Reply on: S499.1023 #180477:
No tie VarCB3 som myslel, že by sa doplnilo 20kusuv k 5tim jestvujúcim. Aby vzniklo 25súprav VarioLF+VarCB3. Aby boli A aj B vozne rovnako staré, neviem do akej miery je dobré spájať novostavbu s 20-25 ročným vozom. Samozrejme, ďaleko lepšie riešenie, by bola súprava 2x VarioLF ale myslím, že na to v Bratislave nie sú finančné možnosti.
MiroBA
Či je Vario riešením? -Ja to beriem tak, lepší je aspoň čiastočne nízkopodlažný voz ako žiadny. Ak sa mýlim a do piatich rokov sa mesto zmôže aspoň na pár 100% nízkopodlažných vozidiel budem samozrejme len rád, ale myslím že to nehrozí.
Pri vozidlách VarioLF vidím tieto výhody:
1. Vozidlá je možno nadobudnúť pomerne lacno v rámci "modernizácie" T3. (Robí to tak Brno)
2. Spriahovateľnosť s niektorými už súčasnými vozidlami DPB v prípade ak by sa montovala výzbroj TV Progres.
3.Flexibilita Kapacity. Neskoro večer alebo cez víkendy stačia aj "sólo" vozy. Cez špičku sa môžu spájať do dvojíc. (Tiež to tak robí DPMB pri type VarioLF2)
4.Vozidlo má otočné podvozky a pritom aspoň čiastočne nízku podlahu.
5.Pri pomerne nižších nákladoch na zaobstaranie vozidiel je vyššia šanca, že by to mohlo byť čiastočne uhradené aj z Eurofondov.
Ja by som navrhoval v priebehu najbližších troch rokov:
1.Modernizovať 25 vozov T3 za použitia skrine VarioLF.
2.Modernizovat 20 vozov T3 za použitia skrine VarCB3.
Potom pospájať vozy do dvojíc VarioLF+VarCB3 (za použitia aj 5vozov s VarCB3 už prevádzkovaných)
Získalo by sa 25 relatívne nových vlakov. Pri 94och vlakoch 2xT by bola štvrtina aspoň čiastočne nízkopodlažná. To by znamenalo v cestovných poriadkoch možnosť odchodu aspoň každého štvrtého spoja garantovane nízkopodlažného na nosných linkách.