Zaujímalo by mňa osobne (a to stále), že koľko miest na západe už podľahlo tej údajnej štúdií o rýchlejšej výmene cestujúcich pri 5 dverách. Lebo v tlačenke v našich 5-dverákoch, kým sa ľudia prederú jeden cez druhého, tak sa podľa mňa žiadny čas neušetrí. Problém nie je v počte dverí, ale v tom, že máme stále kapacity vozidiel rátané na sardinkáreň, čiže aj keby sme mali 2-dverové sóla a 3-dverové klbáky, pri nepreplňovaní vozidiel a primeranej frekvencií, by výmena trvala ozaj krátko.
Ďalej Mr. B. zabudol brať do úvahy, že do plochy na státie sa v SORe neberú plochy vyfarbené na žĺto a údajne ani kĺb. Otázkou potom zostáva a hlavne pri trolejbusoch (priestor na státie v ZA t-busoch je mizerný), že o akom mieste na státie vôbec dokážeme hovoriť?! Vo dverách keď stojíte, to aby ste v kuse vystupovali, v chodbičke Vás okopávajú no a to jediné miesto, ten "výklenok" v t-buse pre vozíčkara/kočík je jasné.
Nech cicinbrus na špagátiku J&T - synáčikov ŠtBáckych svíň - Belfi aj ukáže, že koľko miest v Rakúsku, Švajčiarsku, Nemecku, Taliansku, Francúzsku, či inde na západe tak potrebuje 5 dverové kĺbové vozidlá a 4 dverové 12m vozidlá! Dokonca na západe nemajú problém ani s 3 dverovými klbákmi či 2 dverovými 12m vozidlami. Tak potom čo opíja rožkom? To môže tento mafián, či pridržiavač mafie tvrdiť koňovi, lebo iba ten má tak veľkú hlavu, že sa to do nej zmestí, no myslím, že aj kôň má dosť veľké IQ na to, aby videl cez tieto "férové" tendre. Odkedy sa začal tender na 11m vozidlá alebo ešte predtým vyleteli peniaze na trolejbusy pre DD na 9,5 BN, tak sú tendre v BA jasné ešte skôr než sú vyslané do obehu.
P.S.: A to mám podvodníkom platiť zas viac za PCL?! Už ozaj drzosť nepozná hranice... ?
PCL (na rozdiel od JCL) sa zdražovali naposledy od 1. 8. 2012 aj 1. 8. 2011 čo si pamätám. Viem, že od 1. 3. 2013 bude možné používať aj linky Slovak Lines a ZSSK na území Bratislavy, ale aj tak...
Tak mohol to viac konkretizovať teraz je to len o domienkach. Ale nakoľko tam spomínal ľudí čo sa zaujímajú o MHD (hneď ma napadlo imhd.sk), že navrhovali dva motory tak ma napadol dieselagregát keďže ten sa tu len riešil. Na druhú stranu dve hnané nápravy nie sú zlá vec nakoľko je dnes vidieť, že hneď ako začne snežiť prvé trolejbusy, ktoré sú v správe flash na imhd.sk sú 25Tr, ktoré majú len jednú hnanú nápravu. ?
Mohol tým myslieť aj dva elektromotory, a teda pohon dvoch náprav, tak, ako majú napr. Škoda 15 Tr, 22 Tr alebo niektoré 18m Solarisy z DPO s výzbrojou Cegelec...
V tej dobe sa dal zákon ľahko obísť a tak môj podnet bol zbytočný lebo som nestihol čas 7 dní pred uzatvorením zmluvy, o ktorej som sa dozvedel až mesiac po jej uzatvorení z vestínka... Bola tam zverejnená takmer po mesiaci od uzatvorenia. Ak si pamätám v tej dobe tam nebola uverejnená ani zmienka o tom, že plánujú takéto rokovacie konanie. V tej dobe (neviem ako teraz) firma mala v hlavnej činnosti obchodovanie s realitami a pritom dodávala prevodovky na električky Tatra...
Ale toto neznamená, že tender na trolejbusy je podozrivý a na druhej strane má u mňa plus pre tento krát firma Teknoplast, že podala podnet na tieto tendre. A podľa Sme ďalší podnet podal výrobca trolejbusov. Už len treba počkať na ÚVO ako rozhodne teraz.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
ophis
http://bratislava.sme.sk/c/6667997/obrana-bratislavskeho-tendra-na-trolejbusy-za-miliony-nesedi.html
Zaujímalo by mňa osobne (a to stále), že koľko miest na západe už podľahlo tej údajnej štúdií o rýchlejšej výmene cestujúcich pri 5 dverách. Lebo v tlačenke v našich 5-dverákoch, kým sa ľudia prederú jeden cez druhého, tak sa podľa mňa žiadny čas neušetrí. Problém nie je v počte dverí, ale v tom, že máme stále kapacity vozidiel rátané na sardinkáreň, čiže aj keby sme mali 2-dverové sóla a 3-dverové klbáky, pri nepreplňovaní vozidiel a primeranej frekvencií, by výmena trvala ozaj krátko.
Ďalej Mr. B. zabudol brať do úvahy, že do plochy na státie sa v SORe neberú plochy vyfarbené na žĺto a údajne ani kĺb. Otázkou potom zostáva a hlavne pri trolejbusoch (priestor na státie v ZA t-busoch je mizerný), že o akom mieste na státie vôbec dokážeme hovoriť?! Vo dverách keď stojíte, to aby ste v kuse vystupovali, v chodbičke Vás okopávajú no a to jediné miesto, ten "výklenok" v t-buse pre vozíčkara/kočík je jasné.