Juro - #13037: Nie je to celoslovensky problem, je to problem Bratislavy. O jednom slovenskom meste viem, kde maju vsetky vozy ciste. Len uz sa po stodvadsiaty raz nechcem chvalit, preto nepoviem, o ktore mesto sa jedna 
A pre cestovatela Anndyho #13043) - v onom nemenovanom slovenskom meste sa stretnes okrem vseobecnej cistoty vozidiel i mesta s nasledujucimi vecami, ktore si obdivoval v CR: vsetci vodici maju uniformy, existuje doplnkovy predaj CL aj ta hlaska "davajte si pozor na svoje veci".
Nenajdes tam napr. 21/22Tr, pretoze na to su treba peniaze a tie na Slovensku casto chybaju, ale uniforma, doplnkovy predaj a cistota nestoja skoro nic, tak preco ich nezaviest...

A pre cestovatela Anndyho #13043) - v onom nemenovanom slovenskom meste sa stretnes okrem vseobecnej cistoty vozidiel i mesta s nasledujucimi vecami, ktore si obdivoval v CR: vsetci vodici maju uniformy, existuje doplnkovy predaj CL aj ta hlaska "davajte si pozor na svoje veci".
Nenajdes tam napr. 21/22Tr, pretoze na to su treba peniaze a tie na Slovensku casto chybaju, ale uniforma, doplnkovy predaj a cistota nestoja skoro nic, tak preco ich nezaviest...
Andrej (Anndy008)
Bude do dlhe, tak prosim sorry, za dlzku.
Najvacsi zazitok mam z ostravy. Jednak som sa povozil v Astre, dalej v Tri-u - na Trollino som mal smolu - mal nejaku vaznu poruchu a mali okolo neho zhon, takze ani vo vozoni, ci kde sa nedal pozriet
Solarisy 12 a 18m a ine busy som vynechal uplne - viem si predstavit, ake su. Potom som sa vrhol este na elektricky a trate. Je zaujimave, ze tam maju skoro vsetky T3 rekonsturovane. Fakt je rarita narazit na obdobny hnoj, ako u nas. A klasicky rozchod + udrzba trati robi svoje. A mozno tiez aj zeleznicny profil. Napr. som sa dozvedel, ze setria naklady aj tak, ze kupuju vyradene kolajnice a prazce od Ceskych drah. Teda samo, ze prejdu dokladnou kontrolou (RTG a spol.). T3 maju roznu uroven reko - ale interier maju vsetky rovnake, dobre sedacky, vsade buse panely, o hlaseni zastavok urcite nie je pochyb. Niektore, asi lacnejsie reko maju aj vpredu len buse panel s cislom (ako u nas a inde vzadu), novsie maju upravene aj celo. Co ma dalej "zarazilo" bola cistota - jednak vo vnutri a tiez aj zvonka. A to vsetkych elin bez vynimky. O doplnokovm predaji "jizdenek" ani nehovorim. Taktiez vsetci vodici maju uniformy a posobili slusne a elegantne. dostala ma hlaska pocas jazdy, ze prosia cestujucich aby si dali pozor na doklady, ze sice policia pracuje na naprave, ale aj tak...
Uz ma viac k ostrave nenapada.
Dalej v poradi som bol v prahe. Mal som zalusk na nove a reko supravy metra, tiez na to, ako vyzeraju stanice postihnute povodnou, dalej som mal zalusk na T3RP a Slintyhnusy
Dalej som bol hrozne zvedavy, na Slintyhnus. V prahe som mal cas len na klbovy, ale v karlovych varoch som sa povozil dosyta kratkymi. Musim povedat, ze dlasi stroj, co ma sklamal. Na to, ze ten kus bol zakupeny v roku 2002 a stal "10 380 000 Kc včetne DPH" + nejake drobne, ktore si nepamatam, tak na moj vkus pocas jazdy vydaval hrozne zvuky - vsetko vo vnutri drncalo, do kopca hucal viac ako karosa - som bol v predu a hluk od motora bol velky. Viezol som sa dvoma kusmi - tam aj naspat. Linka 200 Nadrazi Holesovice - sidliste Bohnice. Co ma ale najviac sklamalo - je to sice NP vozidlo, ale co sa tyka nizkopodlaznosti je na tom uplne rovnako, ako kratka verzia - resp. este menej, ak sa pocita verzia, ktora nema v tretich dverach schodik. Tretie a stvrte dvere maju od nizkopodlaznosti naozaj daleko. V podstate od druhych dveri sa dost strmo zdviha podlaha do skoro "normalnej" vysky a pokracuje to az na koniec vozu. Sa priznam, ze som cakal viac
Mojou dalsou zastavkou boli Karlove Vary. Tu je zaujimava ingonracia elektrickej trakcie (ziadnu nemaju) pricom Skodu ostrov maju za kopcom. V podstate do ich kopcoviteho terenu by sa im trolejbusy hodili ako vysite. Takto im tam premavaju iba karosy - sem-tam sa da zahliadnut reko B731/2 - fakt malo kusov, ale interier maju na urovni B9xx. Dalej su to 9xx. Tie ma moc nezajimali. Maju pomerne dost ikacov 412 - od nasich sa lisia jednodielnym oknom a pravdepodone - podla interieru su este starsie ako ako nase prve 435. Mozem povedat, ze je to asi najlepsi bus (412), ake vo Varoch chodia. Maju uz svoj vek, ale chodia plynulo, nie su rozbite a jadza je prijemna. Dalsie busy, ako som uz spominal su Slintyhnusy - v kratkej verzii. Defacto sa moc nelisia od tych z prahy. Maju tiez buse, ale bez teplomeru, skor taka nasa bratislavksa vybava. Plati o nich to iste, co o prazskych - su nove a hrkaju, ako hrkalky
Tak isto tu v podstate funguje doplnkovy predaj "jizdenek" u vodica. Prirazka robi az 4 Kc (12Kc vs.
Samozrejme som nemohol obist Ostrov socializmu. Bohuzial fakt - vobec som sa dovnutra nedostal, aj ked som bol zo zamestnancom
Este spomeniem, ze som sa samo najazdil mnoho kilakov vlakom - a tak som mal moznost spoznat vybavu jednotlivych EC vlakov. Mohol som porovnat kvalitu zvacsa reko EC voznov - nasich, polskych, ceskych a madarskych. Vsetko bola prva trieda a mozem povedat, ze polske neboli vobec reko - ale v nich bolo teplo. Ceske mali klimu - boli to kupecka,ale mali nahovno sedadla (tvrde a malo pohodlne) a nejako slabo kurili. Slovenske asi poznate (reko z vrutok) - tie boli good - sice to nie su kupecka, ale co uz. No a madarske - som skusal kupecka (reko - klima a vcelku pekne a pohodlne) a tiez madarske bez kupeciek. Podobali sa na nase,ale nemali to plexisklo, ktore je u nas v EC/IC 1tr. Osobne mam radsej kupecka - je tam vacsie sukromie. Ale madari su asi exhibicioniti - nemaju zaclonky do chobicky - to mi fakt vadilo. Jo a este mi neda - ked porovnate uroven ceskych sprievodcov v EC a nasich je vam (ako obvykle) znova do placu
Jo cesi maju od Ceskej Trebovej az po hranice (kuty st.h.) super zrekonstruovanu trat. Vlak ide tade velmi hladucko
Sorry, za dlzku, dufam, ze to nebolo moc nudne.