Reakcia na: no.ev.di. #133449:
Ten trolejbus počíta s trasovaním cez Tichú a Svetlú ulicu, pokiaľ sa nemýlim, čiže, žiadny súbeh.Re #133450 MiroBA:
1) tie elekričky tam nejazdia pre srandu králikov, je tam veľa prevádzok a táto oblasť tiež zažíva stavebný boom
2) To nemyslíš vážne?
Ok Račianska radiála:
a) Kominárska - nedá sa
b) Kraskova - nedá sa
c) Šuňavcova - nedá sa
d) Legerského - nedá sa
e) Pionierska - teoreticky by to šlo riešiť električkovým podjazdom
f) Zvaračák - nedá sa
g) Sliačska - nedá sa
h) Janoškova - nedá sa
i) Skalická cesta - nedá sa
j) Biely kríž - nedá sa
k) Vozovňa Krasňany - nedá sa
l) Nový Záhon - nedá sa
a vôbec na Račianskej radiále je to nereálne všade.
Reálnejšie je preferencia koľajovej dopravy a rušenie zbytočných prejazdov s možnosťou otáčať sa na vybraných prejazdoch pre IAD
6) Obchodná ulica vôbec nie je taká atraktívna v špičke ako sa zdá, skôr v sedle večer v čase relaxu. Veľké množstvo električiek je tu tiež aj z dôvodu, že je to akési hrdlo a neexistuje akýsi električkový obchvat Bratislavy.
Ike
Takže otázky:
1) Oblasť Zlatých Pieskov a celkovo severu Okresu Bratislava III. podľa Teba netreba obsluhovať Metro-linkou. Ako si došiel k tomuto záveru? Tvoje laické úvahy tu pokrivkávajú. Popri Zlatopieskovskej radiále síce nie je veľa obytných zastavaných plôch, no je tu veľké množstvo výrobných a nevýrobných pobočiek rôznych podnikov. Pod pojmom veľké si predstav rovno najväčšie... a to nerátam sklady na Starej Vajnorskej, kde chodia robotníci a rôzni imigranti, ktorí sú na VHD aj odkázaní. Odhliadnúc od toho, že katastrálne územie Trnávka v rámci m.č. Ružinov tiež nemá železničné spojenie.
2) "z električkovú trať, kde je možné ich postupné nahradenie nadjazdami" - je toto vôbec niekde technologicky možné? A ak hej, je to finančná investícia, kam sa oplatí investovať?
3) Linkovanie podrobne študovať nebudem, avšak ako chceš separovať M-linku a "doplnkovú" linku na jednej radiále? Fyzicky bude tá "doplnková" linka brzdiť M-linku a tak sa vlastne z M-linky stane doplnková, ktorá navyše na niektorých zastávkach stáť bude, ale nebude ich obsluhovať..
4) Trolejbusové Metro-linky? budú naozaj "metro" keď budú stáť v kolónach? Niečo podobné sú dnešné expresné linky, ktoré len nestoja na niektorých zastávkach
5) Nejako si vynechal mestské časti na západe a juhu Bratislavy
6) Metrolinka cez Obchodnú?
Mimochodom, nápad je to teoreticky dobrý a ani nie z hľadiska financií ale z hľadiska systematiky, prehľadnosti a zbavovania zbytočných liniek. Radiálne linky, ktoré stoja len na prestupných uzloch (ktoré obsluhujú doplnkové) by spolu s preferenciou určite zlepšili MHD. Aj ich odlíšenie v číslovaní by bolo prehľadné.
Avšak v bratislavských politicko-dopravných podmienkach ťažko realizovateľné, hlavne v prípade koľajovej, ktorá by sa buď musela vynechať, alebo by buď musela mať charakter M-liniek, čo je utópia. A potom dopravné kongescie, ktoré dávajú takémuto systému ranu už pred plánovaním