Ono problémom je, že sa veci aj zbytočne komplikujú. Nebudem chodiť ďaleko:
1. Zipsovanie (na ceste stojí pokazené auto a zaberá jeden pruh z dvoch - vodiči sú povinní sa zipsovať. Príde správca cesty a označí auto ako prekážku - zips už neplatí)
2. Kruhový objazd (nemám to síce oficiálne potvrdené, ale údajne sme jedna z mála krajín, kde nie je automatická prednosť vozidiel na kruhovom objazde, čo je samozrejmé)
3. Značenie niektorých úsekov a formulácia dodatkových značiek. Ako príklad uvádzam cestu z Karlovej Vsi na Devín, kde je akási - všeobecne-lokálna úprava MPR na 70 kmh (toto vôbec nie je definované vo vyhláške, ale celé nasledovné značenie sa tak správa) a potom je raz 50 kmh MPR zobrazená značkou 50 mpr, raz koncom 70 mpr. Ak k tomu zohladníš, že cesta má aj križovatky z ktorých vodiči o tej všeobecne-lokálnej úprave MPR nemajú ako vedieť, vznikne slušný guláš.
4. Rozmaznávanie vodičov. Mám pocit, že 80 % vodičov NEVIE, že platnosť zákazových (vrátane MPR) končí najbližšou križovatkou (pretože už všetky lokálne úpravy končia značkou koniec MPR pred križovatkou), NEVIE čo je prednosť sprava (lebo všetky križovatky už majú značky - odporúčam hlavne mňaky v Ružinove, alebo výjazd na diaľnicu D2 z DNV) a NEPOZNAJÚ význam doplnkovej zelenej šípky (zelená = všetky (fyzikálne) zákony sa prispôsobia tomu, že mám prednosť).
a takto môžeme pokračovať Tým sa ale nezastávam špekulantov. BUS pruh pochopím vždy a využívam ho nevyhnutne na účel odbočovania alebo zaraďovania
f) na zastávke vozidla pravidelnej verejnej dopravy osôb v úseku, ktorý sa začína dopravnou značkou pre zastávku a končí sa 5 m za označníkom zastávky, a tam, kde taká dopravná značka nie je, vo vzdialenosti kratšej ako 30 m pred označníkom zastávky a 5 m za ním; ak je priestor zastávky vyznačený príslušnou vodorovnou dopravnou značkou, platí tento zákaz len pre nástupište a vyznačený priestor,
A presne kvôli toomuto je slovenský alebo český zákon o premávke na pozemných komunikáciách asi tak trikrát rozsiahlejší, než nemecký StVO - tu treba všetko explicitne vymenovať, lebo inak hneď príde nejaký vychcan a začne tvrdiť "to nie je buspruh".
KDI v tom sam ma bordel. Na niektorych miestach sa pouziva BUS pruh znacka (biele pozadie, cierne sipky a miniatura bieleho autobusu v modrom kruhu [sama o sebe neexistujuca znacka] na sipke ilustrujucej BUS pruh), zatial co na niektorych pouziva beznu znacku radenie do jazdnych pruhov (biele sipky, modry podklad) s obmedzenim (zakaz vjazdu okrem MHD a SAD).
Prvy pripad je zrejme vyhradeny jazdny pruh, druhy pripad je klasicke radenie do jazdnych pruhov s obmedzenim, teda de facto by v tomtu pruhu nemali co hladat ani taxikari, ani vozidla MHD iduce ako Sluzobna jazda.
mám otázočku ... ako je to zastavením/státím iných vozidiel než autobusov v priestore autobusovej zastávky ? ... totiž každé ráno na zastávke Drieňová (66 a 74) stojí kopec osobných áut, rodičia vykladajú deti chodiace do blízkej školy a evidentne majú v paži, že dole pri škole majú na tento účel parkovisko ...
Akurat teraz ked to pozeram znova tak to nie je vyhradeny pruh, ale pruh so zakazom vjazdu okrem busov a taxi, cize dane ustanovenie sa nan imho neuplatnuje. Takze nic ?
Tak plati:
"Ak vodič autobusu alebo trolejbusu vychádza z vyhradeného jazdného pruhu do priľahlého jazdného pruhu, vodič jazdiaci v tomto pruhu je povinný mu dať prednosť v jazde. Vodič autobusu alebo trolejbusu je pritom povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy a nesmie ohroziť vodičov ostatných vozidiel."
(§12, ZCD)
Plati vobec prednost pri vychadzani z BUS pruhu? Teraz si z hlavy neviem spomenut ci to plati len pri vychadzani zo zastavky, alebo aj pri konci pruhu. Lebo ak len pri vychadzani zo zastavky tak tam ani povinnost dat prednost nie je - toto urcite malo riesit DZ a zial neriesi.
A ty si myslíš, že je tá L210 je tam kvôli úseku ASMN-Námestie Franza Liszta? Veď na tomto úseku chodí v hustom intervale nie tak plná L21. L210 je práve jednoduché priame spojenie Hl.st.-ASNM. To je asi ako keby si zmenil x13, že by nechodila zo stanice ale trebars z Patrónky, veď ľudia môžu do centra ísť zo stanice tak, že pôjdu s L93 na SAV a tam prestúpiť na x13....?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
Prvy pripad je zrejme vyhradeny jazdny pruh, druhy pripad je klasicke radenie do jazdnych pruhov s obmedzenim, teda de facto by v tomtu pruhu nemali co hladat ani taxikari, ani vozidla MHD iduce ako Sluzobna jazda.
Správne použitie
http://tinyurl.com/p599adl
Nesprávne použitie
http://tinyurl.com/pdm8cft
Typ "Hrabe ti?"
http://tinyurl.com/oetcpe6