Reakcia na: MatejBA #140636:
Najväčščí problém je, že sme tu mohli mať 240 kĺbakov - od jedného výrobcu - to by bola tá sľubovaná unifikácia a navyše dnes je prevádzkovaných kĺbakov dokopy presne 240.. (teda možno o pár vozov menej ale zasa došli meďáky takže plusminus 3 vozy..) to znamená že pri denšnom stave by sa mohli do jedného všetky kĺbaky vyradiť a mali by sme nové...
Takto bude možno 25+100+60, aj to sú obávam sa maximálne počty a od troch výrobcov...
Ale tak je kríza, takže treba šetriť/nabaliť sa najviac ako sa dá.. ..aha pardón, ten veľký tender bol "oficiálne" zrušený ÚVO...
Preßburg.Germane
Nemyslel som to tak, že Praha musí vyslovene šetriť. Len sa mi to tam vidí logickejšie, pretože Pražský podnik vynakladá nemalé prostriedky na koľajovú dopravu. DPB i vedenie mesta k elektrickej trakcií pristupuje dosť liknavo tak naozaj neviem kde tie peniaze dáva. Inak aj Praha, podľa mojho názoru, mohla pokračovať radšej v nákupe Citelisov nakoľko také vozidlá už prevádzkuje. V Prahe i Bratislave sa peniaze musia nájsť vždy, len je otázne či všetky finačné toky idú tam kam majú ísť.
A keď už toľko Bratislava chce SOR, tak mali zatlačiť na výrobcu nech urýchli vývoj radu NB a zohľadní fakt, že vozidlá budú reprezentovať Hlavné Mesto. A keď by sa mali kupovať NB18, taj aj NB 12 pre unifikáciu kĺbových a sólo vozov. Ale keď každá dĺžková kategória bude od iného výrobcu, nebude to bohviečo.
Ja som v minule bol s jedným Viedeňákom a keď prišiel na Šafko SOR BN 10.5 na L50 nezdržal sa smiechu. Aspoň nech tie hrbáče na linky prechádzajúce centrom mesta nedávajú.