Chcel by som napisat nieco k novej vratnici Volkswagenu. Ked som tam dorazil 92kou, bol som milo prekvapeny - dva kruhove objazdy, kryta zastavka, pekna budova. No potom som uz az tak milo prekvapeny nebol. Totiz pre 3300 cezpolnych pracovnikov sa postavilo namiesto navrhovanych 14 krytych nastupist po 3 autobusy len 6 nekrytych po 2 busy. A aj ked je tam dost priestoru, tak VW setril aj na nom, lebo aj tych malo nastupist je uzkych a ludia sa tam evidentne tlacia a nezmestia sa na ne, takze stoja na trave. Aspon ze zastavka pre MHD je kryta, ale aj tak je dost mala, hlavne ked tam nebude chodit len 92ka, ale aj ine spoje a ide o spolocne vystupiste aj nastupiste. So zmiesanymi dojmami som potom nasadol do natrieskaneho spoja a o 14.25 som odisiel spat do mesta. Spolu so mnou aj niekolko Devinskonovovestanov, ktori si neprecitali oznam a odviezli sa uplne inam, kam chceli. Totiz ak sa chce niekto od VW-1 odviest do DNV, pomocou MHD musi ist cez Patronku

J
Kamoš mal na stavebnej prednášku o odmeňovaní v práci a systéme prémií. A tak sme sa o tom rozprávali a vyšlo nám, že súčasný systém v DPB je úplne nahovno a je maximálne demotivujúci. To, že máš plat plus prémie, ale tie prémie sú súčasťou platu a strhávajú ti ich až keď niečo spravíš. Ja som nad tým rozmýšlal a došiel som na tento systém.
Prémie by boli denné. Každy vodič by odovzdával svoju kartu s palubáku a tá by sa posielala do centra na vyhodnotenie. Na kartu by vodič napísal svoje identifikačné číslo. Tým by sa predišlo nejakému kamarádičkovaniu. A prémie by si dostal za to, že si išiel načas nie, že strhávať zato, že si prišiel neskoro, či skôr. Urobil by sa priemer meškaní za deň a ten by sa ohodnocoval systémom. 0-1 min = 100% prémií. 2min. = 75%prémií. 3min. = 50% prémií. 4 a viac = 0% prémií. Náskok (stačil by jeden za deň žiadne prémie. Ono dosť sa to podobá, ale je tam motivačný aspekt- ak pôjdem na čas budú prachy. Zárukov úspechu je dôsledná kontrola.
samozrejme posudzovaný by bol aj vonkajší vzhľad. To je - oholený, ostrihaný, umytý (možno samozrejmosť, ale videl som aj doslova špinavých vodičov) a elegantne oblečený. Nemusí byť uniforma (namňa nikdy nepôsobila dobre- viď železničiarska uniforma) ale proste tmavé gate na puky, poltopánky, košela či sveter. Ako napr. vodič čo jazdil citaro z 1kolóny. No mal "tesiláky", biely elegantný rolák, poltopánky (čierne) a vyzeralo to lepšie ako nejaká uniforma. Samozrejme nahodil sa až potom, čo mu to prikázali. Aj to by sa kontrolovalo- na výpravni- príchody, odchody a zapisovalo by sa. Ak by nebol slušne oblečený, ostrihaný,... tak len 30% prémií. A komu sa nelúbi- nech sa páči, môže dať výpoveď. Začal by som pri elínách, tamje dosť vodičov električiek. Veď tento rok sa ich prihlásilo na kurz 170.
Ďalej vodiči by vypĺňali karty vozidla- čistota, tech. stav a tak a stažnosti by šli do centra. Potom by sa prémie strhávali zase tech. pracovníkom.
Dúfam, že ste to celé pochopili.