Reakcia na: MatejBA #161467:
ty si teda trkvas! Nevieš mi povedať na aké H by bol dobrý 6min interval na L32 a kde by si vykúzlil tie vozidlá a výkony navyše na takú frekvenciu spojov aby boli L32 a 133 v preklade a zároveň ponúkali rovnakú kapacitu ako 32+33+133? Uznávam, že skrátenie intervalu bol na L32 dobrý a opodstatnený ťah, dokonca by som cez víkend dal tiež 20min interval, veď to nie je nejaká linka na periférií ako L56 či 65 aby premávala každých 30min, hoci cez víkend nebehá tak veľa ľudí na Kramáre s tou linkou, opodstatnenie by to malo. 12min interval v špičke na L32 postačuje. Ako aj "Trolleybus" povedal trefne, tak problém je hlavne v tom, že všetci sa narvú do L32 a 133 a L33 nechajú tak prázdnu ísť. V takomto bordeli nemalo vôbec význam budovať trať na DD a oveľa perspektívnejšia by bol trolejbusová trať od ASMN do Eurovey a po moste Apollo do Ovsišťa, kde by to aj dakto ocenil, že tam premáva L210 a mohla by sa L78 skrátiť po ASMN. Mohli sa ušetri peniaze, nakúpiť pár 15m autobusov pre priamu linku DD - Eurovea a na L33 mohli aj naďalej premávať plesnivé Karosy a TAMBUSy a nikomu by to nevadilo zjavne keď sa tu tak piští furt po L133. ?
no.ev.di.
Nuž sólo bus sa ráta za 70 osôb (klasický 12m), MIDI bus je za 50 osôb, klbák je za 110 osôb takže Solaris keďže je medzi sólo busom a klbákom robí 90 osôb. Takže :
- 6min = 10x/hod. = 10x70=700os/h kapacita L133 dnes v špičke
- 12min = 5x/hod. = 5x90=450os/h návrh na špičkovú kapacitu L133, čiže 64,29% zo súčasnej kapacity
Stačí si pozrieť kapacity čísla a kapacity udávané v audite 9/2005, klbák 110 a sólo 70, čiže 15m bus by mal byť v strede (90). Pochybujem, že také kvantum ľudí cestuje na Malú Scénu z Dlháčov a schválne by som tiež chcel vedieť, že koľko ľudí robí napr. prestup tak, že ide električkou a prestupuje na L133 aby sa odviezol na Malú Scénu alebo do Eurovey, že či je tá L133 fakt taká lákavá alebo to iba je rozmar pre pár desiatok lenivcov z Dlháčov?!