Reakcia na: Valec #139756:
Mňa tam upútali nasledujúce výroky: "niektoré súpravy zo smeru Malacky a Marcheggu nebudú mať konečnú na ŽST Bratislava Hlavná stanica, ale budú pokračovať cez ŽST Bratislava Predmestie , ŽST Filiálka do centra mesta a až do Petržalky" - Plánuje sa trať Hlavná stanica - Predmestie - Filiálka? "Na trase by mali byť vybudované na každej zástavke parkovacie domy" - maličkosť ? ; parkoviská určite ano, ale hlavne na vidieku, nie v širšom centre mesta!
"Ako je možné, že nastal taký stav, že zrazu je potrebné uzatvoriť Starý most pre osobné motorové vozidlá" - asi jediný pozitívny dôsledok nekoncepčnosti vedenia mesta. Jazdí do centra autom na pivo?
"Nemal už teraz doslova stáť vedľa Starého mosta most nový" ?
"Pričom električka bola v roku 2004 odsúhlasená MZ ako dočasné riešenie a dnes už nemá opodstatnenie." - ☠
Aby som len nekritizoval, snaha o zlepšenie železničnej dopravy v regióne je pozitívna. Aj nad tou elektrifikáciou BA - DS môžeme uvažovať (ale nie sľubovať do 2015).
Existuje nejaký "jednotný" názor bratislavskej SDKÚ na túto tému?
Valec
"Tiež bude potrebné rekonštruovať a elektrifikovať trať z Bratislavy do Dunajskej Stredy."
Na Slovensku sú trate, ktoré sa "elektrifikujú" už 20 rokov, nevidím dôvod, prečo by práve do roku 2015 mali spraviť práve lokálku do Dunajskej Stredy.
"V súčasnosti sú vo svete vyrábané a prevádzkované železničné súpravy určené na prímestskú či mestskú dopravu s takými parametrami, ako sú súpravy metra. To znamená, že majú nízku podlahu a nastupovanie a vystupovanie je bez problémov, majú veľký počet samo otváracích širokých dverí a priestranný interiér. Také súpravy by v roku 2015 mali jazdiť aj u nás."
V neuveriteľnom počte 10 súprav a to dokonca pre celý BSK, TTSK a časť NSK. Uvedený počet by nepostačoval pri danom intervale ani pre trať Janíkov dvor - Predmestie.
"Už dnes pri voľnom prístupe na železničnú sieť môže byť dopravcom ktokoľvek, kto bude mať k dispozícii železničnú súpravu a kto si od ŽSR kúpi konkrétnu dopravnú trasu pre daný čas."
Len pri tom zabudol dodať, že daná súprava musí byť na slovenské trate aj homologizovaná (koľko takých súprav ju má?) a že daný čas mu v rámci prípravy GVD pridelí ŽSR (čiže kľudne aj pol hodinu žiadny). Taktiež mi tu akosi chýba vyčíslenie nákladov za použitie vlakovej cesty, ktoré je dnes (ak sa nemýlim) niekde na úrovni 4 € za vlakokilometer.
"Osobne si myslím, že prevádzka či už prímestská alebo mestská bude efektívna. Už dnes v špičke od 5:00 do 9:00 prichádzajú do Bratislavy vlaky doslova každých 3 – 5 minút."
Áno, v takom intervale prichádzajú. Ale prichádzajú zo všetkých smerov z regiónu a len počas cca jednej špičkovej hodiny. Následne sa ten interval niekoľko násobne predĺži (na cca 30 minút).
"Trať by sa mala zaústiť do ŽST Rusovce a tak vytvoriť okruh v samotnej Petržalke a prepojenie na trať do Rajky."
Takže už nie len cez stred Petržalky po Janíkov dvor, ale až do Rusoviec. A koho by tam tie vlaky vozili? Však pri intervale 3-5 minút by dokázali evakuovať celú MČ za štvrťhodinu.
A tak ďalej, a tak ďalej....