 3 záložné autobusy na celú BA celotýždenne... A záložných vodičov netreba vôbec žiadnych, všetko sa zrušilo. (zároveň stým išlo nariadenie o obmedzení používania elektriny na prevádzkach, teda žiadne kúrenie, rýchlovarné kanvice, mikrovlnky, rádia, TV, nič..) Rozšírenie počtu ZV z 3 na 6 v prac. dni prišlo potom už o týždeň a obnovenie záložných vodičov o mesiac, keďže boli signály zo všetkých strán že to je úplná absurdita.. (bola aj novinka na imhd). Ale stále nie sme na tom stave spred jesene 2013, čiastočne aj preto že často chýbajú vozy aj vodiči do bežnej výpravy, takže nemá kto, ani čo to ZV robiť.