si: no predsa v každom voze je plagát ako chodia linky. Teda kompletná sieť MHD v Bratislave.
Ale inšpiroval si ma a mohla by tam byť na A4 mapa najbližšieho okolia plne farebná s vyaznačenými zastávkami a trasami MHD. Najprv len v JCDecaux a na dôležitých prestupných bodoch ale za sklom. Mohla by byť v mierke 1:12500. Tie mapky na CP. Niečo sa mi marí a mám taký pocit, že jediné čo sa znich dalo vyčítať bolo koľko zákrut spoj absolvuje. Bola tam proste len štruktúra jazdy, ale žiadne uličné štruktúry. Aspoň tak sa mi to marí. Skôr narodení doplnte.
vladimír: No na scôdzu nedávno (tuším v apríli) niekto doniesol CP z nejakého českého mesta. Bol plne farebný a čas bol odlíšený zeleno bielo. 4iže 6:00 biela 7:00 zelená. A oči mi to neťahalo a bolo to veľmi pekné.
Andy: tiež si myslím, že farebné by boli lepšie. farebnosť robí veci prehladnejšími.
ešte k štrajku. Najnovšie prieskumy. cca 55%ľudí nedôveruje odborom. cca30% áno.
Ale inšpiroval si ma a mohla by tam byť na A4 mapa najbližšieho okolia plne farebná s vyaznačenými zastávkami a trasami MHD. Najprv len v JCDecaux a na dôležitých prestupných bodoch ale za sklom. Mohla by byť v mierke 1:12500. Tie mapky na CP. Niečo sa mi marí a mám taký pocit, že jediné čo sa znich dalo vyčítať bolo koľko zákrut spoj absolvuje. Bola tam proste len štruktúra jazdy, ale žiadne uličné štruktúry. Aspoň tak sa mi to marí. Skôr narodení doplnte.
vladimír: No na scôdzu nedávno (tuším v apríli) niekto doniesol CP z nejakého českého mesta. Bol plne farebný a čas bol odlíšený zeleno bielo. 4iže 6:00 biela 7:00 zelená. A oči mi to neťahalo a bolo to veľmi pekné.
Andy: tiež si myslím, že farebné by boli lepšie. farebnosť robí veci prehladnejšími.
ešte k štrajku. Najnovšie prieskumy. cca 55%ľudí nedôveruje odborom. cca30% áno.
J
Kami: Aká je pravdepodobnosť? Vieš to nie je zákon o zákaze fajčení na verejných priestranstvách, ktorý by ľudia ignorovali. Tu sa budú odvádzať dane daňovým úradom a tie ich budú podľa nejakého vzorca prerozdelovať do pokladnice štátnej a obecných. Takže ak sa schváli zákon o FD, tak mestá hneď dostanú svoje prachy. Tie peniaze už nepôjdu do štátneho rozočtu a potom ich poslanci NR SR prerozdelia.
Ďalej otázne je ktoré dane budú podielové.Či zostanú iba pri priamich daniach alebo sa bude prerozdelovať aj z daní nepriamich? Ale určite by to malo byť aj z nepriamich daní, lebo sídla firiem sú väčšinou v BA a ostatné mestá by strádali. Cestná daň sa bude rušiť, nahradí ju niečo iné. Nemalo by sa platiť za autobusy čiže DPB uštrí.
Andrej (Anndy008): Úmyslom tohto celého je silný štát so silnými samosprávami. Úžitok nebude mať z teba len štát, ale aj tvoje mesto, obec. Pretože dane budeš odovzdávať obidvom. V Bratislave existuje jeden silný argument, prečo by to malo hlavné mesto hradiť zo svojho. No pretože sme hlavné mesto, pretože sídla veľkých spoločností pôsobiach na celom Slovensku odvádzajú dane tu (SPP, ST, Slovnaft,etc.) Ale to pri takých Košiaciach či Žiline neplatí.
Ďaľšia vec prečo by mali mestá platiť zľavy je, že na nich previedol podieli v mnohých podnikoch. Vodárenské spoločnosti (z ktorých budú pekné zisky po 1.1.2004, kedy prebehne deregulácia cien), na BA a KE prejdú podieli v letiskách, ďalej 10 až 49% balík akcií teplárni prejde na mestá ešte sa nevie kedy. Štát zabezpečuje mestám financie a najviac by sa to malo prejaviť v budúcom roku, no táto téma nie je nijak medializovaná a čiže ani onej neviedia široké masy. Tu sa len povedalo štát ruší dotácie a punktum. To čo by malo byť ďalej nepovie nik. Je otázka ako budú metá s týmto majetkom nakladať. Či ho celý predajú alebo iba časť aby mali investora ale aj zisky (podľa mňa najlepší spôsob)
Ak by mal byť štrajk, tak nie pod hlavičkov odborov. Ľudia ich majú plné zuby, lebo pán Saktor si chce vybojovať len dobré miestečko. Keby mu ponúkli nejakú funkciu tak drží hubu a krok. Ovaľa viac poviete ľudom ak spravíte štrajk bez podpory odborov. Proste mi Bratislavčania nesúhlasíme s týmto zámerom vlády. A ak by sa chceli nejaké odbory priživiť, rázne ich odmietnuť. A kedy by mal byť štrajk spustení. týždeň pred hlasovaní o tomto zákone v prvom čítaní. Aby sa poslanci mali probém pohybovať po meste vo svojich autiakoch.
Vladimír: DPB vozí niekoľko tisíc mimobratislavských študentov tak tu nehovor o vnútorných rezervách, ktoré by ušetrili pár miliónov možno desiatok. Ale mi tu hovoríme o takmer 1mld.
Turbo, Z: No pokúsim sa niečo zbúchať cez víkend. dajte maila a ja vám to pošlem zhodnotíte či je to dobré a potom by sme keď tak poprosili deka. Veď už nejaké tie skúsenosti v Bratislavských novinách mám