Predpokladam ze toto beztak musi riesit niekto kto nie je urceny na komunikaciu, ale realne sa tym podnetom venuje na odbornej urovni. A ked uz chceme porovnavat pocet ludi, noze porovnajme aj velkost miest a objem stavieb a podobnych zalezitosti.
Samozrejme nejakych ludi si to vyzaduje, ale je to dolezity proces. Neni mozne stavat elektrickovu trat napriec najvacsim sidliskom v meste bez akejkolvek konzultacie s verejnostou, to je chore.
Absolutne nepochybujem ze blbe pripomienky prichadzaju aj tam. Celkovo nemam rad tuto vyhovorku, preco sa u nas vsetko pred verejnostou skryva, lebo "pridu neodborne pripomienky". So what? Nato ten proces je, aby sa to zvazilo a podla vaznosti argumentov bud akceptovalo, alebo zamietlo.
k tým 14Tr - neviem, kde si prišiel na to, že sa vyraďovali po pár mesiacoch, tie najhoršie z overovacej nultej série prežili aj v Bratislave 7 rokov, prvá séria (6204 až 6218)sa prerábala vo fabrike, to je všeobecný fakt, potom vydržali minimálne 12 rokov každý jeden voz
k poslednej vete - nemáš pravdu, to len podľa českej legislatívy nemôže byť súčasne klíma a APU kvôli nápravovým tlakom, 50ks 27Tr pre Sofiu je vybavených aj klímou aj APU
to sa ale šeredne mýliš - dnes jazdí v Česku cca 170ks trolejbusov s kasňou Solaris, robí sa na viacerých ďalších zákazkách(najväčšia je dodávka pre Ústí nad Labem), troloSORov v Česku je dnes 34ks(31ks Hradec Králové + 3ks Teplice), spolu s Brnom ich bude stále len 64ks, tak tu nemystifikuj, ešte veľa vody pretečie Vltavou a Labe, pokiaľ sa troloSOR stane českou jednotkou, ak to vôbec niekedy dokáže ?
A ešte jeden taký drobný detail. TfL má len na komunikáciu s verejnosťou viac ľudí, ako v BA plánuje dopravu v DPB, na magistráte, BSK a BID dokopy... to sa potom úplne inak komunikuje.
Tak to sa odporucam aj previezt tym tureckym zazrakom, ktrory nikde v civilizovanej europe nechcu (vyjma par prezentaciek), napriklad takou 4917 - podla sluchu nerozoznas rozdiel od SORu... A to aj napriek technologickym "vychytavkam" v podobe novin povkladanych medzi jednotlive diely oblozenia.
Inak ked uz porovnavas naklady, kolko stoji udrzba a nahradne diely jednych a druhych?
Nehladal som autobusy co sa museli vyztuzovat, ale napriklad vsetkymi ospevovane 14Tr boli na zaciatku este zufalejsie a boli vyradene po par mesiacoch.
Inak ako tu bolo viackrat zdoraznovane - Solaris trofle byt nemohli, lebo neunesu aj klimu aj agregat.
no je to krok spravnym smerom.
Akurat dnes som si uvedomil, ze zanedlho bude 10 rokov od prelinkovania Petrzalky a v akych srackach (s prepacenim) vtedy DPB bol co sa za tych 10 rokov podarilo, tak by vtedy tomu nikto neveril.
Samozrejme nie su vsetky problemy vyriesene a nikdy ani nebudu, dokonaly svet neexistuje.
Ale ked uz sa bavime o definovani sirky ulicky v podmienkach verejneho obstaravania, pricom pred 10 rokmi sme riesili ako nekvalitne prizvarali schody a stale je vidiet cez diery cestu....
Dnes je uz skratka DPB a magistrat postaveny pred uplne ine problemy a otazky buducnosti, kam a akym smerom sa vybrat. Dnes sa uz neriesia existencne problemy verejnej dopravy v Bratislave, dnes sa uz riesia vizie.
Áno máš pravdu . Ale tak či onak to nieje chyba výrobcu . Ja teda netvrdím ani že kvalitovo sa môže SOR porovnávať s MAN-om alebo podobne . Ale obvinovať čisto výrobcu
No a s tebou sa o SORe bavit uz vobec nebudem.
prave z dovodov ake som napisal.
Len jedno dopisem, casto jazdievam L83 a L21/25 a vzdy som rad, ked konecne prestupim z MBCC do SORu.
1. Vieš si predstaviť, aké pripomienky by k u nás k tomu prišli? ?
2. Do realizácie o 9 rokov? Už vidím tie naše komentáre k tomu, že sú neschopný nachystať a postaviť to za rok, nanajvýš dva. ?
Zdoraznil by som ze ide o stavbu ktora ma ist do realizacie v roku 2023
Pripadne moznost verejnostou pripomienkovat takyto dokument: https://consultations.tfl.gov.uk/buses/accessible-bus-stop-design-guidance/consult_view - v Bratislave by predpokladam nebol zverejneny ani po schvaleni, keby sa ovsem niekto nieco take vobec uracil vypracovat a zastavky sa neriesili stylom "drbneme tam oznacnik" (najnovsie letia prenosne!)
Ako je to fajn keď sa vodič stará o zverené vozidlo,ale keď to vozidlo pendluje medzi ostatnými (nemá pridelenú stálu partiu,ktorá sa na ňom strieda) tak sa niet čo čudovať ako všetky vozy vyzerajú.Tých 75% - vodič je príliš prehnané číslo.Na to,aby bolo z vonka aj zvnútra vozidlo čisté má predovšetkým zabezpečiť DPB a nie vodič ? keď je vozidlo pridelené tak je to len o tom aký je ten dotyčný pedant a či si potrpí na čistote ? minimálne po každej službe by sa malo vozidlo po dotankovaní presunúť do dielne (jak vo voz. Petržalka) kde je partia (tuším brigádnikov),ktorí pretrú aspoň podlahu ? zvyšné detaily ako sú rámy okolo okien (čistenie sedadiel atď by sa mali robiť každý víkend,ale tým,že sme na Slovensku a v Bratislave tak sa nečudujme,že to vyzerá tak ako to vyzerá...
Čo sa týka MBCC tak neviem ako tebe,ale mne sa ten brutálny zvuk poriadneho motoru páči ? To že niečo píska je vina (ne)údržby DPB,inak je to to najlepšie čo tu máme a je to fakt hanba,že sa im nechce ani len skontrolovať kĺb (napríklad na 4905),ktorý škrípe jak v totálne rozsypanej 15Tr(M) ? celé je to len o prístupe k vozidlám a ten žiaľ DPB nemá ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk
Samozrejme nejakych ludi si to vyzaduje, ale je to dolezity proces. Neni mozne stavat elektrickovu trat napriec najvacsim sidliskom v meste bez akejkolvek konzultacie s verejnostou, to je chore.