Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Vario bolo dobre prechodne riesenie, ale Bratislava dnes potrebuje nove elektricky, ktore budu nie len nizkopodlazne ale aj modernej koncepcie. Najma ak ratame, ze raz budu NDS pre Petrzalku (aj ked i to prestava (opat raz) byt realne). Treba mysliet do buducnosti, Vario je uz dnes fakt len provizorium
Reakcia na: Mike #180470:
Ja mám pocit, že vláda/y ani nevedia, čo to operačný program je ?
Reakcia na: Mike #180480:
Samozrejme, že je to ten španielsky CAF. Mám dojem, že sa jedná o niečo blízko príbuzné s Citadisom od Alstomu, ale na rozdiel od Citadisu sa toto vyrába aj na 1000 mm. Citradis je totiž takzvaná poltretinová električka - vyrába sa výhradne na 1.435 mm rozchod ? .
Reakcia na: ufo #180479:
Áno, to je ten španielsky CAF.
Reakcia na: Valec #180478:
A CAF nie je západniarsky výrobok? Či to nie je ten španielsky CAF?
Reakcia na: MiroBA #180464:
Tak ale v tom štáte zničenom vojnou sa aj niečo robí, zatiaľ čo u nás sa len kecá....
BTW, nemám pocit že by tie CAFy boli nižšej kvality... nevšimol som si nič také výrazné, čo by im chýbalo oproti iným západniarskym vozom. Ba naopak, mali niekoľko celkom dobrých vychytávok. Aktuálne ich tam je 16 z 30tich objednaných.
Reakcia na: MiroBA #180472:
VarCB3 myslíš klasickú vysokopodlažnú skriňu T3? A to by už malo aký význam?
Reakcia na: Petto #180475:
Ťažko posúdiť dopredu ale nemyslím, že ten tunel by bol úplne nevyužitý. Ale využitie by som videl skôr v rámci mesta ako mestkú dráhu. Ono dosť ľudí dochádza z Peržalky do východnej časti BA. Kľudne by to nahradilo preťaženú L68, čiastočne i L93, 95 a 98. Rozhodne by som ale prostred Petržalkou dialkové vlaky neťahal. Isto každý pozná, že mestké dráhy podobného charakteru sú hojne rozšírené v Nemecku a v Rakúsku tzv. S-Bahn. Ja mám s tým skúsenosti napr. z Viedne a nemožem si na to sťažovať. dokonca v niektorých úsekoch frekvencia spojov vyššia ako metro. Veľa závisí aká by bola v tom samotnom tuneli prevádzka.
Reakcia na: MiroBA #180474:
Je to dosť pravdepodobné, že sa to podarí.
Hádam si len neobhajoval megafail tunel pod Dunajom, ktorý by nám Bačkarom priniesol veľké NIČ v rámci MHD.
Reakcia na: Petto #180471:
Veľmi si prajem aby sa dali za Eurofondy kúpiť vozidla 100% nízkopodlažné najnovšej koncepcie ale veľmi pochybujem, že to niekto schváli. EÚ samotná nie je na tom finančne bohvieako vďaka "chudákom" Grékom. Neodklepli eurofondy ani na Dialnicu ZA-RK (ochrana životného prostredia bola len zámienka) a teraz ani na žel. spojku Filiálka-Petržalka a TEN-T sa okresal.
Reakcia na: Petto #180469:
Myslím, že Brno VarioLF2 si zaobstaráva "papierovo" ako "modernizáciu" K2 pretože im priraďuje aj ev. čísla pôvodných K2. Ale reálne ide o úplné novostavby azda okrem podvozkov ako u nás niektoré K2S.
Reakcia na: 810zssk #180467:
Pravdaže, koncepcia vozidiel VarioLF je už dávno prekonaná. Isteže aktuálne taká Flexity alebo Forcity je iná trieda. Ja som zohladňoval reálne súčasné finančné možnosti mesta či DPB.
Či je Vario riešením? -Ja to beriem tak, lepší je aspoň čiastočne nízkopodlažný voz ako žiadny. Ak sa mýlim a do piatich rokov sa mesto zmôže aspoň na pár 100% nízkopodlažných vozidiel budem samozrejme len rád, ale myslím že to nehrozí.
Pri vozidlách VarioLF vidím tieto výhody:
1. Vozidlá je možno nadobudnúť pomerne lacno v rámci "modernizácie" T3. (Robí to tak Brno)
2. Spriahovateľnosť s niektorými už súčasnými vozidlami DPB v prípade ak by sa montovala výzbroj TV Progres.
3.Flexibilita Kapacity. Neskoro večer alebo cez víkendy stačia aj "sólo" vozy. Cez špičku sa môžu spájať do dvojíc. (Tiež to tak robí DPMB pri type VarioLF2)
4.Vozidlo má otočné podvozky a pritom aspoň čiastočne nízku podlahu.
5.Pri pomerne nižších nákladoch na zaobstaranie vozidiel je vyššia šanca, že by to mohlo byť čiastočne uhradené aj z Eurofondov.
Ja by som navrhoval v priebehu najbližších troch rokov:
1.Modernizovať 25 vozov T3 za použitia skrine VarioLF.
2.Modernizovat 20 vozov T3 za použitia skrine VarCB3.
Potom pospájať vozy do dvojíc VarioLF+VarCB3 (za použitia aj 5vozov s VarCB3 už prevádzkovaných)
Získalo by sa 25 relatívne nových vlakov. Pri 94och vlakoch 2xT by bola štvrtina aspoň čiastočne nízkopodlažná. To by znamenalo v cestovných poriadkoch možnosť odchodu aspoň každého štvrtého spoja garantovane nízkopodlažného na nosných linkách.
Reakcia na: Mike #180470:
Veď pár rokov dozadu viem,že sme to nemohli čerpať skrz podmienky a la HDP, teraz už viem, že sa to dá. Druhá vec vôbec neviem ako to bolo v Česku nastavené,ale tam tipujem, že tiež len Praha dostala peniaze "len" na trate, metro supravy si musela kupovat sama.

Ale skor som vravel o nových vozidlách, na ktoré sme v minulosti nemali nárok. Teraz už máme nárok aj na vozidlá a trať do Petrzky asi budume stavat z EU fondov.
Kto vie či by sme dostali aj na reko Dúbravky.
Reakcia na: Petto #180469:
To s HDP nemá nič, však praha zaeurofondy predlžuje metro... Akéje HDP tam? To je celé o tom,ako nastavila vláda operačné programy, a ako sa nastavia teraz pre ďalšie obdobie ...
Reakcia na: MiroBA #180466:
No len tie 13T v Brne im financuje EU. U nas je to skor o neschopnosti cerpat peniaze na nove eliny z EU fondov. Hoc doposiaľ ta možnosť neexistovala kvoli vysokemu priem.HDP na obyvatela v BA, teraz podľa všetkého sa to už dá, no len "všetci sú na káve".

btw. LF eliny nie su náhodou úplne nové vozidlá ? Mne sa zdá, že ano.
Reakcia na: kecho #180462:
Link by mal byť dobrý, neviem prečo to hádže na henten obrázok. V podstate narážam na projekt BUS pruhu na Vrakunskej, o ktorom blábotala aj p.starostka. Nikto zatiaľ nič nevysvetlil, rád by som vedel, prečo tam dnes nestojí.
Reakcia na: MiroBA #180466:
Vario bolo riesenim pred troma rokmi, dnes uz nema zmysel.
Reakcia na: Petto #180465:
Však viem.... No, myslím, že taký Belehrad je s peniazmi minimálne rovnako ak nie podstatne horšie po tom bombardovaní Američanmi a problémoch v krajine vôbec.
Slovensko je na rozdiel od Srbska v EÚ aj v Eurozóne, tak nemať jedinú nízkopodlažnú električku príde už fakt trochu trapné.
A hlavne, že tu niektorí snívajú o Flexity a pod. Ja tvrdím - bohate v rámci finančných možností Bratislavy stačia VariaLF prostredníctvom modernizácií T3.
Toto robí aj Brno - K2-VarioLF2 . (Nehovoriac o tom, že Brno popri tom stíha nakupovať aj 13T.)
Reakcia na: MiroBA #180464:
Peňáááze Mirko.
Niečo k Nízkopodlažným električkam. Dnes som objavil že srbský Belehrad má toto:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:KAF_Tramvaj_Resavska.jpg
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=848400&page=12
Myslím, že to je už pre Bratislavu ozaj poriadna ostuda, keď už dokonca aj v štáte, vojnou zničenom, si hlavné mesto vie zaobstarať Nízkopodlažné vozidlá.
Hoci predpokladám, že majú len pár kusov tých vozidiel KAF, zrejme sú aj nižšej kvality ale vždy lepšie ako Bratislava s tučnou nulou na konte.
Fakt keby tu bolo aspoň pár vozov VarioLF.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.