Reakcia na: 810zssk #189184:
Ano, "rozhoduje" prevazne ten, kto plati. Ale ak dopravca zisti, ze si platiaci objednavatel cvaka do niektoreho kuta mesta ci regionu spoj kazdych 10 minut a za tyzden ma v elektronickej pokladni zaregistrovanych len troch cestujucich, mal by zrazi opatky a 300 prazdnych spojov vykonat a za prachy vozit aj vzduch? No myslim si, ze jeho povinnost upozornit na plytvanie verejnych financii a presvedcit objednavatela, aby peniaze bud usetril alebo ich vyuzil na inych linkach na inom mieste.O tom kde idem na dovolenku si sice rozhodnem sam, ale akonahle zacnem uvazovat s dopravou, ked idem tymi aerolinkami lietadlom z Madridu do New Yorku, nemozem si urcovat ako a kade. Nie ja ako platiaci obednavatel, ale dopravca mi urci trasu, ktora je nie z mojho, ale z jeho pohladu dobra a bezpecna, on urci trasu napr. ponad letecke majaky a kontrolne body riadiaceho strediska leteckej premavky, letiska medzipristatia, kde moze doplnit palivo apod. Ja mam akurat moznost to prijat alebo odmietnut. Alebo ist inymi aerolinkami, ktore mi do toho tiez nenechaju kybicovat a urcia mi to oni. Takze toto si nedal dobry priklad...
trolleybusworld
Tak ujasnime si dalsie styri:
V nemeckej dopravnej "civilizacii" koordinatori (integratori) vznikli uz zaciatkom 90-tych rokov minuleho storocia z dopravnych zvazov samotnych dopravcov. Teda uz v dobe, ked niektori jedinci poznajuci iba jedinu civilizaciu este neboli ani na svete...
V inych civilizaciach vznikali koordinatori z okruhu objednavatelov dopravnych vykonov.
V dalsich "civilizaciach" maju v organoch integratora rovnake a rovnocenne zastupenie aj dopravcovia aj samospravy. Spolocne skusenosti aj z realnej praxe aj od zeleneho stola posuvaju IDS dopredu.
A su aj specialne "len jedine spravne civilizacie", kde sa tejto ulohy zmocni samotny stat, ktory financuje maximalne jedneho privilegovaneho protezovaneho dopravcu (casto uplne minoritneho - teda toho, ktory vykonava najmensie vykony aj v vozokilometroch aj v prepravenych osobach)
Takze su "civilizacie", ktore rozumne zapoja aj dopravcu casto technologicky a logisticky tak vyspeleho, ze tej druhej vie poradit pravidla a dostat IDS na vyssi level.