Reakcia na: m@rtin #132512:
Mapy k predchadzajucemu prispevku a clanku
od m@rtina:
Prvy usek docasnej trasy:
http://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=6115&mode=view
Napojenie definitivneho Petrzalskeho useku
na docasny:
http://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=6117&mode=view
Zrusenie docasneho useku a prechod tunelom do CMO:
http://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=6119&mode=view
Cely stav:
http://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=5682&mode=view
Co sa tyka dvojvozovych Sovietskych vozidiel 81-71,
vedel som ze maju byt pouzite namiesto vozidiel z NDR.
Ale vo vstkych mne dostupnych materialoch o metre (rychlodrahe) z toho obdobia sa uvazovalo so stvorvozovou
zostavou vlaku. Je dost mozne ze s dvojvozovou supravou sa uvazovalo na obdobie kratko po otvoreni trasy.
Smerove vedenie trasy:
http://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=6133&mode=view
Pozdlzny profil:
http://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=5683&mode=view
Planovana sieť mhd v BA 1990:
http://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=6134&mode=view
Clanok z novin cca 1984:
http://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=5681&mode=view
R.A.T.P.
P.S. : Kde si dosiel k tomu clanku zo Železničáře ?
To je z nejakeho roku 1986 myslim, ja som ho hladal asi rok po archivoch

R.A.T.P.
"Tehdy měly v Bratislavě v metru jezdit jen dva vozy?
viz. tento článek:
http://www.k-report.net/discus/nahledy/306595.jpg "
V roku 1983 sa zacalo stavat metro v Bratislave - docasnou
povrchovou trasou cez most Cervenej armady.
V Petrzalke mala trasa zacinat povrchovou stanicou Petrzalka Centrum priblizne v priestoroch dnesneho obchodu TPD, odtial estakadou na Stary most (v polovicnom profile sluzi estakada dodnes, druhy profil nie je dostavany, panely ktore mali byt pouzite na jeho kompletnu vystavbu sa dodnes nachadzaju pri zastavke busu Farskeho), mostny prejazd mal byt jednokolajny, z mostu po zrusenej zeleznicnej estakade (dnes uz neexistujucej) do nadzemnej stanice Martanovicova, priblizne v priestoroch dnesneho zruseneho parkoviska pri zastavke Mala scena, dalej po nasype do povrchovej stanice Mlynske Nivy. Za nou malo byt provizorne depo Mlynske Nivy.
„Haluz“ na tom bola spojka do depa, ktora bola riesena ako urovnova pri krizovatke na Nivach. Stanice mali byt 80 m dlhe, prepravu mali zabezpecovat 4or vozove supravy z NDR typu LEW 250. Kedze tieto vozy neboli v tomto prevedeni
(v Bratislavskom, so sirkou 2,7 m) vyrobene, boli len ako navrhove vozidlo pre Bratislavu u vyrobcu (vychadzali z vozu LEW 270, ktore jazdili v Berlinskom S – Bahn, so sirkou 3 m ),
ich dodavky boli zarucene len do roku 1990, doslo k prehodnoteniu vozidla pre Bratislavske metro.
Projektant sa vratil k vozidlovej technologii zo ZSSR, tentoraz k vozom z Mytisci 81 7171/41. Problemom tohto typu vozu (81 7171/41) vsak bol fakt, ze nie je urcene pre dlhodobu prevadzku na otvorenych tratiach, malo nutenu klimatizaciu,
to znamena, ze za dazda by prsalo dovnutra.
Tento dovod (nie najhlavnejsi) ako aj fakt, ze tato docasna trasa bola financne dost narocna (v zmysle docasnosti, cca na nejakych 10 rokov) viedla k zastaveniu cerstvo rozbehnutej vystavby docasnej trasy metra.
Ak ta to zaujima viac pozri tento link, je tam skoro cela historia BA metra v skratke.
Pre rok 1983 pozri prispevok z 17.2.2009 2:20 a
z 12.1.2009 2:54, su tam vizualizacie, schema docasnej trasy a ine veci s tym suvisiace:
http://www.metroweb.cz/diskuze/viewtopic.php?f=8&t=163
R.A.T.P.