m@rtin: Transparenty vnútri voza neukazujú skoro nič. Tak teraz neviem či myslíš plastové tabule s presným popisom zastávok a zmenou pásiem (čo viac je treba) a či myslíš vnútorné digitálne transparenty, ktoré ti ukazujú následujúcu zastávku keď voz zastaví číslo linky a konečnú zastávku a keď sa rozbieha zo zastávky tak aktuálny čas a pásmo. Ja ako cestujúci nepotrebujem vedieť nič viac. Chcem vystúpiť napr. na zastávke Nová doba a tak čakám kým mi ju transparent ukáže. Keď sa tam zjaví viem, že na následujúcej mám vystúpiť. Vnútorný transparent je podľa mňa pre hluchých, ktorý hlásenie nepočujú a hlásič ti povie kde si a kde máš vystúpiť poprípade prestupy na metro ak v meste je. To ukazuje aj náš vnútorný transparent. Nemôžem súhlasiť s názorom aby tam preblikovalo čo najviac informácií. To aby som neustále sledoval transparent a čítal pre mňa nepotrebné informácie a čakal kým sa zjavý práve tá moja informácia. A náhodou ma zaujme niečo iné, info mi ujde a tak musím čakať celé ďalšie kolo kým zobrazí tú moju.
Ja viem v Prahe to máte tak, ale to neznamená, že je to tak najlepšie.
Ja viem v Prahe to máte tak, ale to neznamená, že je to tak najlepšie.
J
Vážený pán Tichý,
poslali ste nám e-mail, v ktorom navrhujete vytvorenie spoločných električkových a autobusových zastávok Nový most a Trnavské mýto. Uvedeným riešením sme sa v odborných kruhoch magistrátu a dopravného podniku už zaoberali pred podaním Vášho návrhu. Žiaľ, realizácia uvedeného riešenia nie je v podmienkach Bratislavy tak finančne nenáročná, ako to uvádzate vo svojom návrhu. Základným predpokladom realizácie uvedenej myšlienky je vyhovujúca konštrukcia električkových tratí pre spojazdňovanie ťažkou dopravou, medzi ktorú sa plne zaťažené autobusy ( najmä kĺbové) zaraďujú. V Bratislave sa tri projektovaní električkových tratí väčšinou nepočítalo s ich pravidelným spojazdňovaním. Pre možnosť ich spojazdňovania by bolo potrebné pri rekonštrukciách tratí zosilniť koľajový spodok a vyriešiť uchytenie koľají vo veľkoplošných betónových doskách rozdeľujúcich nápravový tlak. Pri takýchto rekonštrukciách aspoň časti električkových tratí je potrebné sústrediť pozornosť aj na primerané odhlučnenie tratí a pružné uchytenie koľají. Už pri nedávnej rekonštrukcii Rázusovho nábrežia, na ktorom je umiestnená aj električková zastávka Nový most sme požadovali spracovať také projektové riešenie, ktoré by umožnilo spojazdňovanie tejto trate a následné realizovanie aj spoločnej zastávky električiek a autobusov. Vzhľadom na obmedzené finančné prostriedky a tiež neprítomnosť vyhovujúcich technológií na slovenskom trhu sa realizoval úspornejší variant riešenia. Zahraničné technológie pre rekonštruované pomerne krátke úseky tratí v tomto období ich potom podstatne predražujú v jednotkových cenách, pretože okrem špeciálnych materiálov v malých množstvách vyžadujú aj špeciálnu realizačnú techniku. V období pretrvávajúceho nedostatku finančných prostriedkov nie je možné v krátkom čase počítať so zabezpečením prevádzkových podmienok pre vytvorenie spoločných zastávok. Vami uvažované úspory za údržbu troch prípadne zrušených zastávok nevykazujú oproti investičnému nárastu potrebných rekonštrukcií také hodnoty, ktoré by podstatne skrátili návratnosť investície. V závere našej odpovede Vám ďakujeme za úprimný záujem o zlepšenie služieb cestujúcej verejnosti.
S pozdravom Ing. Karol Kolada, námestník primátora