Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: ross #196931:
Podľa tejto tvojej logiky sú OK aj tí učňovkári v teplákoch, čo púšťajú nahlas celému trolejbusu nejaký hip-hop / inú plechovú reproduckiu z repráku na mobile, jedno či máš práve náladu na párty, alebo nie. Šak čo máš 80 rokov, že ti to vadí? ?
Reakcia na: numo #196925:
Co mas 80 rokov, ze ti to vadi. 🙂 Vzdy lepsie ako pocuvat dokument o rozmnozovani delfinov beziaci v sorke na reklamnom displeji.
Reakcia na: gejza #196927:
nebolo to dnes ?
Reakcia na: gejza #196927:
Nechces, ale identifikujes 😃
Reakcia na: numo #196925:
no, ak si z neho vystúpil len pár minút pred napísaním príspevku, tak ide zjavne o 801/1, čiže podľa výpravy bus č. 3101 .... avšak ani ja nechcem nikoho identifikovať presne ....
Reakcia na: numo #196925:
Naznacovanim zial u tychto ludi nedosiahnes nic...
Ak to tu nahodou cita vodic 801, ktory si robi z autobusu diskoteku, tak by som mu chcel povedat, ze nie kazdy je zvedavy na nejakeho vyrevujuceho didzeja s otravnou tuc-tuc muzikou od Apolla az do Rusoviec. Nechcem ho identifikovat presne, kedze mu nechcem sposobit nejaky postih, iba jemu a pripadnym nasledovnikom slusne naznacit, ze aj to patri do kultury MHD.
Reakcia na: trolejbus6207 #196918:
V prípade DPO (aj keď neviem či uvádzať DPO, keďže ten nie je výrobcom, iba sa to v jeho dielňach montuje) si zabudol ešte na Bohdan.

http://www.mhd-ostrava.cz/?s=bohdant701_15
Reakcia na: Petto #196921:
to ako vyzerajú je len vecou údržby... ja osobne som rád za každú službu so Solarisom a na to, že tie vozy poriadne nevideli väčšiu opravu jazdia až moc dobre na svoje roky
Reakcia na: trolejbus6207 #196920:
To pečiatkovanie je základný kameň úrazu. Na všetkých abus (a možno aj tbus) prevádzkach, už roky...
Reakcia na: Ámos #196919:
vidime aj 3 rocne NB18 z Petrzalky ? Solarisom dost podla mna pohorsilo ze presli pod Jurak, preto vyzeraju jak žumpa - zbastardene. ?
Reakcia na: Ámos #196919:
však nebuď zasa taký pesimistický ?
na druhej strane viem veľmi dobre, o čo ide, zažil som fúru pečiatok v knihe "voz schopný prevádzky" bez toho, aby sa na voz čo i len siahlo ?
Reakcia na: trolejbus6207 #196916:
cize si si aj odpovedal. Ak bude v rukach DPB udrzby 27tr potom sa mozme rozpravat. Avsak cez 20 Solarisov tu mame a ze by to bola vyhra...
Ako som nedávno sľúbil, prinášam zopár údajov o výrobe trolejbusov za riekou Morava...

Najdôležitejšia fabrika, ktorá sa na tejto činnosti podielala, t.j. Škoda Ostrov nad Ohří, je už skoro 10
rokov po smrti, takže o nej len v krátkosti (v dobrom, aj keď mala fúru chýb, na ktoré doplatila svojim krachom), podľa dostupných údajov vyrobila cca 12.150ks trolejbusov, z toho je 7.439ks(!!!) typu 9Tr, po ruskom ZiU-9(vyrobených cca 42.000ks) najviac na svete z jedného modelu

ostatné fabriky v časoch dávno minulých vyrobili:
- Praga 12ks
- Tatra 202ks
- Škoda Plzeň 971ks (pred presunom výroby do Ostrova)

Pre záujemcov o podrobnejšie údaje dávam do pozornosti stránku http://rajmmodel.webnode.cz/, kde nájdu veľa zaujímavostí o trolejbusových prevádzkach v celom svete, skutočne doporučujem návštevu, autor stránky Pavel Rajm je trolejbusový fanatik a modelár

Momentálne sa výrobou trolejbusov zaoberajú Škoda Electric Plzeň a Dopravní podnik Ostrava

Škodovka ponúka nasledovné modely:
- 24Tr Irisbus, výroba od roku 2003, vyrobených 281ks, u nás možné vidieť 7ks v Prešove, na vyrobenom počte sa podieľajú dve veľké zakázky pre lotyšskú Rigu(150ks) a rumunský Temešvár(50ks), v poslednej dobe sa takmer nevyrába, výnimkou je tohtoročná dodávka do uzbeckého Urgenču(9ks), ostatných 65ks jazdí v ČR, najviac 23ks v Plzni(z toho 13ks s APU) a 16ks v Zlíne(všetky s APU)
- klbový 25Tr Irisbus, výroba od roku 2004, vyrobených 76ks, u nás ich máme bohužiaľ 6ks s APU v
Bratislave a 5ks v Prešove, zvyšných 65ks vlastnia české dopravné podniky, najviac České Budějovice 31ks(podľa informácií z webu bez problémov), Zlín 11ks(všetky s APU) a Brno 9ks, posledné dodávky boli v roku 2012 pre České Budějovice
- 26Tr Solaris, výroba od roku 2009, vyrobených 87ks, na Slovensku nemáme ani kus, 30ks vlastní bulharská Sofia, zvyšné jazdia v ČR, najviac 23ks v Jihlave, na rok 2014 uzavrela Škodovka kontrakt na dodávku 100ks pre štyri bulharské DP
- klbový 27Tr Solaris, výroba od roku 2010, na Slovensku nemáme ani kus, vyrobených 25ks, všetky
pre české DP, najviac 16ks do Plzne(5ks s dieselagregátom), tento rok má Škodovka vyrobiť 50ks pre bulharskú Sofiu a uzavrela kontrakt na dodávku 125ks pre lotyšskú Rigu
- 28Tr Solaris(15m), výroba od roku 2008, na Slovensku nemáme ani kus, vyrobených 18ks pre ČR(Pardubice 10ks, Teplice 6ks a Ústí nad Labem 2ks)
- 30Tr SOR, výroba od roku 2010, štvordverová skriňa, vyrobených 47ks, 3ks jazdiace plus 4ks práve dodané sú v Žiline, 19ks v Banskej Bystrici(prototyp kompletovaný v Plzni + 18ks dokompletovaných v dielňach DPBB), okrem toho jazdia len u českých bratov v Hradci Králové(18ks, dva z toho s dieselagregátom) a 3ks v Tepliciach(trojdverová skriňa), tento a budúci rok dorazí 30ks do Bratislavy, z toho bude 15ks s APU, takže v prípade nasadenia na L33 sa Dlhé diely podla mňa majú na čo tešiť - budú robiť záťažové skúšky, koľko vlčákov sa narve do voza s projektovanou kapacitou 60 osôb a hlavne, koľko taký voz vydrží(dúfajme, že sa nerozpadne do dvoch-troch rokov)
- 31Tr SOR, výroba od roku 2011, päťdverová skriňa, vyrobených 28ks, z toho 13ks v Hradci Králové, 8ks v Žiline(1ks dodaný v decembri 2013 zatiaľ nejazdí) a 7ks v Prešove(1ks takisto dodaný v decembri 2013 ešte nejazdí), 50ks bude tento a budúci rok bude dodaných ku nám do Bratislavy
- Ikarus-Škoda - zatiaľ dokončený 1ks(prototyp), očakáva sa výroba ďaších 12ks pre maďarský Szeged(spoločný podnik s fy Magyar Trolibusz Kft)

Ako vidno z tohoto prehľadu - Škoda Electric vyrába hlavne pre DP v bývalom Československu(vozy so skriňou SOR pre nikoho iného ešte nevyrobili) a krajiny bývalého socialistického tábora, okrem toho sa podieľa na dodávkach elektrickej výzbroje pre iných výrobcov karosérií(Neoplan, BredaMenarinibus, LiAZ/MTRZ, Solaris Trollino) a dodáva trakčné motory pre iných výrobcov trolejbusov


Dopravní podnik Ostrava kompletuje elektrovýzbroj Cegelec do poľských karosérií Solaris a trolejbusy predáva pod značkou Solaris Trollino, je to firma, ktorá svojimi vozmi prelomila viac ako 40ročný monopol Škodovky v dodávkach na česko-slovenský trh trolejbusov, ponúka nasledovné modely:
- Trollino 12, výroba od roku 2002, vyrobených 117ks, z toho 42ks pre litovský Kaunas, 14ks pre estónsky Tallinn, 3ks pre švajčiarsky La Chaux-de-Fonds, 2ks talianske SanRemo a 21ks pre Poľsko(18ks Gdyňa, 2ks Tychy, 1ks Lublin), zvyšných 35ks pre české DP - 5ks Chomutov-Jirkov, 14ks Ostrava a 16ks Opava(8ks s APU), z toho 5ks zhorelo v októbri pri požiari haly miestneho MDPO
- Trollino 15, výroba od roku 2003, vyrobených 49ks - 45ks pre litovský Viľnus a 4ks pre Ostravu
- klbové Trollino 18, výroba od roku 2005, vyrobených 69ks, okrem jedného s APU, ktorý zostal v
Ostrave, všetky jazdia v zahraničí, najviac 19ks v rakúskom Salzburgu(4ks prevzaté zo švajčiarskeho La Chaux-de-Fonds po generálke u výrobcu), ďalej 14ks v estónskom Tallinne, 12ks v nemeckom Eberswalde, 11ks v talianskej Bologni, 10ks vo švajčiarskom Winterthure a 2ks v talianskej Ascone
okrem toho DPO vyrobil tri trolejbusy s karosériou SOR - TN12C, TNB12 a TNB18, z každého po 1ks

dúfam, že týchto pár riadkov prinieslo priaznivcom trolejbusovej dopravy niečo zaujímavé
?
Reakcia na: ivanbuto #196821:
Na to krátke stúpanie som úplne zabudol.
Dalej je to už ,len z kopca. Každopádne by nebolo efektívne budovať stopu či len jednu pre dopyt ,ktorý je na Drotárskej. Po zmene linkovania a presmerovania silnej linky po Prazskej by som obnovil autobusovú L41 v pôvodnej trase na 30 min.int. /špička 20min./

Reakcia na: Ámos #196915:
vieš veľmi dobre, že som to myslel v zmysle pevnejšia skriňa = vyššia váha, aj keď uznávam, že to nemusí byť vždy pravda(ale také riešenie by stálo omnoho viac peňazí)
tu je porovnanie hmotností, ktoré som mal na mysli:
Škoda 31Tr SOR váha 15.800kg
Škoda 27Tr Solaris váha 16.500kg
za 10rokov môžeme zhodnotiť, ktorý voz je menej problémový, však tých 27Tr jazdí za riekou Morava 25ks ?
Reakcia na: trolejbus6207 #196910:
z tohto mi vyplyva, ze cim je nieco tazsie tym to ma vacsiu zivotnost? Chapem to spravne?
Zaujimave, v kazdom pripade zatial vsetko co tu NP od Skodovky mame je brutalne problemove. Uvidime ako na tom budu SORy.
Reakcia na: jokl #196903:
ono uz dlhodobo sa da vnimat, ze niekto v DPB si robi z prevazdky MHD modelarske kolajisko v mierke 1:1

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.