Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Spectre #16596:
inde to bolo mozno inak ? ak som dobre pocul tak niekedy koncom 80tych a zaciatkom 90tych rokov ked tu bola uz zaplava k7xx tak sa v BA iba testoval prototyp ik4xx takze asi inde to velmi inak byt nemohlo...

"Inac dlzka vyvoja rady 400 svedci o tom, ze ide o prepracovanu konstrukciu, nie o upraveny ram z RTOcky, ako pri Karose" >> no neviem, ja si skor myslim ze dlhsi vyvoj potom prekonal ten ram na karose, pretoze predtym sa testoval na RTOckach, potom ho iba upravili (predpokladam ze odstranili neake chyby); z logickeho hladiska je pravdepodobnejsie ze zbrusu novy vyrobok ma daleko viacej vad, ktore sa prejavia az pocas masoveho nasadenia ako ten, ktory uz na trhu bol a iba ho zmodifikuju; takze s takymito argumentami sa tu velmi nesnaz...

PS: v dnesnych dobach uz aj ik4x5 vyzeraju dost biedne, mnohe vydavaju divne zvuky a pod...
Martin> Co sa tyka toho ventilatora, tak u nas vybuchuje uplne vsetko, bez ohladu na typ vozidla 🙂 Inak s tym, ze v principe "Karosa je taka akciovka pre chudobnych, ktori si nemozu dovolit NP" suhlasim.

SI> U nas jazdili 280ky, inde to bolo mozno inak. Inac dlzka vyvoja rady 400 svedci o tom, ze ide o prepracovanu konstrukciu, nie o upraveny ram z RTOcky, ako pri Karose 🙂 🙂 🙂
Reakcia na: Tomas #16561:
Ide o princip, ze Karosa je srot.

Toto tvrdenie od teba, ktory si sa K-B961 ani len neviezol, ma asi taku vypovednu hodnotu, ako keby nejaky Zapadoeuropan povedal:

"Slovensko je krajina, kde vladne diktat komunistickej strany.",

pricom by nereflektoval to, ze komunizmus na Slovensku skoncil pred trinastimi rokmi a navyse by z neho potom vypadlo, ze na Slovensku ani NEBOL.

Takisto ty - Karosu 961 si nezazil, ale z principu vies, ze je to srot, lebo to musi byt srot a basta.

Vsetko sa s casom meni, ako by povedal klasik, panta rhei. Ani Karosa uz nie je to, co byvala. Velmi trefne prirovnanie tu uz ktosi pouzil - porovnaj Skodu Favorit z r. 1987 a Skodu Feliciu z r. 2002. Myslis si snad, ze to su rovnake vozidla??? Ano, dizajn ma Felicia odvodeny od Favorita, ale to je asi tak vsetko, co maju spolocne.

Takisto nemozes porovnavat povedzme B741 z roku 1991 a B961 z roku 2003. Je medzi nimi minimalne rovnako priepastny rozdiel, ako medzi komunistickym Favoritom a novou Felckou.

A lutujem vas Bratislavcanov, ze nemate ani jediny voz zo serie 95x/96x. Aj ked zas na druhej strane - ako vas tak poznam - i na nom by ste zacali OKAMZITE hladat chyby, lebo je to Karosa.
Dne 18-20 června se koná v Ostravě Czech Raildays. Bude tam k vidění Solaris Trollino 15, tramvaj Škoda Trio.

Ale hlavně bude tam představena prvně veřejnosti vysokorychlostní vlaková jednotka 680. První oficiální fotografie vlaku 680 Pendolino pro ČD je v odkazu.
Reakcia na: Spectre #16590:
no neviem, ale kym v 80tych rokoch sa nam tu uz karosy 7xx prehanali bezne, z ikarusu prichadzali akurat tak 280ky a o neakych 4x5 vedeli mozno iba vo vyvoji...
Reakcia na: Spectre #16590:
To som netušil, že Ikarus 4xx sa zrodil na papieri už pred dvadsiatimi rokmi.

K tomu, že z akého plagátiku som to opísal... Opísal som prax z terénu. Žijem v meste a študujem v meste, kde kedykoľvek môžem nasadnúť do Karosy B731, B732, C734, B741, C744, B941, B941E, B961, B932, B932E alebo B952. Týmito vozidlami sa vozím, rozprávam sa s ich vodičmi, mám kontakty na pracovníkov DP...

Čestne sa priznávam, že nie som technik, Spectre. Teda ma na týchto veciach môžeš nachytať, skrátka nie som v tom "doma". A preto sa ani neviem odborne vyjadriť k tomu, či konštrukcia Karosy je zvrátená. Teda, vyjadriť sa môžem asi v tom zmysle, že akokoľvek zvrátená by bola, funguje a tieto vozidlá sú takmer bezproblémové.
Spectre:
Já si nemyslím, že Karosa nabízí špičkové autobusy, já jen říkám, že pro východoevropský trh a silnice nabízí určitý ekvivalent nízkopodlažním vozům. Kdo nemá peníze na 100% obnovu nízkopodlažními vozy, je pro něj Karosa řady 900 nejefektivnější řešení. Neříkám, že Karosy řady 900 jsou to nejlepší co na trhu existuje, ale vadí mi, že se nad nimi v Bratislavě, kde se vozy rozpadají pod zadkem, ohrnuje nos.

Ventilátor BY měl vždy uchladit motor. Pakliže ho neuchladí, není účinný. Já jsem ještě neviděl uvařený motor u Karosy. Mimochodem, která vozidla vám vzplanula? Nebyly to Ikarusy 435?
Reakcia na: Vladimír #16580:
Ozaj, ty chces porovnavat K961 a Ik435. Avsak zabudol si na to, ze Ik435 je tiez koncepcia z 80tych rokov 🙂 Takze ekvivalent ku 7xx.

Inak ale vylozme si karty na stol, vazeni. Akykolvek autobus, ci to uz bola rada 7xx->93x->95x, alebo ine. V com spociva inovacia??? Akurat modernejsi motor, pripadne prevodovka, interier a pod. Konstrukcia a jej zvratenosti sa vsak v zasade nemenia, to je podstatne.
Reakcia na: Vladimír #16586:
Ta charakteristika Karosy... hmmmm... z ktoreho reklamneho plagatiku si to opisal??? 🙂
Reakcia na: m@rtin #16585:
Nooo, nechcem ti zase vyvracat tvoje technicke argumenty, aka je Karosa skvely bus, ale vedz, ze na plynakoch napr. bezi ten ventilator prakticky non-stop. Druha vec je to, ze aj ked sa ventilator zapne, nie vzdy to stiha uchladit...
Ach, tá neskorá večerná hodina... Keď hovorím o "vozidlách nových typov od tohto »výroku«", samozrejme mám na mysli od tohto »výrobcu« 🙂
Reakcia na: m@rtin #16581:
Ja sa mením??? No keď to hovoríš Ty... No dúfam, že aspoň k lepšiemu... 😉

Ad Karosa vs. BA: Ja už nemám veľmi chuť nikoho presviedčať, nie som platený agent Karosy. Osobne ma len vie "podvihnúť zo stoličky" spústa výčitiek na vozidlá, ktoré boli vyrábané pred pätnástimi rokmi a jazdia bez adekvátnej údržby, ďalej automatické prenášanie týchto chýb na vozidlá nových typov od tohto výroku, a to - a čo ma najviac zaráža - bez toho, aby dotyčný kritik čo i len raz v danom autobuse sedel.
Domnievam sa, že Karosa svoje meno nesmierne zhadzuje tým, že kompletuje francúzske Agory. Tieto vozidlá sú pre naše podmienky MHD celkom nevhodné a s tým súvisiace nedostatky sa potom valia v podobe výčitiek a nedôvery ku Karose, ktorá nemá so základnou konštrukciou týchto vozidiel (CityBusov) nič. Vlastná produkcia podniku (rad 950) slúži k plnej spokojnosti dopravcom i cestujúcim v mnohých mestách u nás i v zahraničí - sú to výrobky, kde sa skrížila pohodlnosť, atraktívnosť a moderné vybavenie pre cestujúceho s vhodnosťou do náročných terénov, lepšou odolnosťou ako i prijateľnejšou cenou, čo zas poteší dopravcu.
Týmto som vyjadril svoj názor, a myslím, že k tomu viac nemám, čo dodať.
Jo a ještě jsem tu někde viděl, že Karosám se v létě ohřívají motory na 100°C?
Každý autobus má ventilátor, který se automaticky zapne při vyšší teplotě jak 90°C a začne ochlazovat motor. Proto se ptám, jak je možné, že se Karosám u DPB ventilátor nesepíná? Nebude to tou onou slavnou údržbou? Třeba shořel termostat.
si: Ja sa tam je*em preto, lebo chcem mat dobry vyhlad//
Reakcia na: J #16579:
no neviem, mozno nie 95% ale 80% ik435 do ktorych v lete nastupim tak kuri... neviem ci mam na tie kuriace neak specialne stastie alebo co, ale mne to vychadza tak ze vacsina dlhych ikarusov 435 v lete kuri...
[rad sa odveziem ak dojde lubovolna karosa, tam alebo ik 283, nemam rad ik 4x5 a ani 280ky nie su pre mna velmi pohodlne...]
Vladimír:
Předběhl jsi mě. I já si myslím, že Ikarusy jsou více "IN", ale pro cestující vyjdou obě vozidla nastejno. Ovšem pro provozovatele a to jsem přesvědčen jsou lepší Karosy = levnější díly, nižší cena, daleko lepší servis a záruka, že se fabrika nepoloží.
Přesně tak, chcete srovnávat Škodu 120 s Fiatem Uno? Ne zkuste srovnávat Škodu Superb s Volvem S80 a hmatatelných rozdílů moc nenajdete. Karosa se opravdu mění a stává se z ní fabrika, která odhodila socialistické plínky a vyrábí čím dál tím více vozů.
Vladimír:
Já se nestačím divit jak se měníš. Doufám, že až tě v létě uvidím, nebudeš mít fousy, pivní pupek apod. 🙂
Jinak o problémech startování nic nevím. Jen to, že Citybusy tu běhaj už osmým rokem a bez větších potíží.

J:
Tam nejde o to jak ten označník vypadá, ale co je na něm. Jízdní řád tam občas chybí a když tam je, tak je otrhaný a když není otrhaný, tak zjistíš, že spoj ti jede v 8.15, 8.19, 8.25 a 8.57.

Tomas:
Prosímtě, kdy jsi jel naposledy Karosou řady 900? To v jakém jsou stavu Karosy v DPB není vina výrobku, ale provozovatele. Znovu a znovu ti opakuji, že většina měst v ČR a SR nakupuje nová vozidla od Karosy a pějí na ně většinou chválu. Tak kde je problém, že by v tom byl zakletý problém alá DPB? V Praze jezdí 436 Karos řady 900 a nějaké větší problémy s nimi nejsou. A mě jako cestujícímu se jeví velice pohodlné, tiché a najdu v nich vše, co se patří pro provoz začátku 21. století. Chápu, že nemáš vztah ke Karose, ale tvé připomínky nechápu. Právě Karosy bývaly šroty, teď se jedná o velice kvalitní vozy, které nejezdí pouze ve zhýčkané Francii, ale kupují je ve velkém naftařské společnosti na Sibiři. To svědčí o jejich kvalitě. Sami provozovatelé v Rusku je velice chválí. Co na ně říkají? "jezdí na jakémkoli povrchu i v bahně, startují i v -30°C a dlouho vydrží po motorové stránce. I já bych vytknul pár věcí Karosám řady 900, ale pořád jsou to kvalitní vozidla od výrobce, který ti zajistí jejich dobrý servis a cestujícím se v nich jezdí dobře. Tak v čem je problém? Nebude to náhodou v bratislavské údržbě?
Tomas, si: Ako môžete porovnávať Karosu B7xx a Ikarus 4x5??? Uvedomujete si, že popisované Ikarusy sú z polovice 90. rokov, kým Karosy B7xx behajú po našich uliciach od roku 1982?

Especially Tomas: Človek tu normálne s hrôzou číta o prehrievaní Karos a pod. a že aké sú to zlé vozidlá. Uvedom si, že popisuješ typ zo začiatku 80. rokov! To, že v BA jazdia také staré autobusy, je problém BA! Nie problém Karosy. Nemôžeš odpísať dnešné autá Škoda, pretože dajme tomu más doma nejakú Škodovku 120, ktorá Ti robí tamto a hento... Toto nikam nevedie, to potom môžeme začať vyťahovať staré hriechy, že Karosa je nezmysel, lebo ŠM-ky mali s tým a tamtým problémy...

Porovnanie, ktoré tu rozoberáte (Karosa vs. Ikarus) nie je porovnaním Karosy a Ikarusu, ale autobusu ranných 80. a polovice 90. rokov! Ak má byť objektívne, tak môžete porovnávať Karosu B731 a Ikarus 620 alebo naopak Karosu B961 a Ikarus 435.
m@rtin: No veď v pohode. Asi som mal hneď napísať, že žartujem. Mea culpa. Veď keď francúzi kupujú karosy 900 ako škoslké spoje, tak musia byť bezpečné a technicky zvládnuté. Aspoň dúfam, že voje deti nedávajú do nebezpečných vozov. Druhé je zas, koľko vydržia, bo frantíci majú na to aby si každý rok kúpili novú K 950.

Bohužial Ikarus vstúpil do Irisbusu a to ho položilo definitívne.

No a ešte k Citaru. To nitrianske chodí na opravy do Bratislavy, takže aj tie naše by nemuseli so závadami do BRD (SRN).

Ja som na dovolenke od 21. do 25. júla, července. S českými názvami mesiacov nemám problém od vtedy čo mi na ich názvy podala moja teta z Pardubíc skvelé vysvetlenie.

No a ešte by som sa vrátil k tvojmu skritizovaniu DPB a k ich nereprezentatívnym označníkom. To, že nie sú ako v Prahe neznamená, že sú zlé. Pozri sa na Viedeň (tu na imhd v sekcii ďalšie mestá) a všimni si ich označníky. Nič nehovoriaca tabula s názvom Haltstele bez piktogramu busu či eliny. A skritizuje to niekto, nie lebo je to Viedeň.

ufo: Neviem či sú foto. Ono ja som tak počul, že to bolo od rakúskych železníc. Turbo by ti povedal viac, alebo Rafaj. Skús mail rafaj@dpb.sk. A ak bude funkčná tá naša, tak neviem prečo by sa malo niečo také opakovať. No a dúfam, že niečo podobné sa udeje aj s podbíjačkou. Kto sa pridá k oživeniu a opravám?

si: No Karosa je šrot, v ktorom je teplo aj keď má tmavé sklá. Čo sa vetrákov týka, vodiči ich nepúšťajú, lebo ich z toho bolí hlava. Ja by som si v robote tiež nepúšťal niečo z čoho by ma bolela hlava. Nie všetky I435 kúria, To číslo 95% je reálny v opačnom garde. Čiže 95% I435 v lete nekúri.
No a Vietnamské okná 🙂, škoda, že ich nie je viac, ale aj tak, keď sa pozrem na tie mini okienka v CB tak mi je zle a vidím, že sa Karosa nepoučila. No v Ikaruse montujú do CB 18m posuvné okná s veľkosťou tých vietnamských.
No a drvivá väčšina cestujúcich je radšej keď im príde I4x5, ako nejaká Karosa.

Andy: To naozaj mohol byť problém vodiča. A myslím si, že aj bol.
Reakcia na: si #16576:
No co uz zase je to len vec nazoru:-))

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.