Reakcia na: 810zssk #179579:
Staré znenie: Dopravca je povinný zabezpečiť, aby osádka autobusu alebo iné oprávnené osoby dopravcu poskytli cestujúcim potrebné informácie týkajúce sa podmienok ich prepravy, najmä ich práv a povinností pri preprave, priebehu prepravy, cestovného, údajov o príchode a odchode spojov na autobusovej linke, možností prestupu na inú autobusovú linku alebo na iný druh dopravy,"Niekto mal zjavne potrebu vykázať činnosť a mierne ustanovenie preformuloval, čím to dokašlal, keďže túto povinnosť dal i vodičom. Alebo je to transpozícia nejakého europredpisu. Možno je to prepísané z nariadenia o právach v autobusovej diaľkovej doprave, kto vie...
K #179580: Je logické, že pokiaľ dopravca o zmene nevie, môže informovať, až keď sa o nej dozvie.
AAA
Ako celok som ho podrobne nečítal, takže len tak rýchlo námatkovo pár postrehov, v čom je ten zákon zlý:
1. Vypadla povinnosť strpieť zistenie totožnosti (za účelom vymáhania sankčnej úhrady) privolaným príslušníkom PZ čiernym pasažierom,
2. Organizátor IDS má mať postavenie dopravcu, čo je imho divné a zlé riešenie.
3. Riešenie niektorých priestupkov v blokovom konaní (jazda načierno nie je priestupok) revízorom a príjmy z tejto pokuty majú zostať príjmom dopravcu. Čo podľa mňa je tiež blbosť a divné riešenie. Je to veľmi zjednodušene obdobné, ako keby bolo dané zamestnancovi predajne s PC právo odsúdiť niekoho za krádež.
4. Nedefinuje sa pojem prímestská a diaľková autobusová doprava. Už vidím teraz ako VÚC s kamarátmi z SAD budú dotovať všakovaké linky.
A PP jDPB e v rozpore s týmto zákonom, keďže podľa neho je tarifa súčasťou PP.