A čo týka kriminality, tak keď chcem zvandalizovať vozidlo MHD, tak to počas toho čakania môžem spraviť rovnako aj zvonku. Dokonca možno aj jednoduchšie, lebo ľahšie sa uteká zvonku ako zvnútra vozidla.
Zákaz pustiť do vozidla cestujúcich je špecialita Slovenska a Česka. Po mnohých diskusiách sme v minulosti dospeli k tomu, že to nemá racionálny dôvod, je to vec zvyku a tradície.
Ozaj a ako je možné, že vo Viedni (niektorí?) vodiči autobusov nechávajú na konečných zastávkach ľudí nastúpiť ešte pred plánovaným časom odchodu a neboja sa ich dokonca nechať chvíľu aj samých vo vozidle? Môže to súvisieť s kriminalitou, ktorá je tam vraj nižšia ako tu?
PS: Lístok VOR platný v rámci Viedne platí okrem OBB aj na vlaky iného dopravcu? A na aké kategórie vlakov? Okrem S-Bahnov aj na "náš" vlak smer Marchegg /a opačne/?
To je o tom koľko % z rozpočtu ide na verejnú dopravu. Ale okrem nás oni majú zákon? alebo inú formu právnej normy že každý investor ktorý ide stavať novú investíciu musí prispieť do mestského rozpočtu na dopravu. A ďalej tam na chod mesta asi aj prispieva niečo štát...
Ja ale nechápem ako je možné, že vo Viedni sa aj v čase krízy našli peniaze na Westbahnhof (OBB Bahnhofcity Wien West), maká sa na Mitte a aj na Hauptbahnhofe - všade to budú nákupné centrá spojené so stanicou.
A odkiaľ berú peniaze na predlžovanie trás metra? Nie je to tak dávno čo U2 potiahli cez Stadlau na Aspernstrasse a pokračujú ďalej na severovýchod. A U1 pre zmenu potiahnu ďalej na juh.
Ale zarazilo ma, že spravili aj taký (podľa mňa populistický) krok, že cez víkendy premáva aj v noci metro /v 15-minútových intervaloch/. Veď nočáky im jazdia v 30-minútových intervaloch. To nestačí?
Kto to dotuje? Pritom celodenný lístok (Einkaufskarte Po - So; 8 - 20 h) stojí približne toľko ako náš 24-hodinový turistický lístok. Pri kúpe spiatočného lístku vlakom do Viedne /s doplatkom na MHD/ vyjde ich MHD ešte lacnejšie.
A cyklistických chodníkov ako oni majú veľa oproti nám...
Neviem, keby som ja bol spravca zel.infrastruktury tak by mi vadilo ze nova budova stanice nerespektuje komfort cestujucich.
Pokial ide o Slovak Lines - preco teda nepreviedli budovu a pozemky pod samostatnu firmu (napr. pocas nedavneho rozdelenia firmy) a nepredali to s tym ze AS by si nechali? Urcite maju ziskovejsie aktivity ako SL, ale aj SL je ziskovy a to sa hodi.
Prečo by to malo ŽSR vadiť? Miesto ohavnej a isto aj energeticky náročnej montovanej prístavby dostanú novú halu pod zemou. Svojich budú mať kam dať a ostatné ich nezaujíma. Navyše tie obchody a kancelárie budú rozmiestnené po celom Predstaničnom nám. takže s tým ŽSR nemá nič.
"Akurat by podla mna dobrotu nenarobilo to ze by zeleznicnu stanicu vlastnil HB Reavis, ktory vlastni aj Slovak Lines."
Nič sa neboj, ako náhle sa podarí zastavať celé územie Mlynských nív, predá HB Reavis celý Slovak Lines najvyššie ponúkajúcemu záujemcovi. Na čo by im bola autobusová doprava, kde je zisková prirážka niekde okolo 3-5% keď na nehnuteľnostiach môžu mať ďaleko viac.
Na zaklade tohto by som povedal ze nebude ?
"ĎALŠIE DODATOČNÉ INFORMÁCIE
Žiadna zmluva nebola uzatvorená. Súťaž bola zrušená podľa zákona č. 25/2006 Z.z.:.
Súťaž bola zrušená podľa zákona č. 25/2006 Z. z.: § 46 ods. 2 zmenili sa okolnosti, za ktorých sa vyhlásilo verejné obstarávanie"
Problem projektu od IPR je ze je to prilis sustredene na nakupne centrum, kancelarie a podobne a funkcia stanice je potlacena. Nechapem ako s tym mozu ZSR suhlasit.
Spajat stanicu, nakupne centrum, business centrum a pod. je fajn a priam vitane, ale NAJSKOR sa musia naprojektovat tie casti ktore sluzia pre zeleznicnu a nadvaznu dopravu a az potom to ostatne.
Inak pokial by uz stavali tunel tak by podla mna bolo najlepsie vybudovat velku podzemnu hlavnu zeleznicnu stanicu v ramci Twin City + nejaku spojku smer Kuty (trebars aj oklukov cez hlavnu stanicu, ale nech je). To je jedine miesto kde by podla mna malo zmysel hlavnu stanicu presuvat a sucasne najefektivnejsie miesto pre pristup do mesta - rychle spojenie do prakticky vsetkych casti mesta a za 10 minut peso v historickom centre. Akurat by podla mna dobrotu nenarobilo to ze by zeleznicnu stanicu vlastnil HB Reavis, ktory vlastni aj Slovak Lines. Kazdopadne je to sci-fi, lebo vymyslaju nezmysly s Filialkou namiesto toho aby do projektu vniesli aspon nejake racio.
HB Reavis vypracoval další plán Twin City s nižšími budovami, výšková je plánovaná vo výhlade v III. fáze, ASMN nebol zapracovaný, vraj je to "v pláne" až po III.fáze... minimálne do r. 2020.
- Čiže prestavba ASMN je v nedohladne... teda HB Reavis autobusovú stanicu podľa mňa už určite nespraví.
To mal byt mega projekt - tusim najvacsi v strednej Europe. Stopla to kriza resp uplne zastavila. V BA je plno admin.priestorov free a predrazenych bytov detto. Hadam nebude investor stavat len autobusovu stanicu
No ja som sa L21 viezol v roku 2011 jeden jediný raz a práve vtedy tam boli... ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk
Pokial ide o Slovak Lines - preco teda nepreviedli budovu a pozemky pod samostatnu firmu (napr. pocas nedavneho rozdelenia firmy) a nepredali to s tym ze AS by si nechali? Urcite maju ziskovejsie aktivity ako SL, ale aj SL je ziskovy a to sa hodi.