Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Neviem ako iní ale ja rozumiem či je tu napísané DPB, DPMB alebo BEUS.Pre mňa je to podnik ktorý prepravuje alebo prepravoval cestujúcich v Bratislave.Veď to nikto nepíše do zmluvy.Ináč sú to tu len žabomyšie vojny.
Reakcia na: mex #189096:
ako by tá jedna linka metra zmenila situáciu ❓ tým že by nepremávala ❓

Dôvodov, prečo metro nie je aktuálne vhodné pre Bratislavu je viacero:
- z ekonomického hľadiska je výstavba metra vysoko náročnou investíciou, rovnako prevádzka metra je z hľadiska nákladov 3x drahšia ako pozemná električka (zabezpečenie vlakov metra, vetranie, prevádzka eskalátorov, osvetlenie, kontrolné a bezpečnostné systémy...)
- dopravno-inžinierskeho hľadiska mesto Bratislava „nedorástlo“ na metro, nakoľko v roku 2017 je podľa prognóz predpoklad vyťaženia z Jantárovej cesty v Petržalke 11 tis. osôb v špičkovej hodine, električka má kapacitu približne 13-14 tis. osôb za hodinu, metro má kapacitu od 25 tis. do 36 tis. osôb za hodinu, z čoho vyplýva, že v špičke by jazdilo metro poloprázdne a v sedle skoro prázdne. Aby sa prevádzka takéhoto dopravného systému vyplatila, musí byť v dostatočne hustom intervale (to platí aj pre trolejbusové a električkové trate)
- prepravného hľadiska je pre porovnanie povrchového a podzemného dopravného systému nutné rátať aj časy presunov do a z podzemia, ktoré sa v prípade horizontálne segregovaných električkových tratí líšia iba minimálne
Mesto Bratislava v rámci zlepšenia dopravnej obslužnosti ráta do budúcnosti s možnosťou prepojenia električkových koľajových tratí s traťami železníc tak, aby bolo možné regionálne električky (tram-train) priviezť až do mesta a pohodlne tak zabezpečiť dostupnosť jednotlivých častí mesta aj z regiónu Bratislavského samosprávneho kraja.

Bratislava nie je ani zďaleka jediným hlavným mestom bez metra, taktiež viaceré hlavné mestá označujú podzemnú električku ako metro. Európske hlavné mestá bez metra sú:
- Ľubľana
- Záhreb
- Belehrad
- Sarajevo
- Bern (hlavné mesto Švajčiarska!)
- Luxemburg
- Edinburg
Bez metra je dokonca aj najväčšie mesto Švajčiarska Zurich.
Reakcia na: mex #189107:
Ak si pozries historiu tohto fora, najdes tu mnoho kritiky a diskusii k nej. Kritika teda evidentne mozna je. Lenze aj kritika by mala byt vecna a mat nejaku uroven.
Reakcia na: Sommelier #189104:
A este k tym odbornikom: takze tento clovek, byvaly riaditel televizie a masokombinatu je tym sucasnym odbornikom? 🙂
Reakcia na: luky133 #189069:
hm to by som ocakaval, ze mazivo a kolajnici vydrzi dlhsie...
to by bolo lacnejsie mazat mydlovou vodou...
Ej, ale sa tu nako(ko)tilo...
Reakcia na: 810zssk #189105:
Uz som si vsimol, ze akakolvek kritika je tu trestna a argumenty su prehliadane. Nie nie, my sa tu budeme skrabkat po brusku ake je to cele fajn a vobec, co nam ma kto kecat do roboty. Nech len pekne platia a drzia hubu. Tak. Ci?
Reakcia na: Sommelier #189104:
Povedal by som ze horsie to uz byt nemoze, cize verim ze ktokolvek kto ma aspon priemernu inteligenciu a zdravy rozum by vedel spravit viac ako sa spravilo (alebo skor nespravilo) za poslednych 23 rokov.

Co sa tyka eurofondov nestaviam sa do role odbornika ani som sa k nim takto nevyjadroval. Poukazujem ale na to, ze eurofondy nie su peniaze zadarmo ako si vacsina ludi mysli. Su to drahe peniaze a v podstate dalsi dlh do buducnosti. Pretoze ten cas co budeme cistymi prijimatelmi sa krati a raz skonci definitivne. Eurofondy (a to samozrejme nielen u nas) su extremne neefektivnym prerozdelovanim penazi vybratych na daniach. Akekolvek prerozdelovanie, nehovoriac o takomto prerozdelovani od stola z Bruselu, musi byt zakonite neefektivne, kontraproduktivne a zvysujuce korupciu. Keby to bolo cisto na mne zrusil by som ich. Ako vsetky dotacie (mozno az na par vynimiek). Takze to k tomu. Predpokladam ze ty si urcite odbornik na slovo vzaty takze uz som ticho.

Vies vobec co to slovo trolling znamena? Zda sa, ze nie. Pretoze znaky trollingu nachadzam v tvojich prispevkoch. Nevidel som jediny nazor podlozeny argumentami alebo aspon nejaky pokus o to. Tak porozmyslaj kto je tu troll.
Mex, ty si sem prisiel diskutovat, alebo na vsetko len nadavat? Lebo ak to druhe, skutocne ta tu nikto nepotrebuje. Spoj sa s Duncom a zazlozte si pindaci kruzok.
Reakcia na: mex #189099:
Aha a to budú tí, ktorí prinesú tie najsamlepšie projekty, však, rovno z revolučneho hnutia do cela DP, tí správny nadšenci MHD a všetko bude inak, aj nad eurofondami (si aspon naznakovo o nich niečo zisti pred tým ako sa vyjadruješ) možno začne uvažovať. Koho zaujímaš s týmto trollingom ?
Konketna otazka: podla Prepravneho poriadku mestskej hromadnej dopravy v Bratislave, clanok 6, citujem: "Cestujúci a revízor sú povinní všetky úkony, ktoré sú spojené s tarifným zistením vykonať priamo vo vozidle". Vysvetli mi teda niekto na zaklade coho sa oznacuju ako monitorovane zastavky? Nie je toto aktualny pripad (dalsieho) zbytocneho mrhania peniazmi v dopravnom podniku?
Reakcia na: Marek1978 #189100:
Za to ty si in.
Reakcia na: mex #189096:
Ty si riadne mimo.
Reakcia na: Sommelier #189097:
Ludia, ktori bohuzial platia nezmysly dopravneho podniku a dopravny podnik ako taky. Pricom sa zamestnanci DPB (spokojnost so skratkou?) ani neunuvaju porozmyslat nad tym, ze su nasimi zamestnancami. Aj mojimi, kedze na ich platy prispievam, a to v nemalej miere.
Reakcia na: 810zssk #189095:
Podla teba viackrat = raz. Si dobry nielen v dedukcii ale aj v matematike. Stale lepsie a lepsie. K tej skratke sa uz vyjadrovat nebudem, je to zbytocne.
Reakcia na: mex #189092:
Kto sú to "my" ?
Reakcia na: derik #189078:
Vylucna individualna doprava samozrejme nie je riesenie. Ale riesenie nie je ani neschopny, predrazeny a neefektivny dopravny podnik na ktory sa skladame vsetci nielen cestovnym ale aj inymi danami a stale nejakymi dotaciami mesta a statu so sluzbami, ktore su pod urovnou akehokolvek ineho (porovnatelneho) dopravneho podniku a su stale horsie a horsie. Jedine rozumne riesenie hromadnej dopravy do buducnosti v BA je metro. Je velka skoda, ze sa uz za sociku nestihla postavit aspon jedna linka metra, situaciu by to vyrazne menilo.
Reakcia na: mex #189093:
Nepomylil si sa, ty ju proste nevies (opakovane si ju pisal zle). A inak uz si sa viac krat dusoval ze na mna nebudes reagovat 😉
Reakcia na: mex #189092:
Ospravedlnujem sa, ale ja podnik zatial nemam.

Therefore: Your argument is invalid.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.