Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: petoo #201477:
Áno. Stále sa na nej školia vodiči ?
Reakcia na: Ike #201469:
Tam sa dokončuje nová budova SAV, tá frekvencia tam rádovo vzrastie.
Reakcia na: 810zssk #201479:
Nemyslím tým výkonnostné parametre, tie môžu byť u oboch možností podobné. Skôr problémy s praktickou prevádzkou a vývojom.
- Životnosť akéhokoľvek bežného tabletu ako produktu pravdepodobne bude o dosť kratšia ako životnosť toho špecializovaného zariadenia, pretože bežné tablety sa rýchlo menia kvôli novým technológiám a marketingu výrobcov. Takže keď sa tablet o pár rokov pokazí, môže byť problém nahradiť ho iným, s ktorým bude ten software kompatibilný. Pri špecializovanom zariadení nepotrebuješ furt najnovšiu technológiu, takže môžeš ten hardware rovnako vyrábať aj 20 rokov.
- Bežný tablet nie je stavaný na takmer nepretržité použitie v rôznych klimatických podmienkach, a nie je príliš mechanicky odolný.
- Keď spravíš len bežnú aplikáciu pre povedzme Android, tak budeš obmedzený tým, čo ti Android umožňuje a kopa vecí nemusí vyhovovať. Ak spravíš nanovo celý operačný systém, tak to je už potom vlastne skoro to isté ako keby si vyvíjal to vlastné špeciálne zariadenie.

Keď chceš kúpiť autobus, tak tiež nekúpiš nákladné auto a nesnažíš sa tam pripevniť sedačky. 🙂
Reakcia na: luky133 #201480:
Dakujem, to by skutocne mohol byt problem.
Reakcia na: 810zssk #201478:
Nemyslel som len na viditeľnosť displeja, ale na konštrukciu zariadenia ako celku. Pri takých prevádzkových podmienkach, aké sú vo vozidlách (teploty od -20 do +60, otrasy, nonstop prevádzka) by podľa mňa také zariadenie nevydržalo ani rok.
Reakcia na: 810zssk #201479:
HW tabletu by to isto utiahol keďže dnes sú výkonnejšie tablety tak výkonné ako staršie počítače, otázne je ako by sa zachoval displej pri tak dlhej prevádzke. Bežné tablety (ak vôbec nejaké) nemajú certifikáciu na bezproblémovú 24hod prevádzku displeja a preto je možné, že by po čase prišlo k zhoršeniu zobrazovania. Už len klasický počítačový LCD displej s certifikáciou 24 hod stojí stovky eur a pri tablete to zrejme nebude o nič menej.
Reakcia na: Andy #201476:
Len pre zaujimavost, ktore poziadavky su podla teba take, ze by ich HW nejakeho lepsieho tabletu neutiahol?
Reakcia na: Valec #201474:
To urcite nie - bezne tabletove displeje urcite nie su vhodne na zobrazovanie cisla linky a ciela. Z vacsiny uhlov to proste neuvidis, podobne silne slnko je problem.
http://imhd.sk/ba/popis-typu-vozidla/739/Skoda-31-Tr-SOR.html

"Prvé vozidlo prišlo do Bratislavy 19. júna 2014 a hneď po zaškolení vodičov sa zaradilo do premávky s cestujúcimi."

Naozaj? ?
Reakcia na: 810zssk #201472:
Čisto teoreticky by to šlo, ale prakticky sú to úplne odlišné zariadenia. Predstava nejakej aplikácie pre Android, ktorú by používali dopravné podniky na celom svete je pekná, ale technické požiadavky na také zariadenia sú úplne iné než môže poskytnúť nejaký tablet či už čo sa týka hardwaru alebo softwaru.
Reakcia na: Ike #201471:
Ja som to myslel tak že napr. X5 má niekedy trasu ako napr. teraz počas výluky, niekedy jazdí z centra mesta až do Dúbravky alebo v Rači sa niekedy jazdí len Krasňany - Komisárky, inokedy zasa Komisárky - povedzme Vazovova a niekedy zasa až Vazovova - Komisárky. V tom som myslel tie rozdiely tej východzej zastávky. Trošku zle som sa vyjadril.
Reakcia na: 810zssk #201472:
Tak reálne by bolo možné označiť vozidlo piatimi tabletmi riadenými mobilom vodiča... otázne však je, akú životnosť by takéto zariadenia mali v každodennej (takmer) nepretržitej prevádzke vo vozidle MHD.
Reakcia na: Ike #201469:
Semafor pre ten pruh je rovno-pravý. Podľa projektov ten pravý má byť rovný. Ale ešte je v hre, že rovno môže byť vyhradený pre bus 🙂
Reakcia na: Valec #201468:
Na druhej strane je pomerne dobra otazka ci by niekto ulohy ktore dnes plnia PP naozaj nevedel riesit naprogramovanim nejakeho SW pre tablet. Vo vseobecnosti je totiz dovodom vysokej ceny najma to ze ide o vysoko specializovane produkty s malym poctom odberatelov, teda naklady na vyvoj a vyrobu sa rozpocitavaju medzi malo uzivatelov + kazdy predaj musi vygenerovat zisk na pomerne dlhu dobu. Kym pri SW by tieto problemy zostali, HW by sa nemuseli tykat.

Otazne ovsem je aku cast ceny HW tvori palubak a aku periferie ktore by zostat drahe museli (teda tabule, oznacovace a pocitadla cestujucich).
Reakcia na: mathre #201470:
Neviem, či sa rozhodne, ale Xkové trasy (pre električky) nie sú až tak veľmi variabilné a dokonca by som povedal, že sú stále. Ak sa nemýlim, na niektorých radiálach visia dlhodobo aj terčíky s X linkami. Takže by som predpokladal, že tie linky v palubákoch nahrané budú.

Je iná vec keď je výluka na autobusovej linke, kde môže byť trasa naozaj rôznorodá.
Myslíte si že sa DP rozhodne nahrať do palubákov aj zástavky na X5 keďže bude teraz jazdiť dlhodobejšie alebo ako to v DP chodí nechajú to tak??? Viem že na Xkové linky sa to neoplatí lebo nemajú presne danú trasu, resp. východziu zastávku smer konečná na radiále ale predsa len tá X5 bude jazdiť ešte dlho celkom po tej istej trase.
http://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=244&image_id=20148

je možné toto napadnúť? Nie je na ceste s takouto frekvenciou samostatný odbočovací pruh vpravo luxus?
Reakcia na: Andy #201466:
Teraz očakávam rozvírenie debaty, ako môže taký infosystém stáť toľko €, keď taký tablet s viacerými funkciami možno kúpiť už za stovku. ?
Tiež som si všimol veľký rozdiel oproti predchádzajúcemu tendru. Dúfajme, že sa to odrazí aj na kvalite a že sa už nebudete musieť toľko sťažovať na SORKY.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.