Reply on: Valec #139756:
tak už viem po kom sú jeho dcéry tak tupé ? poznám zo ZŠ ? ...železnice uvažujú aj s nákupom viacerých súprav, určite nie len 10! Ale podstatné je to, že železnice nemajú vôbec interes o tieto infantilné hry kde sa sníva o metro/vlaku cez stred Petržalky a to celé v podzemí - takže jasný odkaz pre fantasmagory group na MÚ v Petržalke : S takýmto bullshitom neuspejete, zamerajte sa radšej na zeleň a detské ihriská ? . Železnice akurát tak majú záujem o vybudovanie trate na letisko, odbočku z Filiálky na Nové Mesto pri Slovanoch, vybudovanie zastávok v meste pre lepšiu obsluhu vlakovými linkami (Kramáre, Mart.cint., Astronomická, Dolné hony, pri Muchovom nám.,atď.) a elektrifikáciu uvažujú pre trať DNV - Marchegg. Pokúsim sa nafotiť tú veľkú mapu od otca, kde sú všetky tieto etapy rozvoja železničných tratí v Bratislave zakreslené s menším popisom. Záujemcom zašlem ?
Valec
"Tiež bude potrebné rekonštruovať a elektrifikovať trať z Bratislavy do Dunajskej Stredy."
Na Slovensku sú trate, ktoré sa "elektrifikujú" už 20 rokov, nevidím dôvod, prečo by práve do roku 2015 mali spraviť práve lokálku do Dunajskej Stredy.
"V súčasnosti sú vo svete vyrábané a prevádzkované železničné súpravy určené na prímestskú či mestskú dopravu s takými parametrami, ako sú súpravy metra. To znamená, že majú nízku podlahu a nastupovanie a vystupovanie je bez problémov, majú veľký počet samo otváracích širokých dverí a priestranný interiér. Také súpravy by v roku 2015 mali jazdiť aj u nás."
V neuveriteľnom počte 10 súprav a to dokonca pre celý BSK, TTSK a časť NSK. Uvedený počet by nepostačoval pri danom intervale ani pre trať Janíkov dvor - Predmestie.
"Už dnes pri voľnom prístupe na železničnú sieť môže byť dopravcom ktokoľvek, kto bude mať k dispozícii železničnú súpravu a kto si od ŽSR kúpi konkrétnu dopravnú trasu pre daný čas."
Len pri tom zabudol dodať, že daná súprava musí byť na slovenské trate aj homologizovaná (koľko takých súprav ju má?) a že daný čas mu v rámci prípravy GVD pridelí ŽSR (čiže kľudne aj pol hodinu žiadny). Taktiež mi tu akosi chýba vyčíslenie nákladov za použitie vlakovej cesty, ktoré je dnes (ak sa nemýlim) niekde na úrovni 4 € za vlakokilometer.
"Osobne si myslím, že prevádzka či už prímestská alebo mestská bude efektívna. Už dnes v špičke od 5:00 do 9:00 prichádzajú do Bratislavy vlaky doslova každých 3 – 5 minút."
Áno, v takom intervale prichádzajú. Ale prichádzajú zo všetkých smerov z regiónu a len počas cca jednej špičkovej hodiny. Následne sa ten interval niekoľko násobne predĺži (na cca 30 minút).
"Trať by sa mala zaústiť do ŽST Rusovce a tak vytvoriť okruh v samotnej Petržalke a prepojenie na trať do Rajky."
Takže už nie len cez stred Petržalky po Janíkov dvor, ale až do Rusoviec. A koho by tam tie vlaky vozili? Však pri intervale 3-5 minút by dokázali evakuovať celú MČ za štvrťhodinu.
A tak ďalej, a tak ďalej....