Andrej: Pan Zitnansky tlachal na TA3 pekne blbosti. Avobec novinari mi pripadaju ako vladny posluhovaci, prezentuju neoveren informacie.
Pan minister Pro*****ovic dookola omiela to iste:
Odborari mi uz lezu na nervy - uz by to mohlo cele skoncit.
Zacala to jednoznacne vlada. ZSSK si naplanuje vykony na rok 2003 - vyda cestovny poriadok a zrazu hopla dostane z rozpoctu o 1mld Sk menej, tak zredukuje dopravu. Ved naco by robila na svoje triko stratovu osobnu dopravu. Nic nebolo prpravene. Vsetko to slo bez nejakych analyz. Proste sa muselo vyskrtat x vlakovych kilometrov. Cela europa robi 1.zmenu GVD k 2.3.2003. Len na Slovensku sa muselo strasne rychlo usetrit tak sa to spachalo k 2.2.2003.
Pan minister Pro*****ovic dookola omiela to iste:
Odborari mi uz lezu na nervy - uz by to mohlo cele skoncit.
Zacala to jednoznacne vlada. ZSSK si naplanuje vykony na rok 2003 - vyda cestovny poriadok a zrazu hopla dostane z rozpoctu o 1mld Sk menej, tak zredukuje dopravu. Ved naco by robila na svoje triko stratovu osobnu dopravu. Nic nebolo prpravene. Vsetko to slo bez nejakych analyz. Proste sa muselo vyskrtat x vlakovych kilometrov. Cela europa robi 1.zmenu GVD k 2.3.2003. Len na Slovensku sa muselo strasne rychlo usetrit tak sa to spachalo k 2.2.2003.
Andrej (Anndy008)
Jednak nejde iba o 25 lokalnych spojov, ale aj o dalsich 200 (spojov) vlakov, ktore maju byt zrusene.
Ale ani toto nie je hlavny dovod.
Ide hlavne o to, ze reforma bola zacata z opacneho konca a podla vsetkeho to vyzera, ze je prinajmensom horucou ihlou sita. Je nepochybne, ze ZSSK je neefektivna a je tam obrovska prezamestnanost (a navyse maju velmi vysoke priemerne platy - okoo 16k). Ale dalsim a (podla mna) hlavnym faktom je to, ze zmienene trate a spoje tvoria iba 1% dlhov, o ktore ZSSK ide!
Takze zacat sa malo z opacneho konca - zefektivnenim a reorganizaciou prace (a to u vsetkych zamestnancov - teda aj u administrativnych, resp, v managemente pracujucich zamestnancov), tak isto zefektivnenim grafikonov a az nakoniec sa mohlo (malo) uvazovat o nejakom ruseni spojov (to by aj tak defacto vyplynulo z tej reogranizacie, ci zefektivnenia grafikonu).
Takze podla mna, za sucasny stav ma plnu zodopvednost minister a to najma tym, ako sa zacala presadzovat reforma.
Dokazom toho su aj jeho, ze ved za pol roka sa prehodnoti efektivnost zrusenia spojov, co teda (podla mna)odporuje logike.
Je tiez nepochybne, ze VUC (vyssie uzemne celky) mali malo casu, aby sa prichystali na to, ze maju najst nejake dalsie zdroje, ktorymi by mohli, v pripade zaujmu, dofinancovat vo svojom regione zrusenu dopravu.
Samozrejme, nesuhlasim s odborarmi - ti si bezohladne zobrali za rukojemnika ekonomiku statu (o cestujucich nehovoriac) a aj tak si musia uvedomit, ze prepustanie ich v ziadnom pripade neminie.
Opakujem, ze podla mna zodpovednost nesie minister, ze pripustil takto zle pripravenu a este horsie zorganizovanu reformu spustit.