ako keby nebolo jedno tým chumajom, že kam tie peniaze pôjdu. Sa tvária ako keby "inteligencia" národa na východze tie peniaze vedela využiť a nerozkrádala to. ?
Ja rozumiem, ze ide o kvalitu. Ked budu peniaze, tak nech chodia aj castejsie. Radsej ako skrtanie liniek a zdrazovanie, ktore nas neminie, a aby nebolo posledne.
Po 21:00 je ešte príliž skoro. Ale celkom si viem predstaviť dennú premávku len v čase od 5:00 (cez víkendy až od 6:00) do 22:30 s tým, že mimo tohto času by premávali len nočáky s krátkym intervalom (max. 10 min - také linky ako N29, N53... by ho mali dvojnásobný) a vybrané električkové linky.
Síce by to niekde bolo ďalej na zastávku, ale s garantovaným prestupom na stanici (prípadne aj hocikde inde) by bolo možné dosiahnuť kratšie cestovné časy. Už len, že aký by to malo finančný prínos.
myslím si, že ľudia by na 95 vo večerných hodinách (možno aj v skorých ranných) prežili interval 15 min. (namiesto 10 min.)
Podľa mňa by skôr takto mal robiť DPB úspory a nie napr. rušením sedla na 34. Určite by som ľudí nenasral viac ako ich nasral DPB zrušením sedla na L34.
Samozrejme, že bolo. Stále nerozumieš, že tu nejde o vyťaženosť, ale kvalitu služby. Ak je niekde zavedený prestupný systém liniek, musia tam byť krátke intervaly, aby bola MHD použiteľná.
tak to všetky, ale teoreticky môžeš buď spraviť od 21:30 polhodinový interval a buď si istý, že naserieš ľudí. MHD zas nie je iba o tom, že musia jazdiť všetky spoje plné. Neskoršie večerné spoje a skoré ranné sú hlavne o tom, že DP poskytuje určitý komfort ľuďom sa dopraviť aj v inom čase ako sú najväčšie návaly na MHD. Rozhodne nemám chuť na "banskobystrické" intervaly na nosných linkách skoro ráno a neskoro večer.
Ja som tiež sa spojenie 34 a 84, avšak je tu pár dôvodov proti: prestup na hrane na predst. nám. (na 61, 74, 201..) ale napr. aj priame a rýchle spojenie z Dúbravky na Račko (aj z Račka), ale napr. aj do školy/gympla na Vazovovej, či do oblasti Kollárka. (Áno, všade ponúka alternatívu električka č. 5, ale...)
Čo sa 84 týka, študáci s ňou hodne chodia na Prokopa Veľkého na intráky (lebo 184 chodí v obmedzenom čase).
ale, takto sa na L95 v skorých ranných (od cca 4.30 h. do 6.00 h.) a vo večerných hodinách (od cca 21.00 hod. - 23.30 hod.) zbytočne vozí vzduch. Určite to isté v približne tých istých hodinách vozia aj iné linky... ?
takže teraz sa musí všetko riadiť podľa šablóny L68?! ? L68 má byť v preklade mimo špičky s L88, preto je aj problém so zámerom L68 v sedle posilniť, lebo posilnila by sa a rozbil by sa preklad s L88, navyše L88 by mala mať nadväznosť na L80, takže toto je taký "trojlístok", ktorý musíš riešiť ak chceš hýbať s jednou z týchto troch liniek. Osobne by som navrhol zlepšenie spojené so šetrením a síce spojiť L34 a 84, čím by sa ušetrilo a zároveň by sa vrátil do Dúbravky sedlový interval 7-8min, aj keď by už nechodil bus z Dúbravky na Predstaničné nám. ale na SAV.
Áno presne, slovenská implementácia. Všeobecne nastavené pravidlá sú ok, keďže Majo tu dal link čo sa robí v Maďarsku, alebo Praha aj s prispením €-fondov predlžuje A-čko... a tu fakt neobstojí tá výhovorka, že Bratislava produkuje nadpriemer HDP EÚ...
podľa tejto tvojej logiky by mali električky jazdiť večer nie v 20 ale v 30min intervale aby na radiále dávali 15min interval ? uvedom si, že pri autobusovej linke s klbákmi pri 10min intervale je to kapacitne rovné električkovej linke s duplákmi pri 20min intervale. Bohužiaľ vďaka ničnerobeniu za Ďurkovského a teraz to vyzerá, že aj sabotovaniu električky vďaka TEN-T bude Petržalka dlho predlho odkázaná na autobusy. Mám dojem, že čím ďalej, tým je menej jasné, čo vlastne má byť postavené a čo má fungovať.
V Tescu nenakupujem vobec. Seriem na ich pseudozľavu. A od človeka s nadpriemerným IQ by som očakával to isté. Samozrejme, že nezískaš vačšiu zľavu - utratil si viac peňazí, takže zľava je stále plusmínus rovnaká. HJe to presne tak isto ako u ZSSK. Nejako si sa zamotal.
To je ale slovenská implementácia, nie všeobecne záväzné pravidlá ROP-ov. Ako som už písal, EÚ rozprášiť, fuj. Najprv ti zoberie peniaze a potom bude stanovovať, čo s nimi možeš urobiť (samozrejme po odobraní desiatku) ? .
A predsa bráni. Obmedzenosť a debilita politikov, ktorí o tom rozhodujú. Bodaj by som sa mýlil.
Veď aj doteraz, prečo máme také operačné programy ako máme a prečo sú tam tak nastavené podmienky čerpania a oprávnené aktivity? Ja mám pocit že to je poplatné dobe (a najmä vedeniu štátu), keď to vznikalo.. Všetko nasvedčuje tomu, že sa išlo sa podľa hesla: "len preboha aby nič z Eurofondov nešlo do Bratislavy!!"
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ruslan