To je pravda, ale mám za to, že tie prerušované čiary sú pre vozidlá, ktoré môžu jazdiť v buspruhu. Inak povedané, ten kúsok medzi zaraďovacím a odbočovacím pruhom je zrejme tiež BUS pruh.
Ja sa priznám, že toto robím na SAVke smer Šancová. Skúšal som ísť v priebežnom, no keď sa do BUS pruhu postavili 2 kĺbaky a trolej a ja som nebol prvý v priebežnom, tak som pri preraďovaní spôsobil za kriźovatkou dosť chaos. Jednak ma vodiči MHD nechceli pustiť, jednak na mňa trúbili vodiči v priebežnom pruhu. Na druhej strane tam ráno bývam svedkom, že 9/10 vodičov IAD pokračuje rovno po Šancovej.
Myslím, že náhodná kontrola príslušníkmi PZ SR by nezaškodila. Ono dosť nemá zmysel budovať BUS pruhy ak tolerujeme priebežnú jazdu v nich
Pravda. No na konkrétnej Pražskej sa stretávam s javom, že tí vodiči, ktorí sa hneď na výjazde z podjazdu z Kramárov radia do koĺóny, blokujú MHD oveľa viac ako tí, čo pokračujú rovno a dole sa striedavo radia (podotýkam, nemám na mysli BUS-pruh-predbiehačov až od Brnianskej). Ja osobne tu jazdím v priebežnom pruhu a viem, že aj vodiči MHD niekedy používajú v tomto prípade podtlakovku (prakticky je tam voľný jazdný pruh a oni musia stáť). To ma aj primälo napísať túto otázku.
Podľa mňa jazdný pruh ako jazdný pruh. Prednosť je navyše vždy a vo všetkom nadradená. To znamená, že mám v BUS pruhu prednosť, lebo nemením jazdný pruh. O tomto som sa bavil aj s policajtmi, že ak ti vybehne auto v protismere z jednosmerky a tá je sprava, tak máš spoluvinu.
Na druhej strane neviem či by som hovoril o nelegálnosti. BUS pruh môžeš podľa potreby využiť na odbočenie, alebo zaradanie do premávky (je to myslím v 8/2009 alebo 9/2009 nechce sa mi to hľadať). Samozrejme neuznávam znaužívanie
Tak myslím, že ani za jeden z tých troch činov by si nikdy nedostal pokutu, takže by som sa osobne riadil rozumom a slušnosťou. Ak sa zvýši plynulosť dopravy a nijak neobmedzím MHD, tak prejdem BUS pruhom pred križovatkou aj 200 metrov, pravidelne to robím napríklad na Prievozskej pred pravým odbočením na Bajkalskú, že sa zaradím do BUS pruhu už pred ulicou Pažitková, pokiaľ teda nejde žiaden trolejbus a nehrozí že by som v tom pruhu zostal stáť. Nie je nič horšie ako blbci, ktorí síce BUS pruh zo strachu nevyužijú ani na dva metre jazdy, ale potom kľudne urobia myšičku popred trolejbus ?
Zle som pochopil Ikeovu otázku - ja som ju pochopil tak, že kde sa majú radiť vozidlá MHD, ktoré nebudú buspruhom pokračovať. Odpoveď na jeho otázku znie samozrejme správne tak, ako si napísal Ty - okamžite do priebežného.
Pri jednej možnosti môžeš spôsobiť obmedzenie. Vychádzaš s Einsteinovej a súčasne s tebou ide vozidlo po Panónskej. Ak by si nepoužil bus pruh, tak by si musel spomaliť a dať prednosť vozidlu, ktoré ide v priebežnom pruhu a až potom sa zaradiť. Potiaľto ok.
Ak však vozidlo z Panónskej ide odbočiť doprava dole (smerom k Auparku), tak kto má prednosť? Ak by v bus pruhu nešlo nelegálne osobné auto, tak by sa zaradil plynule bez zdržania. Má odbočujúci vodič auto idúce v bus pruhu pustiť alebo nie? ?
K prvému bodu som zabudol doplniť v čase dopravnej špičky, keď sú oba priebežné jazdné pruhy plné.
Ono, mám taký pocit, že tie vnorené zaraďovacie a odbočovacie pruhy vo štvorlístkoch nemajú žiadnu podporu v 9/2009. Inak samozrejme sedliacka logika hovorí ísť rovno, pretože tým, že tým BUS pruhom plynule prejdem, neobmedzím nikoho (ani autobus, pre ktorý je určený), zatiaľ čo zmenou jazdného pruhu jedným smerom, aby som sa potom o 1s vrátil môžem spôsobiť nielen obmedzenie ale aj kolíznu situáciu.
Skúsme to bez právneho výkladu, logicky:
1) Ak je priebežný pruh, do ktorého sa zaraďuje, prázdny, môže sa zaradiť kedy chce ("hneď, ako je to možné"). Ak je v ňom súvislý prúd vozidiel, mal by sa zaraďovať na konci. Neviem, aké je tam VDZ, kde začína prerušovaná čiara medzi výjazdom z podjazdu a priebežným pruhom a aká je dlhá?
2) Myslíš ešte pred križovatkou SAV? Podľa môjho názoru rozhodne nie.
3) Už si to VDZ tam nepamätám ale logika by hovorila "áno". Celé to riešenie tam na nadjazde s prerušovaným buspruhom je veľmi nešťastné, ktovie, aký výklad by dal dopravný analytik Drahovský. Vo všeobecnosti tieto štvorlístkové MÚK majú problém, ak sú preplety príliš krátke.
Pani Korad nemá bohužiaľ žiadne reálne kompetencie, je to len funkcia na oklamanie verejnosti. Schlosser sa jej vyslovene vysmieva, že si vymýšľa.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Dispecer
Ale teraz to bude ešte zbytočné, tipujem že akurát postavili všetky články a idú ich spájať...