S električkou alebo metrom sa ráta avšak v podzemnom variante a práve preto sa bojím, že sa ho čoskoro nedočkáme nakoľko je to príliš finančne nákladné. Osobne si nie som istý, či by bolo vhodné viesť električku po bývalej železničnej vlečke lebo pokiaľ viem tá bola v záplavovom území Dunaju takže v prípade záplav by na nej musela byť vylúčená premávka.
Dlhším intervalom pre chodcov o pár sekúnd. Niekde je to možné a niekde nie. Na Molecovej bývali i lepšie intervaly i horšie. Toto je asi najčastejšie menená križovatka v meste kvôli častým prestavbám. Ďalšia prestavba Molecovej sa chystá na budúci alebo ten ďalší rok kvôli Aquariu. Pri poslednej prestavbe zabudli dokonca aj dokončiť časť chodníku takže časť cestujúcich stojí na chodníku a čas v blate... ? Napr. pri prechode na námestí Ľ. Štúra je zelená pre chodcov tak krátka, že ani ja (čo chodím dosť rýchlo) nestihnem nikdy prísť do viac než polovice križovatky bez toho aby naskočila červená po ktorej o pár sekúnd naskočí automobilom zelená. Zrovna na tomto mieste som videl veľa situácií kedy človek na vozíčku či o paličke musel počkať na druhú zelenú v strede na električkovej trati kvôli tomu, že už automobily mali zelenú. Nedávno magistrát predlžoval zelený signál pre chodcov na niektorých križovatkách avšak na túto pravdepodobne zabudol. ?
opäť je to otázka umiestnenia trate,
keď sa likvidoval voľný pás po železnici, mesto neinvestovalo, nemalo ani kúsok strategického videnia a neprijalo aktualizáciu ÚP s verejnoprospešnou stavbou, čo by mu umožnilo vyvlastnenie, ak by sa nedalo so ŽSR dohodnúť,
zo súčasnej cesty vziať šírku cca 6 m a na určitých miestach ešte na nástupné ostrovčeky by asi nešlo, otázne je aj miesto pre riešenie iba jednosmernej premávky,
rovnakú chybu urobilo aj pri posudzovaní zámeru Eurovea, malo v rukách záväzné stanovisko, nástroj ktorý dáva právo požadovať priestor pre verejnú dopravu
A čo som na tom zle napísal? Možno som sa zle vyjadril avšak myslím, že každé napadne, že som mal na mysli, že signál "Choď!" trvá krátko a nie len na Molecovej sa dajú vidieť situácie, že keď ide cez riadený prechod nejaký človek o paličke kým príde na druhú stranu tak automobily už majú zelenú. ?
Tak 139 je vhodná najmä pre študentov to musím uznať, ale ľuďom čo bývajú v tejto lokalite až tak veľmi nepomôže. Pri pohľade na tie drahé vily si nemyslím, že jazdievajú MHD okrem ich detí čo ešte nemajú 18. ? Ale samozrejme aj tu sa nájde nejaká výnimka a určite tam niekto nemá auto. Do dvoch rokov sa má začať rekonštruovať cesta na Staré grunty a ráta sa tam s výstavbou trolejbusovej trate takže 139 sa potom zruší a ľuďom tam bude jazdiť pravdepodobne 32. ? A Eurovea ráta s električkou. Je v nej vybudovaná hrubá stavba podzemnej stanice, ktorá v budúcnosti bude slúžiť pre metro alebo električku, ktorá pôjde pod zemou. Takže predpokladám, že o takých 20 rokov tadiaľ prejde prvá električka a bude to typ K2S2 (rekonštrukcia nejakej terajšej K2S ? ).
"A zelené sú tu tak krátke, že keď niekto nebeží málokedy stihne prísť do cieľa na zelenú" - Myslel som si, že diskutujúci na tomto fóre chápu základy fungovania semafórov ?
presne tak... Pričom DPB s magistrátom chceli veľmi vychovávať a učiť na prestupy, lenže nenašli to na to "gule" aj pri električkových linkách. L135 a 139 sú fajn linky, tam vidím zmysel, nie každý môže šlapať do kopca keď ide o dôchodcu,telesne postihnutého alebo človeka s tažkým nákupom. Mám známeho na DD čo cestuje k EUBA a povedal mi, že L133 prestal používať lebo stoja v zápche (či je ráno a či poobede), takže ide maximálne po Molecku a tam prestúpi na električku, pod Novým mostom sadne na L88 dojde k EUBA. Pri tomto ma napadá, že je veľká škoda, že neexistuje žiadny projekt na rozšírenie električkovej siete v centre mesta, napr. o trať Šafko - Dostojevského (keď už EUROVEA odmietla električky, tak by sa tam točili a-busy a t-busy) - AS - Karadžičova - napojenie na el. trať pri Steine.
to je rovnako ako Ovsište. Keby im sľúbili, že zavedú linku v trase bývalej L88, tak by boli nadšení, ale frfľali by, že L99 by tam už nepremávala, lebo oni potrebujú mať linku k ŽST Petržalka, TERNU, atď. pričom k TERNU a všade ďalej po trase L99 sa dostanú skôr linkami 68 a 98. Hlavne ma irituje, že DPB nič nerobí s tým neekonomickým súbehom L84 a 99.
Problémom Molecky nie je ani to, že sa ľuďom nechce prestupovať, ale ten, že tie semafóry sú tak debilne nastavené, že jednoducho človek neprejde celú Molecovú za kratšie ako 5min keď čaká podstivo na každom semafóre... A zelené sú tu tak krátke, že keď niekto nebeží málokedy stihne prísť do cieľa na zelenú... Ale to je problém viacerých križovatiek v BA. ? Mne nerobí problém prestupovanie veď ten kto ma pozná vie, že by som sa zaobišiel bez 133 (veď ju používam len možno 2 dni v týždni) a duplom už bez liniek 139, 36, 35 a 135... Dokonca v peknom počasí hocikedy vystúpiom o dve, tri zastávky skorej a prejdem sa po vonku keď ma netlačí čas. Ale povedzme si asi každý bude radšej cestovať linkou bez prestupu ako prestupovať nie? ? Takže to nie je, že problémom sú leniví Dlhodielčania, ale skôr to, že ich DPB rozmaznáva.
Ale hlavny problem 33 je, ze ked bola sanca vybudovat prestupny uzol "na hrane" tak niekto, koho asi ani v zivote volit nebudem, sa vybudovala zastavka v polovici molecovej a nasledne zrusila ? A dalej sa neriesilo - a ludia su ako ovce akonahle vidia, ze nieco ide, bezia hlava nehlava a divim sa, ze sa este nestala smrtelna nehoda ?
všetko je ok, mne sa ľúbi táto konverzácia ? tak prechod cez jeden prechod na Molecke by som nevidel ako takú tragédiu. Čo majú hovoriť ľudia čo prestupujú každé ráno z 84/99 na Farského a musia prejsť cez 4 semafory. Viem, že toto točím tu dookola ale poukazujem na to, že niekomu je za ťažko prestup kde má použiť jeden prechod pre chodcov a niekto musí prejsť cez 4 prechody a ani nepípne (aj keď dávnejšie Ovsišťania riadne pindali). Alebo napr. prestupy a-bus,t-bus, elina na Račianskom a Trnavskom mýte, príp. Bajkalská, tiež žiadna sláva ale nemôžu byť všade podchody, nadchody, skrátka niekde musí byť prechod a inak to nejde.
Mimochodom električky jazdia z KV do mesta každé 2-3 minúty lebo ľudia väčšinou nečakajú na svoju linku ak majú čakať viac ako 5-6min. Sadnú na prvú linku, ktorá ide do centra a neriešia viac (to bolo ostatne konštatované aj v audite v 2005). Tam aj tak prestupujú, len keď sa nahodí návrh o kratšom intervale elín a prestupoch, tak besnia, pričom nevedia že prestupujú, len potrebujú mať podvedome pocit, že sa môžu dostať všade bez prestupu. Keby bol kratší interval (4 alebo 8min) tak by sa ľahšie prestupovalo v centre z busu,t-busu na eliny.
aleba... pokiaľ ide o DD, zrazu prestupný systém nefunguje.... zastanem sa teraz dunča, ktorý bol totálne zdrbkaný, keď vyťahoval, že v Bratislave prestupný systém nefunguje... a zrazu ejha... naozaj...
.
Počuj, ja každé ráno prebehávam cez Saratovskú zo zastávky Pri Kríži pri Bille, na električkovú zastávku, ale sorry, ak by toto mal byť argument pre obhajobu nejakej vzkriesnej 101ky
a este - preco nemoze byt L33 ako nosna linka? Lebo prestupny system v BA nefunguje - ze treba prejst cez 1 cestu? Jednu z najfrekventovanejsich + elektricky jadzai iba kazdych 12 minut + su strasne pomale (Karloveska pomalodraha) + el. su v najhorsom stave (Vacsina - aj ked osobne jazdim 17 rano a 5+(nieco z racianskeho na SAV)+32 poobede)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
drink