Reakcia na: ................ #165073:
DP používa ešte stále afaik čipové karty, ktoré je možné narušiť magnetickým poľom pomerne ľahko. Že aj v Teheráne majú zrejme modernejšiu a lepšiu technológiu je vedľajšie (v rámci BID sa možno dočkáme odolnejšieho tarifného vybavenia), ale riešil by som to úplne s kľudom - ak by mi ju nedal, vyžadoval by som jeho číslo - ak by mi ho neposkytol, zapamätal by som si linku a čas a vystúpil by som - nech si s tou kartou robí čo chce, tebe by bola zrejme aj tak na nič. Ak si presvedčený, že si v práve, je dobré si za tým právom stáť - nenaťahovať sa s nimi a keď prekročia medz, tak byť prvý, ktorý zavolá políciu. A na Olejkársku by som zrejme nešiel, lebo by som tam nič nevyriešil a zrejme tiež hovoril zvýšeným hlasom. Zakúpil by som si len novú náhradnú kartu v najbližšej predajni DPB, e-mailom by som sa ohradil voči takémuto postupu a tých 5 Eur by nevideli. A doklad o zaplatení by som si uchoval pre prípadný súd, ktorý podľa môjho názoru nemôže byť za daných okolností rozhodnutý v ich prospech - ako cestujúci si si svoju povinnosť splnil.. ? Podobne sa riadim v prípade, že pri dverách do ktorých som nastúpil nefunguje označovač - v poriadku sa píše, že cestujúci je povinný si označiť lístok v najbližšom označovači - a ten ak nefunguje, tak sa vôbec neobťažujem k fungujúcemu (poriadok nehovorí o najbližšom fungujúcom ?) - pretože som si svoju povinnosť splnil a v prípade kontroly by mohli zavolať aj policaného prezidenta, ale doklad totožnosti by nevideli. Skrátka a dobre si netreba nechať hádzať zodpovednosť za nefungujúcu alebo zle fungujúcu techniku na seba.
810zssk