Reakcia na: 810zssk #165132:
geograficky by som nič nedelil, v prípade železnice je to úplne irelevantné, či ide koridor Podtatranskou kotlinou, alebo nie.. Skôr by som kvantifikoval trate nejakým komplexným ukazovateľom na základe dopytu a potrebných nákladov na prevádzku a podľa tohto ukazovateľa by som prideloval dotácie. Napríklad, predpokladajme že trať 120 je najmenej stratová (neviem, ako to naozaj je), tak potom dopravca by za prevádzku na tejto trati dostal najmenej dotácií.
Nerentabilné trate by sa z ponuky odstránili, poprípade by sa prenajali súkromnej spoločnosti na povedzme "rekreačnú premávku" - povedzme prípad TrEŽ
inak súhlasím s tvojim nápadom
(hlavne by bolo potrebne naucit vlciakov na to)
810zssk
1. Vytvorit jednotny rezervacny a predajny system (nieco ako Amadeus a Galileo) povinny pre vsetky zeleznicne spolocnosti v SR. Prevadzkovatel: ZSR, predajcom by bol ktokolvek po splneni danych podmienok (ako AMS).
2. Rozdelit ZSSK na cca tri firmy (napr. geograficky).
3. Takmer okamzite po rozdeleni ich privatizovat.
4. Preniest objednavanie dopravy na VUCky.