Reakcia na: no.ev.di. #158050:
Extrémny text...niekde mal inak celkom pravdu, ale vzápätí to totálne znegoval...
- určite nie je možné spoliehať na segregáciu regionálnej a mestskej dopravy, ale naopak ich integrovať s tým, že železnica bude nosná. Ale to nie je všeliek. Môže to byť riešenie dopravy pre vzdialené časti BA (ako DNV, Rusovce, Vajnory) a pre denný dochádzkový región BA, ale rozhodne nikto nebude využívať vlak vrámci centrálneho intravilánu mesta (Petržalka-Centrum je, ako hovorí klasik "galaktická sprostosť"). Mne osobne by sa v kontexte dochádzkového regiónu pozdávala koncepcia nosnej železnice + prestupných bodov pre obce bez obsluhy železnice (a v prípade obcí, bez železničnej obsluhy, ale v blízkosti mesta systém P+R). Tu ale železničná doprava rieši mestkú nepriamo (ako vedľajší produkt) a o to ide... Toto p. Guttman zjavne nechápe. Zbavme sa dochádzajúcich áut (v kontexte suburbanizácie platí, že každý člen rodiny má auto) a ulice sa vyprázdnia, čím sa otvorí cesta PRIAMEMU riešeniu MHD.
- Čo sa týka trolejbusov vs. CNG, tiež má pravdu. Z estetického hľadiska pôsobí elektrické vedenie propulzívne.
svoje relatívne rozumné tvrdenia ale zabil tým, že nazval električku kolíznou, nestabilnou v kontraste so železnicou, pričom reči o rozširovaní rozchodu komentovať ani nebudem...
K dokonalosti azda chýba rozprávková zmienka o zintegrovaní električkových tratí do siete ŽSR s premávkou hybridných vozidiel... ? ?
eripmav
1. liniek tam je 7, nie 8, linky 7 a 17 mozno len tazko povazovat za dve linky, a ked aj, tak SUCASNE NIKDY NECHODIA, takze sucasne tam nikdy 8 liniek nechodi...
2. Ze prestup na jednej zastavke je "pochybny argument" moze povedat len asi niekto kto chodi len autom... To je praveze klucovy argument, prestup nahrane
3. Doprava na tejto casti a v tomto smere Radlinskeho vobec nie je intenzivna, je len okrajova, a trasa Racianska - Spitalska je bezproblemov s minimalnou nadchadzkou obiditelna cez Mytnu - Imricha Karvasa, uzavera tejto casti by bola uplne bez problemov... Co uz neplati o opacnom smere, kde je doprava vcelku intenzivna, najma preto, ze Mytna je jednosmerna v opacnom smere... To ze zastavka na Radlinskeho rovnakeho typu je na daleko intenzivnejsom useku Radlinskeho opacnym smerom (kde prebera opacny smer z jednosmernej mytnej) to je akosi opomenute...
4. Primitivny problem so semaformi je naozaj lahko riesitelny prvou fungujucou preferenciou pre elektricky, najma na tak malo vytazenej krizovatke IAD a frekventovanej elektrickami... Cena realizacie by bola nizsia ako cena realizacie elektronickeho ovladania vyhybiek na Vazovovej... 7 liniek pri intervale 12 minut, to je naozaj bezproblemovo zvladnutelne zastavkou aj tak malo vytazenou krizovatkou...