Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #180467:
Pravdaže, koncepcia vozidiel VarioLF je už dávno prekonaná. Isteže aktuálne taká Flexity alebo Forcity je iná trieda. Ja som zohladňoval reálne súčasné finančné možnosti mesta či DPB.
Či je Vario riešením? -Ja to beriem tak, lepší je aspoň čiastočne nízkopodlažný voz ako žiadny. Ak sa mýlim a do piatich rokov sa mesto zmôže aspoň na pár 100% nízkopodlažných vozidiel budem samozrejme len rád, ale myslím že to nehrozí.
Pri vozidlách VarioLF vidím tieto výhody:
1. Vozidlá je možno nadobudnúť pomerne lacno v rámci "modernizácie" T3. (Robí to tak Brno)
2. Spriahovateľnosť s niektorými už súčasnými vozidlami DPB v prípade ak by sa montovala výzbroj TV Progres.
3.Flexibilita Kapacity. Neskoro večer alebo cez víkendy stačia aj "sólo" vozy. Cez špičku sa môžu spájať do dvojíc. (Tiež to tak robí DPMB pri type VarioLF2)
4.Vozidlo má otočné podvozky a pritom aspoň čiastočne nízku podlahu.
5.Pri pomerne nižších nákladoch na zaobstaranie vozidiel je vyššia šanca, že by to mohlo byť čiastočne uhradené aj z Eurofondov.
Ja by som navrhoval v priebehu najbližších troch rokov:
1.Modernizovať 25 vozov T3 za použitia skrine VarioLF.
2.Modernizovat 20 vozov T3 za použitia skrine VarCB3.
Potom pospájať vozy do dvojíc VarioLF+VarCB3 (za použitia aj 5vozov s VarCB3 už prevádzkovaných)
Získalo by sa 25 relatívne nových vlakov. Pri 94och vlakoch 2xT by bola štvrtina aspoň čiastočne nízkopodlažná. To by znamenalo v cestovných poriadkoch možnosť odchodu aspoň každého štvrtého spoja garantovane nízkopodlažného na nosných linkách.
Reply on: Mike #180470:
Veď pár rokov dozadu viem,že sme to nemohli čerpať skrz podmienky a la HDP, teraz už viem, že sa to dá. Druhá vec vôbec neviem ako to bolo v Česku nastavené,ale tam tipujem, že tiež len Praha dostala peniaze "len" na trate, metro supravy si musela kupovat sama.

Ale skor som vravel o nových vozidlách, na ktoré sme v minulosti nemali nárok. Teraz už máme nárok aj na vozidlá a trať do Petrzky asi budume stavat z EU fondov.
Kto vie či by sme dostali aj na reko Dúbravky.
Reply on: Petto #180469:
To s HDP nemá nič, však praha zaeurofondy predlžuje metro... Akéje HDP tam? To je celé o tom,ako nastavila vláda operačné programy, a ako sa nastavia teraz pre ďalšie obdobie ...
Reply on: MiroBA #180466:
No len tie 13T v Brne im financuje EU. U nas je to skor o neschopnosti cerpat peniaze na nove eliny z EU fondov. Hoc doposiaľ ta možnosť neexistovala kvoli vysokemu priem.HDP na obyvatela v BA, teraz podľa všetkého sa to už dá, no len "všetci sú na káve".

btw. LF eliny nie su náhodou úplne nové vozidlá ? Mne sa zdá, že ano.
Reply on: kecho #180462:
Link by mal byť dobrý, neviem prečo to hádže na henten obrázok. V podstate narážam na projekt BUS pruhu na Vrakunskej, o ktorom blábotala aj p.starostka. Nikto zatiaľ nič nevysvetlil, rád by som vedel, prečo tam dnes nestojí.
Reply on: MiroBA #180466:
Vario bolo riesenim pred troma rokmi, dnes uz nema zmysel.
Reply on: Petto #180465:
Však viem.... No, myslím, že taký Belehrad je s peniazmi minimálne rovnako ak nie podstatne horšie po tom bombardovaní Američanmi a problémoch v krajine vôbec.
Slovensko je na rozdiel od Srbska v EÚ aj v Eurozóne, tak nemať jedinú nízkopodlažnú električku príde už fakt trochu trapné.
A hlavne, že tu niektorí snívajú o Flexity a pod. Ja tvrdím - bohate v rámci finančných možností Bratislavy stačia VariaLF prostredníctvom modernizácií T3.
Toto robí aj Brno - K2-VarioLF2 . (Nehovoriac o tom, že Brno popri tom stíha nakupovať aj 13T.)
Reply on: MiroBA #180464:
Peňáááze Mirko.
Niečo k Nízkopodlažným električkam. Dnes som objavil že srbský Belehrad má toto:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:KAF_Tramvaj_Resavska.jpg
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=848400&page=12
Myslím, že to je už pre Bratislavu ozaj poriadna ostuda, keď už dokonca aj v štáte, vojnou zničenom, si hlavné mesto vie zaobstarať Nízkopodlažné vozidlá.
Hoci predpokladám, že majú len pár kusov tých vozidiel KAF, zrejme sú aj nižšej kvality ale vždy lepšie ako Bratislava s tučnou nulou na konte.
Fakt keby tu bolo aspoň pár vozov VarioLF.
Reply on: kecho #180461:
Na viacerých miestach v meste už viac ako mesiac lokálne opravujú trate. Napr. aj kúsok pod Hlavnou poštou dnes opravovali niečo.
Reply on: Peter6607 #180457:
nie je zlý link?
už sa pripravujú trate pre ten outlook express? Pri Avione rozkopávači a vyrezané jamy poopri koľajniciach, pri 2 levoch ďalší...
Reply on: patrisha #180459:
Ďakujeme za pripomienku, časy ide teraz na zastávke tak
ja by som tiež mala pripomienku nesedia mi spoje s imhd.sk a stym co je na zastavke vyvysene ... ? tak by som chcela vediet preco uvadzate na stranke ide casy ako su na zastavke .. myslim zastavku cintorin slavicie udolie ... Ďakujem
Reply on: aacid #180454:
202 ma dve dojazdove trasy:
Autobusova stanica - Hodzovo namestie a dalej:
A) Palisady - Mudronova - Vozovna Hrobonova
😎 SAV - Prazska - Prokopa Velkeho
v CP su odlisene...

Pokial ide o vyjazdy, vzdy su po trase B a casy zistis iba z planovaca cesty tu na imhd, alebo na dpb.sk.
Reply on: Hug0 #180447:
Dúfam, že vodiči dostali aj príplatok za to, že pomohli zviditeľniť Bratislavu a Slovensko! ?
Dosť komentovaný príspevok na 9gag sa z toho stal. http://9gag.com/gag/4100321 ?
Reply on: aacid #180452:
Treba sa prejsť na zastávky Špitálska alebo 29. augusta
Reply on: tr3mp #180453:
dakujem za odpoved. nevedel som to najst.
je nejaka moznost ako to dohladat? vsimol som si ze z opacnej strany je poznamka "v" ze ide do vozovne ale ani odtial neviem zistit cez ktore vsetky zastavky ide.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.