Reakcia na: Valec #136005:
"Hurá, rozdeľme zasa 40 vozov do všetkých vozovní, nech je v tom riadny bordel. "
- hmm prečo bordel? -rozdeliť ich treba tak aby mohli byť optimálne vypravované s čo najmenším počtom jalových kilometrov pri výjazdoch.
Neviem teda čo DPB zamýšľa a ako si ich rozloží. No, byť na mne ja by som osobne rozdelil takto: 15ks do vozovne Trnávka -výprava na L21 a 25ks do vozovne Petržalka -výprava prednostne na L95 a 93 alebo 68. Na L95 prednostne preto, keď nie je električková trať do Petržalky nech aspoň po tej trase chodia slušné vozidlá.
luky133
Ono ak by kúpili aj 40 Sorov tak tie peniaze nedajú na električky, ale odmeny ako poznám toto mesto. A v nedávnom článku o električke do Bratislavy niekto z magistrátu písal, že predpokladá, že to budú električky od zahraničných výrobcov a spomínal tam aj značky a nespomínal tam VarioLF takže sa obávam, že zase uprednostnia drahšiu variantu. Ja by som bol rád napr. v Bratislave za takú Škodu O6T, ale tam je cena iná síce pre BA by možno bola o pár tisíc € menšia, lebo by bola len na jednosmernú prevádzku...
Re #136226 m@rtin: Pre pracovníka v dielniach je výhoda umiestnenie motora v Ciltelise a pre cestujúceho zase umiestnenie v Tedome resp. Solarise. Mne sa viac páči z estetického hľadiska umiestnenie v motorovom komíne. Zlé po technickej stránke na nich nie je nič, ale kebyže som detailista nemôžem si odpustiť to, že temer stále tak isto vyzerá nebolo by zlé ho nejako okrášliť... A napr. riešenie kĺbku v Citelise sa mi páči menej lebo je to stiesnený priestor. Ale samozrejme, že mi nevadí kebyže ich DPB nakúpi i keď najviac sa mi z priestorového hladiska páči Solaris a od neho by sa mohli inšpirovať aj iný výrobcovia. Aj taký Tedom ma strašne hlúpo vymyslenú uličku medzi sedadlami, že keď v nej niekto stojí musí pri plnom autobuse pomaly až vystúpiť...
Ináč keď sme pritom je povinný DPB vyhlásiť tender aj na nákup automobilov? Lebo od nejakého času jazdia v meste strieborné nové Fábie s nálepkou DPB a nevidel som nikde vyhlásený tender...