Reakcia na: Papyr #17397:
No, vyrobím redundantný príspevok ako pokračovanie: Okrem toho mi je milší veľkopriestorák s klimtizáciou ako oddielový vagón bez nej, ako majú ČD (Tie, ktoré sú oddielové a klimatizované, nie sú reko ale nové z SGP a stáli asi tak desaťkrát viac ako naše rekonštrukcie). Aj smrad do toho nefajčiarskeho oddielu preniká podstatne menej, keď je inteligentne navrhnutá klimatizácia, ako keď to fyzicky oddelíš dverami a dym bude tak či tak prenikať ventiláciou.Ako podstatne väčšiu vadu vidím to, že tú prvú sériu, čo jazdí na Tatrane a Kriváni, navrhoval úplný kretén, takže je drobnými detailmi úplne znehodnotená a nespôsobilá pre ľudské cestovanie - imbecilné autobusové usporiadanie sedačiek, nezdvíhateľné stredné opierky atď. Stokrát radšej zoberiem Bmee než tento paskvil. A pritom na Strele je vidieť, že s pár drobnými úpravami sa z toho dá spraviť vynikajúci vagón.
I.
Martin Fundárek
1. Odkedy zlacnenla KMB v ČR? Ja som ju kupoval v apríli a stála 1350. Aj na stránke ČD je informácia: "KMB za základní cenu stojí 1 350 Kč".
2. 8-korunový lístok v Prahe platí v povrchovej doprave 15 minút a je neprestupný, v metre platí 4 stanice, najviac však 30 minút, a prestupovať medzi linkami metra sa môže.